Pioneer/Jbl oppsett!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer/Jbl oppsett!?

Hei alle!

Har bestillt ny hjemmekino idag, og kunne godt tenkt meg litt synspunkter på valgene jeg har gjort.. bra og dårlig

Skal fortrinnsvis brukes til film men også littegrann musikk .

TV: Pioneer PDP LX5090
    Surroundreciever: Pioneer SC LX81
    Bluerayspiller: Pioneer BDP LX52

Høyttalere:

Front: JBL LS80 HGL Ebony
    Senter: JBL LS Center HGL Ebony
    Sub: JBL LS Subwoofer HGL Ebony
    Bak: JBL LS40 HGL Ebony

Stativ:

Dynaudio Stand 1 Black

mvh
    Oledole79

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns valgene du har gjort er glimrende gratulerer! Jbl i kino er jo noe av det råeste du kan få å pioneer på bilde delen er jo prikken over ien. Eneste jeg kan si er at jeg ville hatt en effekt forsterker på høytalerne men det kan alltids oppgraderes vist du selv føler behovet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg "mye" mer krefter til disse fronthøyttalerene da?

Kom gjerne med tips til effektforsterker som passer til dette oppsettet

Lurte litt på om det kunne være greit med en sub til? Synspunkter på det?

Gleder meg iallefall som en unge til å få satt opp hjemmekinoen

Flytter inn i nytt hus om etpar mnd så det blir nok ikke pakket opp før det

Har fått tilbud på kabler også..men kabler har jeg ikke greie på..hadde vert ok å få tilbakemelding på om disse kablene er ok til dette oppsettet:

Alt er handlet hos Soundgarden.

HDMI fra reciever til Tv--> Eagle HDMI Hihg Speed 3 meter 495 kr
    HDMI fra Blueray til Reciever--> Wyrewizard HDMI 1 meter 895 kr
    Eagle Subkabel 3 meter 995 kr
    Nordost Super Flatline 2 meter pair 2195 kr (til fronthøytt)
    Nordost Flatline Gold 175 kr per meter (bakhøytt)
    Nordost Flatline Super 325 kr per meter (centerhøytt)

(Prisene er veiledende, jeg har fått meget god pris på de)

Jeg har mulighet til å velge andre kabler om jeg vil ha noen andre istedet.

Takker for tilbakemeldinger

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så har du endel penger å spare på kabler. Min anbefaling er å kjøpe kablene på Expert eller Elkjøp og bruk resten av pengene du sparer på kablene til å kjøpe noen filmer. Er temmelig sikker på at du har mer glede av filmene enn av kablene.

Men du får sikkert svar fra noen som vil at du skal kjøpe dyrere kabler enn de du har foreslått også.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at kabler er dyrt på Elkjøp.

Hva med Supra/Better Cables/Kimber? Rimelig, pent og bra.

Regner med at du også fikk en meget god deal på JBL med tanke på prisen de ligger på hos en annen norsk butikk.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jada fikk en grei pakkepris på alt

Får inntrykk av at dere ikke syns kablene jeg tenker på er noe tess?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Jada fikk en grei pakkepris på alt

Får inntrykk av at dere ikke syns kablene jeg tenker på er noe tess?
    Det ligger ikke der, men at mange synes at det blir for dyrt i forhold til hva du henter. Hvorfor er det f.eks. en dyr og en billig HDMI i oppsettet? Signalet skal vel igjennom begge..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Det går vel på min dårlige peiling på kabler egentlig..jeg valgte vel egentlig det som selger anbefalte..

Håpte egentlig på at selger har peiling og ikke hiver etter meg "feile" kabler når jeg tross alt har lagt igjen endel kroner i butikken hans

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Det går vel på min dårlige peiling på kabler egentlig..jeg valgte vel egentlig det som selger anbefalte..

Håpte egentlig på at selger har peiling og ikke hiver etter meg "feile" kabler når jeg tross alt har lagt igjen endel kroner i butikken hans
    Kablene til frontene er greie, gjør ikke noe om du legger litt i de :-) til resten bruker du biltemas 4mm2 Holder lenge og er billig.

Ikke kjøp den dyre HDMI kabelen, kjøp den billigste til recieveren også, Eagle fungere godt og det er ikke noen problemer med den, styr unna HDMI Kabler fra biltema, ekspert osv av egen erfaring er de ett sjansespill.

Ellers, det er en mengde kabel diskusjoner her, les dem og gjør opp din egen mening, og spørre om kabelvalg her på forumet er som og sitte inne i en bensintank og bruke en lighter som lommelykt .... Bare ett lite tips

Ellers er det ett flott oppsett du har kjøpt, du får garantert mye morro for pengene :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, du har kjøpt :-)

Pytt sann du kunne ha spart noen kroner, men selgeren har absolutt ikke gitt deg feil kabler, de han har valgt passer godt til oppsettet ditt, også ut i fra vareutvalget til Soundgarden ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    spørre om kabelvalg her på forumet er som og sitte inne i en bensintank og bruke en lighter som lommelykt .... Bare ett lite tips
    Fantastisk beskrivelse! ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også du har funnet et bra oppsett. Jeg er helt syk etter å få hørt LS-serien. Nytter ikke å lese mer siden oppfatninger er totalt forskjellige. I teorien er det mulig disse er noe for meg også.

Hva mener du om dem?

Uansett, gratulerer!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Loffen68 , var svar i retning av det jeg var ute etter

Har bestillt alt utenom kablene..men har fått tilbud på de jeg har nevnt..og har mulighet til å velge noe annet..ville bare forhøre meg her om det er riktig valg...ser ut til at jeg kanskje kommer til å endre litt på kabelvalget

Som sagt så har jeg fått MEGET god pris på kablene i forhold til veiledende pris så vet ikke om det er forholdsmessig mye å spare på å kjøpe noe annet en annen plass.

Har skjønt nå at det er et litt ømtåelig tema

Jeg er vel egentlig i den "tro"at det en ikke nødvendigvis får mest for pengene ved å kjøpe de dyreste kablene..men jeg får meg av en eller annen grunn ikke til å kjøpe biltemakabler heller vil prøve å legge meg noelunde på den standarden som jeg har listet i posten lenger oppe her

For å omformulere spørsmålet litt:

Er høyttalerkablene listet opp over "kraftige" nok..rett dimensjon? Står de i forhold til hverandre?

Og jeg ser at kanskje ikke var riktig å velge en dyr og en billigere HDMI kabel..og tenker jeg da vil legge meg på den billigste av de

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så har jeg fått MEGET god pris på kablene i forhold til veiledende pris så vet ikke om det er forholdsmessig mye å spare på å kjøpe noe annet en annen plass.

Kabler er gjerne det som butikkene har mulighet for og gi en god pris på og det er ikke dumt og benyttes seg av tilbudet man får nåer en kjøper "Full pakke " :-)

Har skjønt nå at det er et litt ømtåelig tema

Nja det er delte meninger og du må regne med og få tildels stygge tilbakemeldinger, men nok ett tips, hør på hva andre sier og lytt til kablene for så og gjøre deg opp din egen mening :-)

Jeg er vel egentlig i den "tro"at det en ikke nødvendigvis får mest for pengene ved å kjøpe de dyreste kablene..men jeg får meg av en eller annen grunn ikke til å kjøpe biltemakabler heller vil prøve å legge meg noelunde på den standarden som jeg har listet i posten lenger oppe her

Ha ha jeg bruker biltemakabler på surroundene HTene mine og anlegget mitt koster mer 10 ganger mer enn du har gitt for ditt, ikke noe problem

For å omformulere spørsmålet litt:

Er høyttalerkablene listet opp over "kraftige" nok..rett dimensjon? Står de i forhold til hverandre?

Jada, ikke noe problem så lenge du holder deg under ca 10 meter i kabelstrekk pr HT

Og jeg ser at kanskje ikke var riktig å velge en dyr og en billigere HDMI kabel..og tenker jeg da vil legge meg på den billigste av de

Du vil garantert ikke se noen forskjell på den billigste eller dyreste HDMI kabelen for og si det sånn.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til effektforsterker til JBL LS80 om jeg skulle falle for fristelsen til å skaffe mer effekt?

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har LS60 og LS Center, og vurderer Emotiva. Har frem til nå brukt Rotel, men har tro på at disse høyttalerene vil trives med masse amerikanske muskler. Parasound o.l. burde vel og passe bra.

Jeg fikk en demo av LS80 sammen med en Pioneer LX81 på den lokale Soundgarden butikken og da syntes jeg at det låt ganske skarpt i toppen. Det ble en mye behageligere lyd med Rotel forsterkeren min hjemme. Det kan dog ha vært akustikken i lytterommet til Soundgarden som hadde skylden.

En ting er ihvertfall sikkert. Disse høyttalerene låter fett :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ice blokkene

i pioneer sine nye receivere er veldig kraftige! Bi amper du frontene er jeg sikker på at du ikke trenger effekt om du ikke skal spille ekstremt høyt!
    Deler du nederste biten og lar subben ta seg av dette, skal det mye til før du trenger ekstra effekt.. My point of view.:-D

Ellers er dette er skikkelig kremoppsett, både lyd og billedmessig! har tv`en selv og dette er eyecandy

Hørte også nevnte høyttalere på SOundgarden i Kristiansand, og dette låt veldig bra. var på mcintosh elekronikk til 130-150 k 8)

Ett tips er jo å la høyttalerne få skikkelig innspilling og eksprimentere mye med MCACC til Pioneer, none liker denne,noen liker det ikke.
    Jeg bruker denne til romakustikmålig, avstand og så ser jeg grovt over resultatene før jeg lager mine egne kurver

om du bruker denne anbefaler jeg å kjøre ny måling etter høyttalerne er innspilt!

Da er det bare å kjøpe seg god sofa, godt teppe og en gor rødvin og benke seg med mange gode timer med musikk og film

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da var omsider bilder lagt opp på min hjemmekino http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/oledole79

Bildene ble ikke helt bra, men jeg vil prøve å få ordnet noe bedre

Blir glad for både positive og negative kommentarer !

Oledole79

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •