Kobling av 3 subwoofere i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling av 3 subwoofere i stua

[ATTACH][ATTACH]Vedlegg 51162[/ATTACH][/ATTACH]Hei! Jeg er ingen stor entusiast men håper på litt hjelp for å få et best mulig resultat. Jeg har Infinity Modulus høyttaler pakke med 10" sub, i tillegg har jeg to stk Klipsch KSW-10. Har da tenkt på Klipsch i front og Infinity bak. Bør Infinity'en kobles parallelt med front subbene (med Y kabler), eller bruke høynivå inngang fra de to bak-satelittene slik at den kun er sub for bak-kanalene? Receiver med rom korreksjon kommer om en stund. På forhånd takk for svar.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok valgt å bruke den bak sammen med bakhøyttalerne. Jeg har 2.1 bakhøyttalere og det fugerer veldig bra.

Det kan bli kluss med lyden hvis du bruker forskjellige sub'er på samme utgang. De spiller forskjellig og vil derfor være vanskelig å få de til å spille sammen selv med receiver med romintegrering.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, interessant. Har du da koblet med høynivå inn på aktiv sub, og derfra til satelitter?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Bose Acoustimass 5. De er fullaktive så det går bare signalkabel over til bassen som samtidig driver satelittene.

Har sub'en høyttalerutgang? Eventuelt lowpass utgang?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er offshore nå så får ikke sjekket desverre. Men vet den har høyttaler inn og utganger. Lavpass ut tviler jeg på. Men dersom jeg bruker høyttaler inngang, og videre ut til satelittene bak, betyr vel det at receiver-forsterken skal drive både bass og satelitter? Regner ikke med det blir kraftig nok...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yallis
    Er offshore nå så får ikke sjekket desverre. Men vet den har høyttaler inn og utganger. Lavpass ut tviler jeg på. Men dersom jeg bruker høyttaler inngang, og videre ut til satelittene bak, betyr vel det at receiver-forsterken skal drive både bass og satelitter? Regner ikke med det blir kraftig nok...
    Poenget med den er at de som ikke har sub-ut skal kunne bruke den. Receiveren vil bare drive høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •