Problemer med lyden etter jeg flyttet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyden etter jeg flyttet

Jeg måtte desverre flytte ut av leiligheten jeg leide for noen uker side da eier skulle flytte inn igjen. Endte opp med en hybel på 20 kvm (er student). Før jeg flyttet opplevde jeg lyden i annlegget mitt som svært god, men nå sliter jeg.

1: Lyden i høytalerne er ikke like luftig som tidligere. Nå oppleves lyden som mer innestengt og kan ikke sammenlignes med hvordan det låt tidligere. Jeg tror problemet kanskje ligger i plaseringen av høytalerne ved at de står inntill en vegg med store vinduer bak. Da jeg trakk for gardinene og satt i skumgummiplugger i bassrefleksrøret bedret lyden seg noe, men den er fortsatt ikke i nærheten av slik den var der jeg bodde tidligere.

2: Suben spiller adskillig dårligere i den nye hybelen. Det er nesten ikke noe trykk fra den i lytte posisjon. Går jeg bak sofaen (1 m lengre bak lytteposisjon) så er trykket til stede. Har prøvd litt alternative plaseringer men klarer ikke helt å få lyden til å stemme i forhold til lytteposisjon.

Stuen annlegget sto i tidligere var mellom 60-70 kvm, mens det nye rommet er 20 kvm. Det er gipsplater i veggene samt betong i gulv og tak.

Annlegget består av en arcam solo movie 5.1 og kef kht 3005

Håper noen har noen tips/ideer om hva som kan hjelpe med dette problemet. Legger ved en tegning av rommet. Det er vanskelig å gjøre noe med lytteposisjonen pga det lille rommet har sine begrensninger med alternative løsninger for plassering av sofaen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme problem som jeg har (hadde) i kinorommet mitt med betong i tak, gulv og 2 av veggene. Eneste som hjalp var når jeg fikk audyssey romkorreksjon, og flyttet subben bak sofaen i stede for fremme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •