Råd om cd-spiller/dac og ipodtilkobling til stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om cd-spiller/dac og ipodtilkobling til stereoanlegg

Hei,

Jeg har arvet anlegget til faren min som døde. Han var en stor Hifi-entusiast, men lærte meg dessverre ikke nok til at jeg nå skal vite helt hva jeg skal gjøre... Kanskje noen kan hjelpe meg med noen synspunkter og råd til hvordan jeg kan få et altfor bra anlegg til å fungere for meg?

Anlegget består av Electrocompaniet AW 250R, EC 4.8 (og ECT 2 fjernkontroll) og en Audio Note 1 DAC. Cd-spilleren er en gammel teak cd-spiller som jeg nå tror ikke er vits å reparere mer... Jeg vil ha en cd-spiller i Electrocompaniets classic line. Selvfølgelig så billig jeg kan... spørsmålet er om jeg da ikke lenger har bruk for DAC'en?

Og så skulle jeg gjerne kunne spilt radio og ipod via dette anlegget. Vil gjerne slippe å kjøpe FM-radioen i EC (som om ikke ny cd-spiller blir dyrt nok...). Finnes det noen mulighet for å spille musikk fra ipoden min (touch) som gjør det litt bedre enn bare en billig-jack som ellers...?

Setter kjempepris på svar

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å banne i kirken, vil jeg snu det litt på hodet og si at det er CDspiller du ikke har bruk for. Bygg et anlegg rundt DACen din - f.eks. med en rimelig BluRay-spiller til å spille både CDer og film. DACen din er aldeles utmerket, den - og vil sørge for den nødvendige godlyden både til stereo og til film.

Det med ipod har jeg dessverre ikke no greie på - men det dukker sikkert opp andre som kan hjelpe deg der.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo:)

Hva med å kjøpe en Squeezebox?
    Da har du radio + at du bare spiller musikk filene dine fra pc
    Eneste je har å klage på er at pc må stå på for og kunne spill din engen musikk... men radioen fungere avlike veld selv om pc er av

Komplett.no - Logitech Squeezebox Duet-Sort

Eller så har du en litt dyrere variant Sonos
    Da er du helt uavhengi av pc:-D
    Denne har jeg også gode erfaringer med

Trådløs lyd: SONOS Multi-Room Music System

mvh

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De finnes mange Ipod dockinger for å koble den til stereoen. De aller fleste er analoge og vil ikke tilføre veldig mye bedre lyd enn kobling med kabel fra hodetelefon uttaket. Meg bekjent finnes det kun en som tar lyd digitalt ut fra Ipod og det er denne men den koster jo litt ca 4000.-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •