Jeg WAF'er! Pro-Ject Box

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg WAF'er! Pro-Ject Box

Har fått en del kommentarer om at; anlegget ikke trenger å stå der det står, racket tar plass, kablene synes, komponentene er stygge og har feil farge o.s.v. Dette tiltok spesielt etter at RME ADI-2 kom i hus for en stund siden.

Men, nå har jeg bestemt meg for å teste ut noe. Jeg setter opp et WAF anlegg i stua og sjekker reaksjonen til min samboer. Dersom den er kjempepositiv, så forklarer jeg at dette kan bli permanent mot at det ene ekstra soverommet blir gjort om til lytterom for mannen i huset (ser for meg flere akustiske modifiseringer der inne .

Nå har jeg montert anlegget. Jeg mangler imidlertid en liten seksjon, skap eller lignende som tar liten plass og som gjør at kablene kan skjules. Kom med forslag i en fornuftig prisklasse. Ikea neste tenkte jeg.

Jeg har nesten ikke prøvd anlegget før, bare sjekket at det virket og deretter pakket det ned. Til min store overraskelse så svinger det veldig av dette mini-anlegget. Jeg har jo ikke verdens mest krevende høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RB61

hei kan jeg spøre hvor stor stue du har til rådig hett?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har TV'stue og spisestue i åpen løsning, så ca 50 m2 til sammen. Den er formet som en L så den er absolutt ikke optimal for lytting.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har komponentene sine i en sjenk fra ikea med skyvedør. Alt av kabler har han hengt opp bak sjenken å det ser temmelig clean ut. Resten av sjenken er brukt til tallerker. Om ikke det er WAF så vet ikke jeg.

Kanskje du kunne fått til noe ligende så bare høyttalerne m stativer er synlige ?

Nå skal jeg surfe litt på komponenter du har, er virkelig fan av micro / clean look anlegg.

Edit : Har du 2 sett med RB-61 eller bruker du samme høyttaler i begge oppsettene ? Hvordan er du forøyd med denne høyttaleren ? Spiller den høyt og kontrollert ? Ikke problemer med at den blir for skarp i diskanten ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Med det annlegget så trenger du jo ikke å ta hensyn til størrelse på komponentene!

Hva med å kjøpe en seksjon/sjenk som passer med resten av møblene i stuen? Annlegget kan stå oppå/inni/i en skuff uten bakplate eller med hull til kablene i bakplaten?

Kablene kan skjules bak seksjon/sjenk, enda bedre om du har strømuttak bak.. HT kabler kan legges i kabellister langs gulvlist ut til rett bak høyttalerstativ og derfra ut til høyttalerstativ under egnet deklist som tilsvarer gulvet? Bør bli bra WAF det?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg få ønske deg lykke til med dette "ambisiøse" prosjektet.. Blir spennende å se hvordan dette ender:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering: Jeg har kjøpt noen Nordost signalkabler til både usb og pre som er fleksible og kan gjemmes bak/under anlegget og begynt å tenke ut løsninger. Jeg ser for meg en hylle på veggen, med 1 kabelgate ned til gulvet hvor strøm og ht-kabler ligger. Jeg er litt bekymret for hvordan det går når de ligger parallelt.

Til Quisten: Jeg har per dags dato et par. Jeg ser etter nye høyttalere til mitt EC oppsett, men aner ikke hva som kommer til å passe i et evt lytterom. Jeg ser for meg noe gulvstående, men med 2x50 på forsterkeren så er det litt begrensninger i klassen opp til 10'. Ser for meg Heresy eller Cornwall.

RB-61 blir overhodet ikke skarp med PRO-JECT boksene. Den blir varm, men med mye punch. Hørte på Leonard Cohen - Live in London i går og ble overrasket over at jeg kan kjenne bassen i stemmen til Cohen i lufta. Lyden er varmere enn med RME-EC men med mindre detaljer. EC'en er en god del strammere/tørrere i bassen. Nå har jeg aldri vært spesielt opptatt av at det skal låte 100 % korrekt i forhold til innspillingen, men opptatt av at lyden underholder.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil200
    Jeg har TV'stue og spisestue i åpen løsning, så ca 50 m2 til sammen. Den er formet som en L så den er absolutt ikke optimal for lytting.
    50 kvadrat, og du får ikkje ein gong ha eit normalt anlegg i stua?

Kvinnfolk.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ha et full-size anlegg i stua dersom jeg vil. Spørsmålet nå er om jeg får rive ut alt innventar i et gjestesoverom, kle veggene akustikk-plater, sette opp anlegget og låse døra fra innsiden :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •