Hjelp til valg av stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av stereoanlegg

Jeg skal kjøpe nytt stereoanlegg og har et budsjett på ca 20 000 kr. Jeg vil ha et anlegg hvor jeg kan høre på alt fra hip-hop til klassisk, men det går mest i hip-hop/rap og rock/pop. Har sett på følgende anlegg fra hifi klubben:
    NAD C375BEE forsterker 9998
    NAD C545BEE cd-spiller 3998
    DALIK IKON 6 høytaler 9996

Hva tenker dere om det?

Jeg skal fortrinnsvis bruke anlegget til å høre på musikk og har da skjønt at jeg får mye mer lyd for pengene ved å kjøpe et stereoanlegg kontra et hjemmekino anlegg. Men jeg ønsker selvfølgelig også å koble anlegget til tven når jeg skal se på film. Så vidt jeg forstår er det ikke en hdmi kontakt på denne forsterkeren. Hvor mye vil det ha å si for lydkvaliteten når jeg ser på film? Bør jeg evt vurdere en annen forsterker som har hdmi kontakt?

Jeg ønsker selvfølgelig også å kunne spille av musikken som ligger på den bærbare pcen på stereoanlegget. Fortinnsvis bør dette kunne gjøres trådløst. Hva vil dere anbefale til dette? Så vidt jeg skjønner er Logitech squeexebox duet et alternativ?
    Hvis jeg ikke skal ha en trådløs løsning, hvordan vil kvaliteten på lyden bli når musikken overføres fra pcen til stereoanlegget. Jeg skjønner at det kommer an på hvilket format lyden er lagret i på pcen, men har også lydkort, lyd utganger o.l. på pcen mye å si? Et siste spm da er om squeezeboxen i tilfelle overfører lyden på en bedre måte enn ved en vanlig kabel fra pc til stereoanlegg slik at jeg f.eks. slipper å tenke på lydkort?

Et siste spørsmål er om det er et alternativ å kjøpe en blue ray spiller istedenfor cd-spilleren? Hva vil det koste for å få en blue ray spiller som spiller musikk like godt som den ovenfornevnte cd spilleren?

Håper jeg har forstått de forskjellige begrepene riktige og at noen tar seg tid til å svare.

Mvh Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Først vil jeg anbefale deg og høre på B&W DM684 eller 683(683 koster vel 13k)
    Hørte slev på Ikon 6 og 684 og havnet på 684 pga jeg syns mellomtone og diskant var mye mer detaljert og passet meg bedre.Men det er godt mulig du liker Ikon bedre.
    Angående blu ray spiller som cd spiller tror jeg det blir bedre med en dedikert cd spiller.(ikke sammenlignet noen gang, bare en antagelse)
    Squeezebox har jo fått veldig mye bra kritikk så det tror jeg er ett bra valg.Mange her inne som har det virker det som.

Lydkvaliteten fra pc avhenger som du sier av kvaliteten på det og hvordan format det er.Bruker selv ps3 og streamer fra pc til anlegg og jeg syns det fungerer veldig bra lydmessig.
    Har ikke svar på alle spørsmålene dine men det er sikkert flere som henger seg på her
    Uansett, lykke til i jakten!

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å kjøpe brukt. Da får du mye mer godlyd for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •