Dab/Internett Radio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dab/Internett Radio

Hei,

Vil gjerne kjøpe Dab/internett radio, som vi har tenkt å ha på soverommet. Budsjettet er på 1500 +,-500. Jeg har surfet i hytt og datt og googlet, men finner ikke mye fornuftig. Er det noen her som har litt erfaring/ tips?

Ville vært et + med avtagbare høytalere om det finnes..

takk takk

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tideligvis ingen info/erfaringer å hente her nei. :neutral:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se - jeg sitter og speider som en hauk etter gode svar i tråden din - erfaringsløs som jeg er. Én ting er sikkert: jeg kommer til å droppe både FM og DAB. I min nettradioverden er både FM og DAB totalt overflødig. Jeg klarer meg i hvert fall utmerket med nettradio i de tre hifi-anleggene mine.

Inntil videre har jeg satt Logitech BoomBox øverst på innkjøpslisten. Den sprenger vel budsjettet ditt - og mitt - men virker ellers som en utrolig interessant sak. Men gode råd er ikke av veien, nei.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Inntil videre har jeg satt Logitech BoomBox øverst på innkjøpslisten. Den sprenger vel budsjettet ditt - og mitt - men virker ellers som en utrolig interessant sak.
    Denne kunne vært midt i blinken, men prisen er ikke av dem hyggeligste nei.
    Litt drøyt å punge ut med 4k til en radio synes jeg.

Surround anlegg kommer, men det er en stund til, så dab/internett radio er det lille målet akk nå. Hærlig å høre på P4, P3 osv når man griller i hagen, eller leser hjemmekino i sengs
    Ønske om avtagbare høytalere er selfølgelig for bedre lyd-spredning innendørs.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god venn tipset meg om denne linken til Komplett.no:

Komplett.no - Logitech Squeezebox Boom mediastreamer

2.000 kroner for en BoomBox - det blir jo noe helt annet. Noe helt annet enn 4.000 i hvert fall.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men se her ja, denne virker veldig lovende! Takk for tipset, bestiller en slik en med en gang Tror ikke jeg finner noe bedre til den prisen
    Kan sikkert komme med en vurdering når den ankommer, i tilfelle noen andre er interesert i noe slikt no.

Takk for tipset nok en gang

Edit:

Fant forresten samme spiller til 1695,- på Lefdal

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ganda
    Ja men ser her ja, denne virker veldig lovende! Takk for tipset, bestiller en slik en med en gang Tror ikke jeg finner noe bedre til den prisen
    Kan sikkert komme med en vurdering når den ankommer, i tilfelle noen andre er interesert i noe slikt no.

Takk for tipset nok en gang

Edit:

Fant forresten samme spiller til 1695,- på Lefdal
    1695,- sier du? Da spørs det om ikke jeg må se å bestille en, jeg også.

Takk for tipset!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezeboxen er i boks!

Når jeg åpnet pakka, ble jeg litt skeptisk (er sånn av natur). Sort liten sak lå inni en "rar" tøypose..
    Men all skepsis forsvant idet jeg løftet den ut fra pakka.
    Den er ganske tung til sin størrelse synes jeg, finishen er meget bra, bortsett fra dreie hjulet synes jeg, den er veldig lett å vri på. Når man tar og vrir på den så føles det ut som om man er på vei til å åpne en drikkejogurt Men den er ganske grei alikevell..
    Koble den opp, netverk og slikt gikk som en drøm. Ingenting å klage på der.
    Lyden er fyldig og stram, ble hyggelig overrasket over bassen også.

Overalt : 5/6

Absolutt verdt pengene.

ps.

Finnes en tråd eller to om squeezboxen her på forumet alt, fant jeg ut.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre!

Et lite spørsmål - vet ikke om du har prøvd det, men litt av poenget hvis jeg skal kjøpe en slik, er å få tilgang til musikk jeg har på harddisken - i tillegg til nettradio, naturligvis. Har du prøvd harddiskavspilling også? - og fungerer det like greit?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Har du prøvd harddiskavspilling også? - og fungerer det like greit?

Spiller musikk fra harddisken akkurat nå faktisk. Ser ut til å fungere meget bra det også. I løpet av installasjonen av spilleren så får du et spørsmål om du vil innstallere squeezecenter på pcn din, det må du selfølgelig takke ja til. Ved oppstart så søker den etter låter på pcn, itunes osv.
    Squeezecenteren ser meget ryddig og oversiktlig ut, man kan lage spillelister osv osv.
    Har ikke prøvd å tukle så mye med det ennå, men det ser veldig greit ut dette her

En bitte liten minus er da kanskje menyen på selve spilleren-(squeezeboxen), trenger bare litt tilvenningstid spør du meg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Da er det bare å kjøpe, skjønner jeg. Jeg har tre Squeezeboxer her hjemme allerede - og SqueezeCenter installert på begge PCene - både den stasjonære og den bærbare - så det skal gå greit.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare du ikke får kreft av så mye stråling i huset
    Flott spiller, du blir helt sikkert fornøyd!

Var utrolig kjekt å våkne til P4`s morgen-salat

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ganda
    En bitte liten minus er da kanskje menyen på selve spilleren-(squeezeboxen), trenger bare litt tilvenningstid spør du meg.
    Gjetter på at du kan gå inn i oppsettmenyen i SqueezeCenter og skreddersy menyvalget på Boomboxen - på samme måte som man kan gjøre det på Squeezebox. Da kan du skrelle av alle de menypunktene du ikke er interessert i å få vist. F.eks. har jeg bare Music Folder, Playlists og Internet Radio i hovedmenyen på Squeezeboxene mine. Alle andre menyvalg er flyttet ned i avdelingen for ikke-aktive menypunkter.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for tipset.
    Skal leke meg litt frem her, regner med det blir som en lek etter litt bruk. Er veldig fornøyd med lyden, så når det blir hus på meg, har jeg tenkt å investere i flere slike.

Lite spørsmål, vet du om det går ann å bruke nettsider som denne på spilleren? Altså streame via squeezeboxen?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at det skal finnes en plugin til SqueezeCenter som gjør det mulig å streame musikk via Squeezeboxen - men jeg har ikke kommet noe videre med det. Kanskje lurt å stille spørsmålet i denne tråden:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •