Hvor dyrt blir det med noe bedre enn Patos basic 410?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor dyrt blir det med noe bedre enn Patos basic 410?

Hei
    Kjenner at oppgraderingsspøkelset puster meg i ryggen nå
    Og spørsmålet blir jo hvor mye jeg må opp i pris for å få noe som er vesentlig bedre enn mine Patos basic 410 mkII? Jeg vil ikke ha høytalere som er større enn disse p.g.a plassbegrensinger! Altså en maksbredde på 22 cm,og da blir det vel med 6.5 " elementer! Og siden de blir stående nær bakvegg er det vel kanskje en fordel med bassport fremover eller?

Er vel egentlig fornøyd med lyden,men det er jo gøy å prøve noe nytt også da Men hvor dyrt blir dette,hehe?

De fores av pio lx 51 som pre,og rotel rb 1562 effektforsterker!

Noen tips i saken?

Huff,den havnet vist i feil forum - skulle vert i høytalerforumet denne men.....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde den forrige utgaven av Basic 410 og gikk til JBL Studio L880 og ser meg ikke tilbake for tiden. :-) Denne har framovervendt bassport.Den tåler stå ganske nær bakvegg enda den lever en enormt dyp bass til størrelsen.Her har jeg den 30cm ifra bakvegg og det fungerer helt topp.

Dette er en meget god høyttaler som jeg ikke tror vil skuffe deg.Tvert om.

Den går for 7K(10k ordinært) nå på soundgardens nettbutikk nå,da den går ut av produskjon.Dette er et godkjøp hva jeg hører her i min stue i allefall.

Stikkord for den vil jeg si er:Oppløst,detaljert,luftig,klar,Dyp.

Lykke til! :smile:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Jeg hadde den forrige utgaven av Basic 410 og gikk til JBL Studio L880 og ser meg ikke tilbake for tiden. :-) Denne har framovervendt bassport.Den tåler stå ganske nær bakvegg enda den lever en enormt dyp bass til størrelsen.Her har jeg den 30cm ifra bakvegg og det fungerer helt topp.

Dette er en meget god høyttaler som jeg ikke tror vil skuffe deg.Tvert om.

Den går for 7K(10k ordinært) nå på soundgardens nettbutikk nå,da den går ut av produskjon.Dette er et godkjøp hva jeg hører her i min stue i allefall.

Stikkord for den vil jeg si er:Oppløst,detaljert,luftig,klar,Dyp.

Lykke til! :smile:
    Takker så mye for tipset Så ut til å kunne passe meg bra den ja - så at den hadde fått gode omtaler også! Men så at den kun var å få i kirsebær - liker best svart,eller hvertfall veldig mørk! Men tror ellers at det er noe i den duren som vil passe meg ja - både pris og spesifikasjoner!

Flere??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Takker så mye for tipset Så ut til å kunne passe meg bra den ja - så at den hadde fått gode omtaler også! Men så at den kun var å få i kirsebær - liker best svart,eller hvertfall veldig mørk! Men tror ellers at det er noe i den duren som vil passe meg ja - både pris og spesifikasjoner!

Flere??
    Oj,da var jeg heldig som fikk meg et par svarte.Jeg fikk mine for 14-dager siden så da er de nok nettopp gått tom på hovedlageret.

Er enig i det du sier om fargen,men kan du leve med kirsebær så er L880 meget bra på det meste.

Andre tips kan være Monitor Audio RS6.Men da kan det hende du må tette bakporten.Den har både port foran og bak så den er litt smart sånn sett.Denne høyttaleren har vunnet det meste som er å vinne tror jeg og kunne tenkt meg å høre dem selv en gang til og med,bare for å få dem med meg.Har du mulighet så er ikke de det dummeste du kan komme over tror jeg.Og de er knøttsmå,men skal visstnok spille langt større en størrelsen tilsier.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Oj,da var jeg heldig som fikk meg et par svarte.Jeg fikk mine for 14-dager siden så da er de nok nettopp gått tom på hovedlageret.

Er enig i det du sier om fargen,men kan du leve med kirsebær så er L880 meget bra på det meste.

Andre tips kan være Monitor Audio RS6.Men da kan det hende du må tette bakporten.Den har både port foran og bak så den er litt smart sånn sett.Denne høyttaleren har vunnet det meste som er å vinne tror jeg og kunne tenkt meg å høre dem selv en gang til og med,bare for å få dem med meg.Har du mulighet så er ikke de det dummeste du kan komme over tror jeg.Og de er knøttsmå,men skal visstnok spille langt større en størrelsen tilsier.
    Takk så mye! Så du har dem i svart du altså? Ja satt å så litt på Monitor Audio her i går - ser absolutt bra ut dem! Hvordan er disse i forhold til xtz 99.36 piano da tro?

Så du mener jeg må opp i den prisklassen 7-9k.for å få noe som er bedre enn patos? Proson og dynavoice o.l fra surround.no er ikke bedre enn det jeg har eller?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke uttale meg så mye om hvor bra det ene og det andre er i forhold til de Patosene du i dag har,det må du helt enkelt finne ut av selv ved å høre dem.Jeg hadde MK3`en hjemme hos meg men syntes den ble litt vel tynn/slank i lyden etter min smak.Da er den gamle bedre mener nå jeg.

XTZ 99.36 er nok meget bra de.Meget bra elementer som står i dem også.Men så kommer det an på rom osv.De må nok stå et godt stykke ut på gulvet vil jeg tro for å spille optimalt med såpass grov bassrefleksporting.Da er det nok lettere å få til noe med fremoverfyrende port.Du slipper mye uønsket boom slik jeg erfarer det i allefall.

Du må helt enkelt prøve.Man kan ikke lese seg til ønsket lydideal.Det man leser gir bare en pekepin på hva som er interressant å prøve eller mindre aktuellt.

Prøv deg frem.Dette er ikke lett,men veldig artig om du finner noe som gjør oppgradering verdt prisen du må betale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •