Kontrollere 3 par høytalere i sone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontrollere 3 par høytalere i sone?

Heisann.

Noen venner av meg har kjøpt pub, og de ønsker og ha 1 par høytalere i 3 forskjellige soner i lokalet.
    Disse ønsker de å kunne styre volum på separat pr sone.
    Har noen en smart ide om hvordan dette kan gjøres.?
    På forhånd takk.
    .)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldiman
    Heisann.

Noen venner av meg har kjøpt pub, og de ønsker og ha 1 par høytalere i 3 forskjellige soner i lokalet.
    På forhånd takk.
    .)
    Er dette store høyttalere som krever mye effekt?

Det finnes jo diverse stereo forsterkere med fler soner ute på markedet, eller rett og slett multiromsløsninger..

Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-700AE Receiver denne har jo 3 soner..

eller

Trådløs lyd: SONOS ZP90 ZonePlayer

sett på effektforsterker pr sone så kan de bruke så store høyttalere de vil-

logitech har nesten samme løsning som Sonos- Den er billigere også =)

Ellers får man større effektforsterkere med volumjustering pr høyttaler..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann takker for svar.

Skal sjekke ut den forsterkeren, men det må kunne betjenes enkelt, da det kan være "ferske" ansatte som skal betjene dette.

Disse skal brukes. (selges for 600 pr par på netshop. (kupp)

Patos Basic 110 MKII Calvados

Tekniske spesifikasjoner:
    Frekvensrespons: 48-23000 Hz
    Nom.impedans: 4-6 ohm
    Følsomhet: 89 dB
    Effekttålighet: 150 Watt
    Mål: 35*17*26cm

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også ha 3 stereo forsterkere og ha samme signaliklde på alle tre, deretter bruke forsterkerne til og stille volum hver for seg.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Er dette store høyttalere som krever mye effekt?

Det finnes jo diverse stereo forsterkere med fler soner ute på markedet, eller rett og slett multiromsløsninger..

Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-700AE Receiver denne har jo 3 soner..

eller

Trådløs lyd: SONOS ZP90 ZonePlayer

sett på effektforsterker pr sone så kan de bruke så store høyttalere de vil-

logitech har nesten samme løsning som Sonos- Den er billigere også =)

Ellers får man større effektforsterkere med volumjustering pr høyttaler..
    Jeg hadde sonos systemet og brukte de nevnte patoshøytalerne på en aktiv sonos enhet. Det fungerte etter mine ører godt. Sonos systemet er det mest brukervennlige systemet for muliti sonebruk som jeg vet om og jeg vil anta at et slikt system vil være genialt i en bar da det både kan styres med en kontroller, samt pc, noe som gjør det enkelt å sette opp passende spillelister til de forskjellige stemninger i løpet av dagen som en pub ønsker å skape

Newcomer Nabolagets_Skrekk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje sonos er litt mer egnet til å ha hjemme?

Man kan jo ta en mikser med flere soner og så slenge på noen billige små forsterkere?

Mikser med flere soner:
    - Samson S-Zone - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Billig forsterker (finnes sikkert noe bedre/billigere, men bare noe jeg tatt for å gi en idé):
    - LD LDDJ200 Class A/B 2x220W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Vet ikke om den mikseren gir mulighet for stereo i hver sone, men det er bare å google litt.

Mvh Joakim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabolagets_Skrekk
    Tror kanskje sonos er litt mer egnet til å ha hjemme?

Man kan jo ta en mikser med flere soner og så slenge på noen billige små forsterkere?

Mikser med flere soner:
    - Samson S-Zone - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Billig forsterker (finnes sikkert noe bedre/billigere, men bare noe jeg tatt for å gi en idé):
    - LD LDDJ200 Class A/B 2x220W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Vet ikke om den mikseren gir mulighet for stereo i hver sone, men det er bare å google litt.

Mvh Joakim
    Neidda, sonos er helt knall å bruke både til pub og resturanter..

Eneste betenkligheten jeg har er høyttalerne, jeg kjøpte selv ett par slike til bordern.. Jeg har Sonos selv og synes de blir noe tamme når jeg kjører de på den aktive sonen, jeg synes de er tamme helt til jeg setter de på lyngdorfen.. Prøv noe som ikke krever så mye av forsterkeren, så blir iallefall ikke forsterkeren så ufattelig dyr..

Om det er andre "mindre" tekniske som skal bruke det, ser jeg ikke på en løsning med mixer og flere forsterkere som en teknisk enkel løsning. Da vil Sonos være mye enklere å bruke, da du lett kan styre hele musikk samlingen og styre alle høyttalerne som du vil. Bakdelen er kanskje prisen, iallefall for noen. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldiman
    Heisann.

På forhånd takk.
    .)
    Jeg tillater meg å foreslå en gjør-det-selv løsning som løser oppgaven akkurat slik som du beskriver den. Volumkontroll MÅ gjøres før effektforsterker, derfor trenger du tre (stereo) effekforsterkere. Regner med at kilden er en CD-spiller eller lydkortet i en PC. Da trenger du å lage en slik (håper jeg klarte å sette inn bildet):

Skjemaet i figuren viser bare den ene kanalen. Du trenger altså 4 stereo volumpot'er, 8 phonokontakter og en liten boks til å ha dette i. Alt dette får du kjøpt f.eks. hos Elfa. Husk at det bør være korte kabler mellom de tre soneutgangene og effektforsterkerne (<2 m).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå på komplett å skjekk prisen der. Tror jeg ga 300 for mine patos 110 mk-2 der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •