Hodetelefon riggen min, diverse utskiftinger. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Dyrest er best" stemmer også her. Prisen på Denon har riktignok sunket betraktelig på nettet i utenlandsbutikkene. Begge er over på den basstunge siden, Beyerne mest. Denon mest avrundet og varm lyd og bredere lydbilde, frekvensmessig også vil jeg tro. Denon blir nok mest brukt, men Beyer har en egen gøyfaktor som gjør seg av og til.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT 770 PRO 32 OHM i bestilling. Kjører dette headsettet på Meieren å håper på en ok match.

Nåværende rigg vurderes solgt til fordel for en bedre hodetelefon rigg senere (sogler litt på Benchmark dac1 å Sennheiser HD650)

Så får vi se hvor lenge jeg overlever med en mindre rigg å lydkvaliteten på denne
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg å spiller inn Meieren og det nye Beyerdynamic headsettet.

Headsettet bar preg av fyldig bass, måtte justere ned noen hakk på winamp EQ, Men alt i alt ble det en varm, fyldig å kjekk lyd utav dette oppsettet. AKG på meieren blir en anelse mer lys og klinisk detaljert, men kan virke noe kvass over lengre tid. Merker også forskjell på lydtrykk grunnet beyerene er lukket konstruksjon, å veldig basstunet.

Men utrolig digg med knøttliden dacamp, ingen ledninger å strømadaptere som ligger å flyter rundtom å et headsett som er bygget som en tanks

Gammelt utstyr er allerede på vei ut dørene..

*fornøyd*

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen overveldende interesse for Head-Fi her på forumet. Har sjøl oppdaga gledene ved nærlytting, så får vel holde litt liv i tråden da. Du sier det er en befrielse å slippe ledningsmaset. Jan hos Meier-Audio sier at Corda 3Move kan tilføres ekstern strøm for å yte maksimalt med krevende hodetelefoner. Fra en forumstråd på Head-Fi:

"[...] I ended up also communicating with Jan about all this. He stressed that the power supply needs to be up to 12V, regulated, analog (no digital switching) and he said a 500mv or 1000mv would be fine, since the 3Move doesn't take much power.
    Ended up with one from Radio Shack...and yes, it's regulated:

3-12VDC - 1000mA AC-to-DC Power Adapter, model number 273-029.

And you'll also need tip 'H'...

Works perfectly.

You can find these things all over the internet, but the tip size was daunting...Jan uses a really tiny power connector. So, the above combo will work.

With the power supply, the sound of the 3Move has really opened up, and it's much more powerful now, especially when used as a DAC. [...]"
    Ellers er det jo plass til et 9V batteri men ampen drives med strøm via USB, etter hva jeg skjønner? Neste hodesett blir vel åpent? Corda 3Move skal låte bra med Grado, med Audio-Technica også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel si jeg er mere enn head-fi'er om dagen, da hjemme fyker det rundt tre små tasser som ikke akkurat tillater meg å sette mg ned med et glass med noe godt i og god lyd.
    Har så langt bare hatt esw9 til audio technica samt en ibasso d2 som ble fyrt med enten flac filer eller alac fra ipod'en med lineoutdock.

har akkurat bestilt meg en keces 151 usb dac, som jeg enten skal supplementere med en koss esp950 eller stax srs 2020 eller 2050 (Taaimport.no ligger greit an sett i forhold til ebay på stax)
    Skal på en liten demo til Koss importøren samt stax importøren neste uke.
    Gleder meg litt til dette.
    Skal bli en jobbrig, da jeg sitter på kontor og kan lukke døren når jeg vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan vel si jeg er rimelig Head-fi freeka etterhvert ! Får jo så mye godlyd for "lite" penger igrunnen. Også er det ikke mye stress å bytte foner heller kontra svære høyttalere for å finne det perfekte produktet. Akustikkproblemet eksistere heller ikke.

Blir å bruke Beyerne nå framover. Men kommer til å teste ut Grado også. Å sikker noen plugger.

AKG settet mitt er for salg og parkert, men lar det ikke gå for hva som helst.

Meieren kommer jeg til å teste både med batteridrift og stømadapter. Men jeg gikk for 32 ohm versjonen av beyer`n nettop med tanke på at meieren skulle drive de lett, å det er full kontroll, litt verre oppmot AKG settet merker jeg.

På lengre sikt blir det et anlegg nr 2, en high end hodetelefon rigg på et lite kaffebord med sjult kabling å drevet av squeezebox eller lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i tenkeboksen igjen.

AKG`ene ble lakt ut for salg et par ganger, men hver gang trakk jeg meg. Bruktprisen jeg kunne få for dem forsvarte ikke salg etter hvor gode disse faktisk er, så de beholdes. De er også noe av det beste lydmessige jeg har eiet.

Ønsker meg en dac/headamp combo til å drive disse. Tenker først og fremst på Benchmark DAC1 for å kunne drive disse å også for å kobles opp til stueanlegget. Er det andre dac/amper på markedet jeg bør sjekke ut ? Rør har jeg vært innom men tror ikke jeg vil ha det denne gangen.

Vurderer også en egen signalkilde om jeg velger å sette dette anlegget bort fra stueanlegget, da tenker jeg cd spiller med optisk ut, ipod med digital ut, squeezebox osv.. tips ?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder amp så trekker denne 701/702 med autoritet:

6moons audio reviews: Burson Audio HA-160

Jeg kjører følgende signalkilde i mitt oppsett:

Squeezebox Duet * Benchmark DAC1 * Burson HA-160 * AKG K-702

Veldig bra kontroll i bassen, åpent, detaljert lydbilde som lar deg plukke fra hverandre hva det nå enn skulle være av musikk du setter på.

Det er veldig fristende å bytte ut Duet med Touch når denne er ferdig. Da blir det 24/96 støtte mot dagens 24/48.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter ha lest x antall reviews, så er benchmarken et veldig bra valg som dac, og såså som hodetelefonforsterker.

Det finnes de om anbefaler Woo 6 til akg'ene. (Joda rør, men dog..)

Mine D7000 er ikke så tungdrevne, så jeg kjører med Little Dot 1+ på de.
    Har akkurat mottatt en musiland monitor 1 usd for 24/192 ut fra pc, dette skal videre til en gamma 2 dac fra Mister X som har bygget den for meg. Pris ca usd 400, før mva.

Skla bli spennende å se hva den dac'en får til :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Sennheiser HD800 på Lehmann audio Black Cube Linear USB være litt overkill for bruk sammen med pc og mp3 / spotify ?

Bør man helst belage seg på Flac og CD med slikt heftig utstyr ?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Vil Sennheiser HD800 på Lehmann audio Black Cube Linear USB være litt overkill for bruk sammen med pc og mp3 / spotify ?

Bør man helst belage seg på Flac og CD med slikt heftig utstyr ?
    Vel, du vil garantert høre forskjell - og blir du først hekta på god kildelyd, så er det ikke moro å gå tilbake til mp3..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •