Er dette ett bra kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette ett bra kjøp?

Har forhørt meg litt rundt. Lest drøssevis med anbefalinger og føler meg nå klar til å gå til innkjøp. Hadde egentli tenkt å bruke en del mer penger på oppsettet men jeg vet rett og slett ikke om jeg har bruk for noe mer (pga naboer osv)

Iallefall planen min var følgende:

Forsterker
    XTZ Class A100 D3, Sølv/sort

Fronthøytalere
    XTZ 99.36 Piano

Subwoofer
    XTZ 99 W8.16 sort piano

Mine spørsmål er da som følger.

Er forsterkerne bra nok til disse høytalerene? Er subben for dårlig? Anlegget skal kun brukes til musikk og da mest til sjangerene house & trance , det vil si at det er en del bass ute og går.

Totalt kommer dette på kr 15980, uten kabler.

Takker på forhånd for alle svar.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Gå for 12" sub isteden du, evt. 10".

Ellers blir det nok bra.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hei.

Gå for 12" sub isteden du, evt. 10".

Ellers blir det nok bra.

Geir Arne
    Var igrunn det jeg tenkte. Det som er at de har ingen inne av de jeg kunne tenkt meg. Og pga utrolig mye jobb og at jeg faktisk ikke gidder å vente så ja.

Hva med denne for eksempel?

Eneste som er kjedelig er at det ikke er pianolakk. Virker som de ikke har noe pianolakk inne i hverken 10 eller 12 tommer

Proson® Sub 10P + SA-1200 i Black Oak

Ser helt okey ut , uten at jeg vet noe særlig om denne. Andre tips? Helst fra surround.no

Eller eventuelt denne?

Proson Sub 12 Svart

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at XTZ egner seg bedre til musikk enn Proson. Selv har jeg SVS som fungerer meget bra til både film og musikk, men den får du nok ikke tak i på surround.no...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tror nok at XTZ egner seg bedre til musikk enn Proson. Selv har jeg SVS som fungerer meget bra til både film og musikk, men den får du nok ikke tak i på surround.no...
    Jeg vil helst ikke vente , men vil som sagt ikke kjøpe noe som ikke passer i det hele tatt heller. Så må jeg vente så er det ikke noe annet å gjøre igrunn.

Blir det for dumt å kjøpe den 8 tommers suben eller vil den fungere helt greit?

Ellers er jo hifi klubben også ett alternativ om noen har noen bra forslag. Hadde tenkt meg i prisklassen 0-4000kr for en sub ,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av I-Love-Music
    Jeg vil helst ikke vente , men vil som sagt ikke kjøpe noe som ikke passer i det hele tatt heller. Så må jeg vente så er det ikke noe annet å gjøre igrunn.

Blir det for dumt å kjøpe den 8 tommers suben eller vil den fungere helt greit?

Ellers er jo hifi klubben også ett alternativ om noen har noen bra forslag. Hadde tenkt meg i prisklassen 0-4000kr for en sub ,

Ville nok gått for en større enn 8 tommer.
    Jeg har selv 10 til mitt oppsett, og det er litt smått i grunn. Gå for 12!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke anlegget til? Har du tenkt å bygge ut til surround etterhvert eller blir det primært som stereo og musikkanlegg?

Hvis det er i første rekke er til musikk, ville jeg ikke nølt med å ikke tatt med sub nå, jeg har 99.26 selv og pleier ikke å bruke subben(12'' fra xtz) når jeg hører på musikk. De spiller fint ned til i underkant av 40 hz, som er, i de fleste tilfeller, mer enn dypt nok til musikk. iaf analog musikk, type bass, gitar, trommer og vokal. Regner med storebroren 99.36 går vel så dypt.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem sub hvis du bare skal kjøre musikk, og velger 99.36 piano. Disse går dypt og fint hvis du har den rette (kraftig nok) forsterkeren. Er litt usikker på XTZ's egen forsterker, den har fått litt blanda respons.

Selv merka jeg stor forskjell da jeg gikk fra Electrocompaniets ECI-1 med gode 2x100 W klasse A til Meridian 557 2x200+ W. Disse høyttalerne krever kraft, men har mye å gi hvis de får det. Plenty med punch til tung trance, don't worry 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Hva skal du bruke anlegget til? Har du tenkt å bygge ut til surround etterhvert eller blir det primært som stereo og musikkanlegg?

Hvis det er i første rekke er til musikk, ville jeg ikke nølt med å ikke tatt med sub nå, jeg har 99.26 selv og pleier ikke å bruke subben(12'' fra xtz) når jeg hører på musikk. De spiller fint ned til i underkant av 40 hz, som er, i de fleste tilfeller, mer enn dypt nok til musikk. iaf analog musikk, type bass, gitar, trommer og vokal. Regner med storebroren 99.36 går vel så dypt.
    Hehe jeg var oppe og henta anlegget for noen timer siden,,,sitter å hører på nå og er storfornøyd Droppa subben og det angrer jeg ikke ett sekund på ....trenger ikke sub i det hele tatt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Glem sub hvis du bare skal kjøre musikk, og velger 99.36 piano. Disse går dypt og fint hvis du har den rette (kraftig nok) forsterkeren. Er litt usikker på XTZ's egen forsterker, den har fått litt blanda respons.

Selv merka jeg stor forskjell da jeg gikk fra Electrocompaniets ECI-1 med gode 2x100 W klasse A til Meridian 557 2x200+ W. Disse høyttalerne krever kraft, men har mye å gi hvis de får det. Plenty med punch til tung trance, don't worry 8)

Etter en times høring ca så er jeg sålangt fornøyd med både lyd , høytalere og forsterker ...men såklart den må jo spilles inn. So far so good iallefall. Var heldig og fikk 700kr rabatt på forsterkeren da han som hadde den først ville bytte farge ^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •