trøbel med akustik i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trøbel med akustik i stua

hei alle sammen!
    sliter med et litte problem... bassen fra mine kjere xtz forsviner til naboen og mine f-6 høres bedre ut fra kotet en i STUA.... hjelp hva kan jeg gjøre for og fikse dete? dempe mater stål spikse etc ? hva funker???
    hadde ert glad for litt hjelp har veldig ålreite naboer men vert greit og se på film med litt trykk i nettop stua....

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å speilvent møbleringen i stua for eks. Flytt stereoanlegget til en annen vegg.. osv. Eller så kan du tegne opp en skisse over stua så man lettere kan hjelpe deg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en tegning/skisse av rommet? Helst målsatt ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har ei rektangulær stue, se til at HT står ved ein av kortveggane. Det er i alle fall mi erfaring, hadde ei stund anlegget ved langveggen og så og sei ALL bass blei "slukt", måtte skru opp til nær kritisk nivå for å få noko trøkk. Naboane var sikkert dritfornøyde... No speler eg i lengderetninga på rommet, og har fått ca. 1000% betre bass, på alle volum.

Ang. plassering av sub(om du har ein lang nok kabel), plasser suben der du vanlegvis vil sitte, og gå/kryp rundt og hør deg fram i stua, der du hører suben best er sanns. den beste plasseringa.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

stua er en av lang 4kant med en stor gammel peis på lang vegen med kjøkene delt in på lang vegen den er ca 4 x9meter lang med betong og veldig dårlig dempet:S skal prøve og ta et ordentlig bilde og måle og få lakt det ut i eter midag

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Ang. plassering av sub(om du har ein lang nok kabel), plasser suben der du vanlegvis vil sitte, og gå/kryp rundt og hør deg fram i stua, der du hører suben best er sanns. den beste plasseringa.

det skal jeg gjøre når jeg kommer fra jobb har 5meter kabel skal jeg bare sette den i stolen og tusle rundt?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    det skal jeg gjøre når jeg kommer fra jobb har 5meter kabel skal jeg bare sette den i stolen og tusle rundt?
    YouTube - Axiom Audio - Subwoofer Crawl
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    Jepp, om ikkje I godstolen, så i alle fall der den vanlegvis står. Sett på noko musikk med javn, djup bass og "lytt deg veg" rundt i rommet. Der du hører(evt. kjenner) bassen best, er sannsynlegvis der suben ideelt sett bør stå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c

bedre sent en aldri møt på 2 nye problemer... bassen drar fortsat opp til naboen og jeg har fåt en hul lyd i mine f-6 (skal byttes) men hva er det har også sett på acustik plater noen med tips? er stål spiks saken ang bass til naboen`? lurte også på en plate under suben type marmor larvekit etc men da begyner det og koste kan noe fløfy tepe hjelbe under suben?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •