Legge til surround i et stereo oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Legge til surround i et stereo oppsett?

Hei

Har et stereo oppsett i dag som består av en Xindak 6950v og Dynavoice M65. Dette synes jeg funker meget bra men jeg ønsker nå litt surround lyd. Er det noen muligheter for å få til dette samtidig som jeg beholder Xindak'en til å drive Dynavoicene (som vil bli fronthøyttalerne)? Jeg har tenkt å holde et veldig lavt budsjett når det kommer til surround lyden noe som kanskje gjør det hele litt vanskeligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo og surround.

Dersom Xindak'en din har main-in, kan du bruke den til å bi-ampe frontene dine som en ren effektforsterker. Kjenner ikke til forsterkeren din, men det er bare å ta en titt bakpå å se etter main in. Du kan ikke ta front-signalet inn i en vanlig analog-inngang da tror jeg du vil sprenge inngangen evt. sikringen i den. Du vil også trenge en surroundforsterker som har main-out altså mulighet til å koble til separat effektforsterker.

Jeg har selv en Rotel-RSX 1057 surroundforsterker som jeg bi-amper frontene med. Ingen dum løsning å gjøre det fordi du vil bedre kunne kombinere surround og stereo. Men husk at ikke alle surroundforsterkere er gode til å spille av to-kanals lyd, så du må muligens noe opp i pris fra de billigste alternativene om du skal bli fornøyd.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en rimelig modell surroundreceiver (f.eks Yamaha, Pioneer, HK, Onkyo, Denon) som har pre-out. Da kan du koble forsterkeren din til denne på en av forsterkerens vanlige innganger og bruke denne som effekttrinn for Dynavoice'ne . Resten av høyttalerne kjøper du på bruktmarkedet. Gjør ikke så mye om de er litt eldre, men receiveren ville jeg satse på å kjøpe (nesten/) ny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •