Hjelp til kjøp av stereoanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av stereoanlegg.

Hei.
    Skal kjøpe nytt stereoanlegg nå når den nye leiligheten min er klar. Anlegget skal primært brukes til musikk med avspilling fra PC. Skal kjøpe meg CD spiller på sikt, men all musikken min ligger på PC`en så prioriterer ikke CD spiller nå.

Det jeg har tenkt på er Abrahamsen V3.0, V4.0 og V6.0 sammen med Dali ikon 6
    vil dette vere en bra kombinasjon? Stuen (og kjøkken i ett) dette skal stå i er 40 kvadrat.

Abrahamsen er jeg sikker på jeg kommer til å gå for. Ht er jeg mer usikker på selv.

takker for svar.
    PS jeg er ingen hifi guru

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er fin kombinasjon som spiller bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var v3.0 og V4.0 på vei i posten
    Var innom hifiklubben i dag og hørte på diverse høytalere i min prisklasse testet blant annet noen dali modeller. Men den jeg likte best var B&W DM683, alle høytalerene jeg hørte på ble brukt i sammenheng med en NAD forsterker (husker ikke vilken).

Har avtalt med HIFIklubben at jeg skal ta med meg V3.0`en og V4.0`en inn til butikken for å teste ut diverse høytalere når jeg har tid. Men vil V3.0 + V4.0 klare å drive B&W DM683? Husker ikke helt eksakt men nad`en som ble brukt i butikken hadde en del mer Watt enn abrahamsen.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med cd-spiller hvis all musikken din ligger på PC?
    --
    Thorbjørn

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM683 trenger en god del krefter for å levere sitt beste. Jeg er usikker på om Abrahamsen får ut det fulle potensialet i dem, men du kommer i så fall til å høre det når du tester om forsterkeren er for liten.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er et fint oppset du kommer til å få deg, har selv hat abrahamsen v2 på B&W, og det spilte strålende. Liker du lyden av V3 + V4 på B&W men savner efekt kan du jo på sikt kjøpe en V4 til.

Ellers er V6 et kupp til prisen, jeg tror ikke du kommer til å savne cd spiller med den i hus nei, forutsatt at du forer den med losles selvfølgeligt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spiller er ikke noe som kommer til å bli prioritert akkurat, men du sier noe der, har jo egentlig ikke brukt for det. Men kjekt å ha da. :P

Ja, hører jo det når jeg kommer inn og tester, lurte bare om noen hadde erfaring med Abrahamsen + B&W DM683, er litt utolmodig :P

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Tror det er et fint oppset du kommer til å få deg, har selv hat abrahamsen v2 på B&W, og det spilte strålende. Liker du lyden av V3 + V4 på B&W men savner efekt kan du jo på sikt kjøpe en V4 til.

Ellers er V6 et kupp til prisen, jeg tror ikke du kommer til å savne cd spiller med den i hus nei, forutsatt at du forer den med losles selvfølgeligt.
    Ja har troen på at dette kan bli bra , men hvis jeg må ha en til V4 for at det skal fungere skikkelig er jeg ikke sikker på om jeg går for B&W DM683, men sammtidig så likte jeg de ganske godt da, jeg er som regel ikke så gniten.
    Men hvilken B&W HT hadde du da?

Uansett hvilken HT jeg går for blir det en stor forbedring i forhold til logitech Z-5500 som jeg har i dag :P

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocknrolla
    CD spiller er ikke noe som kommer til å bli prioritert akkurat, men du sier noe der, har jo egentlig ikke brukt for det. Men kjekt å ha da. :P

Ja, hører jo det når jeg kommer inn og tester, lurte bare om noen hadde erfaring med Abrahamsen + B&W DM683, er litt utolmodig :P

Takker for svar
    cdspiller var gøy på nittitallet. I dag er det bare upraktisk.

Abrahamsen og B&W kan vel sikkert være en fin match, uten at jeg har hørt det selv. Vil vel anta at abrahamsen og electrocompaniet ikke er så ulike i klang/lydfilosofi, og electrocompaniet funker hvertfall fint med B&W. Usikker på om v4.0 har nok krefter om du skal spille høyt, men i verste fall kan du jo kjøpe en til.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocknrolla
    Ja har troen på at dette kan bli bra , men hvis jeg må ha en til V4 for at det skal fungere skikkelig er jeg ikke sikker på om jeg går for B&W DM683, men sammtidig så likte jeg de ganske godt da, jeg er som regel ikke så gniten.
    Men hvilken B&W HT hadde du da?

Uansett hvilken HT jeg går for blir det en stor forbedring i forhold til logitech Z-5500 som jeg har i dag :P
    Tror V4 greier 683 tåligt greit jeg, selv om mer power altid er kjekt:twisted:

Selv har jeg 805N og de taklet V2 helt greit. Oppgradering til Embla ice ga meg litt bedre dynamikk, og bedre kontroll i bassen men ikke så radikal forskjel som en skulle tro ut fra antall watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig ikke behov for å spille så sinnsykt høyt, jeg er mer ute etter bra lyd. Men er jo alltid kult å dra på litt da gleder meg til å teste dette ut. Får jeg V3 og V4 i morgen blir det lytting da, vist ikke må jeg vente noen uker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig B&W DM683 i forhold til IQ9?
    Ser litt på bruktmarkedet for tiden, eneste er jo at jeg ikke får hørt iq9 en da. Kjenner ikke til noen forhandlere i Bergen som holder disse.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helkjøp pleier å ha disse inne, så der kan du faktisk få hørt dem med abrahamsen elektronik. Ulempen er jo at et stort butikklokale ikke akuratt yter hifi stor retfferdighet. men de har jo 30 dagers returett:-D

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt anbefale B&W sammen med Per Abrahamsen sine konstruksjoner! Jeg regner med at det var en grunn til at du gikk for Abrahamsen in the first place, og kan love deg at et par gode B&W drar frem alt det beste i den elektronikken

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, tror det blir B&W, likkte de sinnsykt godt. Men fikk bare testet de opp mot consept 8 sist eg var innom hifi klubben.

Lurte bare på om IQ9 kunne måle seg, fant de billig på finn :P. Hva med B&W DM683 kontra ikon 6 eller 7 da? fortsat B&W DM683 som kommer seirende ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen jeg har fått..
    Det ble til slutt Ikon 6. Syntest ikke forsterkeren klarte å drive DM 683 bra nokk, og må bruke pengene mine på andre ting enn en ekstra effektforsterker (sofa kjøleskap o.l)

Men når eg har fått spart opp blir det effektforsterker og bedre høytalere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •