Cerwin vega 2.6 kw effektforsterker hjelp, og basser :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Cerwin vega 2.6 kw effektforsterker hjelp, og basser :(

Hei der!

Kanskje litt rart og teit spørsmål, men... Etter en stund, så funka ikke bassern min til høyre. Men den til venstre funka da. Jeg har 2 cv cls215.

Så lyset det på cv forsterkern, på den Protection, greia, der det lyser høyere, fra grønt, til gult, til rødt. Så lyste det gult, nest øverst, på bare den til høyre. Det gjør det hele tiden. Den vil ikke funke.. Så jeg prøve og koble den andre bassern inn i der den andre basser sto, det funka, så er ikke noe galt med basserne. Heller ikke ledningene. Jeg har for øyeblikket kobla begge basserne samma sted, da funker begge isåfall, men jeg vil jo gjerne ha stereo, og bedre lyd.

Noen som aner hva det vil si når den protection lyset lyser gult helt opp til Limiter, hele tiden? Den vil jo ikke funke. Det plager meg, er ikke noe galt med sikringene heller.

Hadde vært morro og få fiksa det nå som jeg skal flytte ut og greier :/

Også, ett problem til, om noen veit noe om hvorfor det skjer, så hadde det vært kjempefint med litt hjelp, jeg ville vært evig takknemlig ^^

Andre problemet er, når det blir mye diskant, og bass, jeg trenger ikke og spille så høyt for at det skjer, og det skjer på mange sanger, PLUTSELIG, så forsvinner diskanten, den blir kjempe svak. Bassen funker greit, hvorfor skjer det?! JEg spiller jo ikke høyt i det hele tatt, sikringene er ganske dårlige da, men de har jo ikke gått de heller. Får og få tilbake diskanten så må jeg ta volumen helt ned, så sakte opp igjen, men så går diskanten igjen..

Synes det er sinsykt deprimerende at alt skal gå galt med dem etter jeg har kjøpt alt det, og spesielt nå som jeg skal flytte ut.

Jeg sier det igjen, hjelp med dette hadde vært utrolig fint :]

Love, Initiacis.

God sommer til alle!

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gammel er forsterkeren? Dersom den fortsatt er innenfor garantien (2år) eller reklamasjonstiden(5år), ville jeg kontaktet Hi Fi klubben. Kjenner ikke til disse forsterkerne, men det høres ut som det er feil på forsterkeren og ikke innstillingsproblemer.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt med, du siger du har koblet de to bass enheter SAMME STED?
    Det skal du kanskje være litt varsom med da du halverer impedansen og din forsterker vil kanskje svette litt da.
    Jeg tror hellere du skulle undersøke delefiltret i den høyttaler det er galt med, er ganske sikker på du finder forklaringen der.
    Diskant kan heller ikke bare forsvinne fra en forsterker, så det er sikkert delefiltret du må skifte, eller skifte noen komponenter på.....
    Har du prøvd å bytte høyttalerne? Venstre på på høyre terminal og vice versa? Sker det samme da er det jo høyttaleren det er galt med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe galt med basserne. Er ikke noe farlig og koble begge høytallerne i samme sted i forsterkern, er bare at det ikke blir stereo.

De er ikke gamle, har garantien enda, takk for hjelp uansett da :]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Initiacis
    Er ikke noe galt med basserne. Er ikke noe farlig og koble begge høytallerne i samme sted i forsterkern, er bare at det ikke blir stereo.

De er ikke gamle, har garantien enda, takk for hjelp uansett da :]
    Hmm, hvordan er det egentlig du har koblet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://filer.bilradiospes.no/nedlast/paralell_serie.pdf

Sjekk delefiltret i den høyttaleren du har problemer med, eller prøv å sette høyre høyttaler til venstre kanal, som jeg skrev....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •