Hei igjen, Guruer, Proffer, og andre ekperter

Jeg lurer på dette oppsettet:

Receiver:
http://www.pixmania.com/no/no/116473...tml#tech-specs
SKal selvsagt kjøpe meg en woofer til dette anlegget!!
Viktig

Skjerm:
Deretter et Samsung Plasma HDMI inngang og det hele. 42", 100 hz etc!! Har ingen link men, den er HD-ready og gir strålende bilder på Digi-TV og Blue-Ray. NB!!
Denne er allerede i boks!!

BD:
Jeg har en Philips BDP7200 og den er jeg godt fornøyd med. Den laster litt tregt men jeg kan vente i noen sek's for en film som varer 1,5 t+ Ellers bra!!

Så tar jeg TV-kilden inn i stereo inngangene (skal sjekke om Riks-Tv boksen min har optisk/coax utgang) på receiveren

Så kommer problemet!! Jeg har en del filmer fra USA og skal kjøpe derfra i fremtiden foruten de jeg kjøper her i Norge. Derfor hadde jeg tenkt meg en Tectonics fra Obs'en som er Region/Sonefri. Her er det mye på forumet ang. hva som virker å ikke virker. Spesielt m.h.t updates/firmware etc. Men går den på 1 og A er jeg fornøyd. Bruker da bare BDP'en på Norske filmer!!

SO FAR SO GOOD, men!!
Anlegget har 2 HDMI innganger jeg hadde tenkt å bruke dem begge på BD'ene. Spec'en eier at det er 1 HDMI utgang for monitor. Det er skjerm på mitt språk. Så betyr dette at jeg får HD lyd (ikke 7.1 selvsagt) og i så fall hva skal spillerene stå innstillt på med HDMI? Bistream/PCM etc. Blir aldrid klok på dette!! Jeg er ikke totalt ute på viddene (normalt sett!! Eksperter her ler nok nå, men )Hva med det faktum at selve receiveren bare har DD, DTS og Prologic II. Hvem koder hva og til hvem når, hvis du forstår.

Håper du kan hjelpe. Jeg sitter klar med pengene og VIL HANDLE IGÅR!!!!!

Vi snakkes!

Hei igjen,

Do I feel stupid!!! Jai suppehoe Kan ikke vente noe svar (les hjelp) før iallefall lenkene virker!!

Så her må jeg få presisert et par ting! Først og fremst linken til forsterkeren jeg har i tankene:

Yamaha HJEMMEKINO-ANLEGG 5.1 HDMI AV-3123 TITAN kjøp billig sammenligne pris tilbud

Sånn så skulle den virke også. (håper jeg)!!

Så til wooferen. Den blir kanskje noe sånt:

JAMO AKTIV SUBWOOFER S40SUB DARK APPLE kjøp billig sammenligne pris tilbud

Så spør dere hvorfor akkurat denne receiveren. Vel det er fordi jeg kjøpte denne fra Pixmania

Philips HJEMMEKINOANLEGG HTS335W kjøp billig sammenligne pris tilbud

Jeg kjøpte to av den faktisk. Jeg bor halve året i Spania og skal kjøpe denne til racket der nede.

Multiregion Panasonic DMP-BD80

Hos Pixmania her i Norge fikk jeg med "stressfritt kjøp avtalen" som gav meg bytterett innen et år hvis jeg vil oppgradere! Får kreditt for det jeg først kjøpte. God deal egentlig!! Det vil jeg (ikke noe galt med HTS'en, men dog), men derfor er også begrensingene der i forhold til å tape 3000 jeg brukte på HTS'en. Sikkert mye annet fett man kunne fått. Men OK.

Så planen er å kjøpe denne receiveren og sub'en, se om det er bra (det er det sikkert!! For mitt bruk) for så å kjøpe det samme kanskje i Spania. Litt mye stress men til ******* og...

Kommenter gjerne!!

Vi snakkes!

Mvh
Bjørn