S/PDIF på laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

S/PDIF på laptop

har en laptop som jeg kjører minijiack ut til minijack inn på tv. LGlh4000 42"
    denne ska brukes når jeg bruker dvi til hdmi på tv "pga ingen lyd via dvi alene" og fra tv har jeg en dvd spiler med komplet 5.1.

lyd og alt fungerer ,men det er 1 ting jeg stusser litt på. digital lyd ut fra laptop er på\on. men når jeg bytter om utgangen fra "linje ut" som er vanlig, til S/PDIF-ut, så forsvinner all lyd.

var det uryddig skrevet så si fra ska jeg prøve ommøblere det litt..

er det no vitsi og kjøre S/PDIF ? bedre dårligere lyd? og hvordan får jeg S/PDIF til og fungere fra lap til tv`n

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xrno
    har en laptop som jeg kjører minijiack ut til minijack inn på tv. LGlh4000 42"
    denne ska brukes når jeg bruker dvi til hdmi på tv "pga ingen lyd via dvi alene" og fra tv har jeg en dvd spiler med komplet 5.1.

lyd og alt fungerer ,men det er 1 ting jeg stusser litt på. digital lyd ut fra laptop er på\on. men når jeg bytter om utgangen fra "linje ut" som er vanlig, til S/PDIF-ut, så forsvinner all lyd.

var det uryddig skrevet så si fra ska jeg prøve ommøblere det litt..

er det no vitsi og kjøre S/PDIF ? bedre dårligere lyd? og hvordan får jeg S/PDIF til og fungere fra lap til tv`n
    Det er bedre lyd ja,men du må ha en reciver som s/pdif kobles til - har du det?
    Du kan ikke koble det rett til tv'n, da dette må overføres med enten optisk el coax kabel! Dette må til for å få 5.1 lyd!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd og kjøre minijak til x2 audio kabel. rett til audio input på surround dvd resiver,dette fungerer men har samme problem med s\pdif.. lyden funker på vanlig "linje ut oppsett" fra laptop men ikke s\pdif ut. + jeg må da veksle mellom " AUX (laptop)" OG "AUX OPTICAL (tv)" på dvd resivern..
    men når jeg bruker minijack fra laptop til minijack (dvi\rgb "inn") TV så slipper jeg veksle mellom AUX og AUX optical ,da kjører jeg både laptop og tv på aux optical.. (dvd resiver)
    som du ser på bilde-med engang jeg trykker på s\pdif ut ,forsvinner all lyd..
    og volumkontrollen er blek og ute av funksjon uansett config.

bilde spdif config Yfrog - bildea.jpg

surround anlegget Lefdal - LG hjemmekino

tv`n Lefdal - LG 47" LCD-TV

er det formye rot sifra.

takker for svar.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du velger spdif på PC'en så må den andre enden av kabelen inn i en coax digital lydinngang. Dette gjelder uansett om du kobler den på TV eller en receiver. En analog inngang som den du har koblet den til vil ikke ta imot et digitalt signal. Du må ha en overgang som er fra minijack til én RCA for en digital coax-inngang er bare én kontakt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •