BeyerDynamic DT770 Pro m. dårlig venstrekanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question BeyerDynamic DT770 Pro m. dårlig venstrekanal

Heisann AV-Forum!

Kjøpte et headset for et par uker siden: BeyerDynamic DT770 Pro (80 Ohm), og det er i utgangspunktet et helt herlig headset.

Uheldigvis er den venstre kanalen svak, det vil si, volumet i den venstre "høytaleren" (hva er egentlig lingo for "høytalerne" i et headset?) er lavere enn i den høyre. Dette fører til et ganske ekkelt dott-i-øret fenomen, men verre er det at lyden er svak. Volumet virker lavere, og bassen er spesielt dårlig.

Bedre blir det ikke... Etter omtrent et kvarter med relativt høyt volum (altså, høyt som i at det er komfortabelt for et headset, ikke høyt som i "au der gikk trommehinna") så begynner den venstre kanalen å bli helt borte. Som regel går det såpass ned i volum at jeg såvidt kan høre det, dog det hender at det blir helt borte. Samtidig fungerer høyrekanalen helt finfint.

Er dette et kjent fenomen for headset? Har troubleshoot'a så langt som jeg selv kan, ved å høre på forskjellige musikkfiler i forskjellige programmer, på mp3-spiller, hifi-anlegg, platespiller osv... Det gjør ingen forskjell. Er det noe mer jeg kan prøve?

Er ganske oppgitt. Var ikke så billig at det kan gå istykker uten videre dette headsetet.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan høres ut som du har en dårlig kobling, har du prøvd å "riksle" litt på ledningene?

Har hatt det problemet på de fleste bilige headsett jeg har hatt, men det skulle ikke skje på et såpass dyrt ett og i hvertfall ikke når det nesten er nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte på det, men det hjelper altså ikke å røre på ledningen.

Problemet blir heller ikke verre av å tukle med ledningen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med stedet du kjøpte de, eller importør Siv.ing Njål Hansson. Jeg kontaktet importør direkte da jeg fikk problemer med samme headset. De fikset opp med en gang.

Siv.ing Njål Hansson AS
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Siv.ing Njål Hansson, men siden headset'et er kjøpt i USA vil de ikke se på det som reklamasjon/garanti, selv om det i utgangspunktet er en 2 års garanti fra BeyerDynamic sin side.

Noen som vet hvordan det er mht. lovverket at det er en garanti som står utenfor vanlige reklamasjonsrammer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Ganske) gode nyheter: mailet med BeyerDynamic, og de ba meg sende headsetet til Tyskland så de kan fikse det.

Flott at de ikke bare sa at "det er ditt problem" som de helt klart kunne sagt, dog jeg skulle ønske de bare kunne bett importøren i norge ta hånd om det. Forskjellen blir jo bare at jeg må betale frakt til og fra Tyskland. :-/

Jaja, fornøyd med servicen er jeg uansett, selv om det hadde vært ønskelig å få det fikset i Norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •