Vienna Acoustics Mozart Grand - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei hva endte du opp på? Jeg går og tenker på samme kombo som du. Mozart + Naim. Kunne vært interessant om du delte noen erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På NAIM NAC 152XS / NAP 155XS på vei, til meg !!!

Sitat Opprinnelig postet av marius78
    Hei hva endte du opp på? Jeg går og tenker på samme kombo som du. Mozart + Naim. Kunne vært interessant om du delte noen erfaringer
    Nå har jeg bestilt (Naim) NAC 152 XS/ NAP 155 XS. Fikk samtidig et godt tilbud på NAC 202/NAP 200 men jeg falt ned på at XS serien gir litt mindre begrensninger. Der er det jo 4 rca innganger, pre ut og sub ut, så det blir enklere å koble til utstyr av andre merker enn Naim.
    Settet kommer om et par dager ble jeg lovet.... men jeg har glemt å bestille htt kabler. noen som har andre gode tips enn Naim sine. Hvis jeg må bestille fra naim på nytt igjen så får jeg jo ikke lyd før over helgen

gleder meg vilt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer :grin: Var på kontrapunkt i går og hørte på Naim, det var riktignok den integrerte Naim NAIT XS II. Høres veldig bra ut. Ser du tidligere i tråder sier du hørte på NAIT. Hva fikk deg til å velge for/effekt komboen?

Jeg hørte og sammenlignet NAIM cdspiller (usikker på hvilken av dem det var) med nettverk spillerene Linn Majik DS og Sneaky DS begge mot NAIT XS. Må si Majik DS imponerte stort.

Håper du holder oss oppdatert med inntrykkene når du får anlegget hjem :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naimen er i hus!

Gratulerer :grin: Var på kontrapunkt i går og hørte på Naim, det var riktignok den integrerte Naim NAIT XS II. Høres veldig bra ut. Ser du tidligere i tråder sier du hørte på NAIT. Hva fikk deg til å velge for/effekt komboen?

Jeg hørte og sammenlignet NAIM cdspiller (usikker på hvilken av dem det var) med nettverk spillerene Linn Majik DS og Sneaky DS begge mot NAIT XS. Må si Majik DS imponerte stort.

Håper du holder oss oppdatert med inntrykkene når du får anlegget hjem :wink:
    Anlegget kom med posten før tiden :-D så kvelden har gått med til å rigge om / opp i stua. Har desverre ikke eget lytterom så det blir å sloss med kone og barn i TV kroken. Jeg gikk til slutt for separate deler fordi jeg mener å ha lest at 155 xs om mulig har mer strøm reserver enn Nait'en. de er jo i tillegg veldig plasseringsvennlige (høy WAF) som sammen med VA Mozart i hvitt både lyder vakkert og ser godt ut. vinn vinn situasjon 8) kona er fornøyd med utseendet og jeg forhåpentligvis med lyden etterhvert.

PS: Å kjøpe delene separat ble ikke så mye dyrere enn Nait'en heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jammen det samme på meg og. Mozart + Naim NAC 152 XS/ NAP 155 XS. Har sittet et par timer og hørt gjennom gamle CDer. Herregud så bra det er :-D Alt fra Tchaikovsky, Bjørn Eidsvoll, Dave Matthews Band og Sting har fått ny dimensjon. Har ikke fått DACen jeg har bestilt enda så ble litt tamt direkte fra macen. Får holde meg til CDer så lenge...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jammen det samme på meg og. Mozart + Naim NAC 152 XS/ NAP 155 XS. Har sittet et par timer og hørt gjennom gamle CDer. Herregud så bra det er :-D Alt fra Tchaikovsky, Bjørn Eidsvoll, Dave Matthews Band og Sting har fått ny dimensjon. Har ikke fått DACen jeg har bestilt enda så ble litt tamt direkte fra macen. Får holde meg til CDer så lenge...
    Godt å høre at det er flere som oppdager Naim sine kvaliteter:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Godt å høre at det er flere som oppdager Naim sine kvaliteter:-D
    jepp begynner å "løsne" litt i anlegget nå. Hm jeg burde også finne meg en DAC.... synd at NAIM skal ha 20K for sin, den hadde gjort sus i stua. Kanskje Cambridge sin får gjøre nytten en stund...:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mozart grand er en fantastisk ht!! Har sett den få gamle menn til å gråte! Kan tenke meg til at kombinasjonen med NAIM er meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja men .. signalkilden er flaksehalsen nå

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mozart grand er en fantastisk ht!! Har sett den få gamle menn til å gråte! Kan tenke meg til at kombinasjonen med NAIM er meget bra!
    jeg trenger en bedre signalkilde.... tror ikke sb duet helt gir 100% uttelling ift resten. men får vente litt med dac'en mtp husfreden 8)
    men det høres veldig lovende ut

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haarek66
    Det er riktig det er såvidt jeg har lest meg til bare Hegel 100 som kan fås med en dac
    Et lite spm på sidelinjen her. Har H100 noe annet enn USB-inngang til denne DACen? Coax eller optisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H100

Vedlegg 57141
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Et lite spm på sidelinjen her. Har H100 noe annet enn USB-inngang til denne DACen? Coax eller optisk?
    Ser ut som det bare er usb der gitt (klikk på bildet). sjekk ut soundgarden sine sider der er det sikkert mer info

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp begynner å "løsne" litt i anlegget nå. Hm jeg burde også finne meg en DAC.... synd at NAIM skal ha 20K for sin, den hadde gjort sus i stua. Kanskje Cambridge sin får gjøre nytten en stund...:-D
    Jeg har bestilt meg Beresford Media & Electronics til samme oppsett som du. Ligger på ca samme pris som cambridge. Har fått mye skryt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med nye gullprodukter. Har hørt den kombinasjonen, og det låt prima. Her her du lagt grunnlaget for mange gode timer i sweetspot.

Forresten; burde ikke denne tråden lagt under "Høyttalere"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av tråd...

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gratulerer så masse med nye gullprodukter. Har hørt den kombinasjonen, og det låt prima. Her her du lagt grunnlaget for mange gode timer i sweetspot.

Det er godt mulig, men jeg startet den nå bare der jeg slapp til når jeg logget meg inn......

:roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen klage på deg. Kanskje en moderator kan flytte den?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trenger en bedre signalkilde.... tror ikke sb duet helt gir 100% uttelling ift resten. men får vente litt med dac'en mtp husfreden 8)
    men det høres veldig lovende ut
    Hehehe...
    Ja det er jeg og den berømmelige signalkilden min
    Tydelig at ryktene om meg har spredd seg
    Duet'en, sånn den er, er ikke helt optimal i mine øyne og ører.
    Når min DAC spiller like bra/dårlig som SB uten DAC, ja da lyser varselslampene
    Nå finnes det eksterne strømforsyninger som visstnok skal ha meget gunstig innvirkning på "støygulvet" på den, så muligens verdt ett forsøk?
    En DAC har alltid en gunstig effekt på ett anlegg, så er muligens veien å gå.
    Personlig? Ville sjekka en filterløs en

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Takk for det. Forumet her og dine anbefalinger som opprinnelig satte meg på tanken om Mozart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beresford Caiman

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hehehe...
    Ja det er jeg og den berømmelige signalkilden min
    Tydelig at ryktene om meg har spredd seg
    Duet'en, sånn den er, er ikke helt optimal i mine øyne og ører.
    Når min DAC spiller like bra/dårlig som SB uten DAC, ja da lyser varselslampene
    Nå finnes det eksterne strømforsyninger som visstnok skal ha meget gunstig innvirkning på "støygulvet" på den, så muligens verdt ett forsøk?
    En DAC har alltid en gunstig effekt på ett anlegg, så er muligens veien å gå.
    Personlig? Ville sjekka en filterløs en
    Da er en Beresford Caiman satt i bestilling.... :-D Håper den gjør susen inntil jeg får råd til NAIM DAC'en. men det blir nok en stund til jeg hoster opp 20K, jeg trenger nemlig en musikk (fil) server også...hmmm der lurer jeg litt på mini mac sin server versjon ...1TB lagring holder en stund for meg. hvis jeg har skjønt det riktig krever vel SB sin programvare noe mer enn en NAS for å virke?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvis jeg har skjønt det riktig krever vel SB sin programvare noe mer enn en NAS for å virke?
    Det kommer an på hvilken NAS du velger - det er mange som kan kjøre programvaren til SB. Les litt i egne tråder om dette.

Ellers, for ikke å bli BARE off-topic, må jeg vel stemme i at jeg synes VA lager flotte høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det kommer an på hvilken NAS du velger - det er mange som kan kjøre programvaren til SB. Les litt i egne tråder om dette.

Ellers, for ikke å bli BARE off-topic, må jeg vel stemme i at jeg synes VA lager flotte høyttalere
    Jepp fin fine htt og da får jeg gjøre litt mer research på NAS.... Men nå er DAC'en iallefall på vei. Stein på stein så blir dette bra til slutt

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •