Selge på ebay

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selge på ebay

Har endel Altec Lansing utstyr for salg som det nok er noe begrenset marked for her til lands, men desto større i resten av verden.

Derfor tenker jeg litt på å prøve lykken der å selge det men da er det to ting som "bekymrer" meg.

- Hvordan får jeg pengene overført til meg, Paypal? Isåfall hvordan fungerer egentlig det?
    - Er posten eneste alternativ til transport? Det koster jo plenty å sende med de og så har de i tillegg en max grense på 20 kg.

Håper noen kan hjelpe med tips

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan desverre ikke hjelpe deg med ebay, jeg har null erfaring på området.

Men ønsker å si at om jeg hadde hatt plass til det hadde jeg glatt kjøpt 25.000 pakken din, jeg har siklet på annonsen din mang en gang. Regner med at den er den du har tenkt å selge på ebay. Lykke til med salget, litt trist at slikt kremutstyr kansje forlater landet..

fant en relevant tråd på et annet forum som kansje kan være til hjelp How exactly does Paypal work for sellers? - DVD Talk Forum

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er ikke det utstyret, det å sende nesten halvt tonn med utstyr blir litt for drøyt Ser uansett ut til at jeg beholde det, har vært endel intereserte men frakt er og blir ett problem.

Det er mer dette jeg har tenkt å prøve å selge utenlands dersom en norsk kjøper ikke snart dukker opp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere drevet en del med import og salg og vil egentli ikke anbefale deg ebay eller eventuelt til utlandet.

Det er for det første grisedyrt å sende uansett hvilken løsning du ender opp med. Pluss at ebay tar sine honorarer og prisene på teknisk utstyr i utlandet er langt lavere enn det er her i Norge. Så noen kjempepris tror jeg rett og slett ikke du kan oppnå. For 6-7 år siden så kunne man gjøre gode penger , nå for tiden er det veldig lite å hente for oss norske. Kunne gått mye dypere inn i dette men er jo ikke det du spørr om.

Dersom du derimot velger å bruke ebay så er paypal det sikreste både for deg og din kunde. Men for at du skal være helt sikker så blir du nødt å ta visse forhåndsregler. Etter ebay kjøpte opp paypal for noen år siden så har paypal blitt veldig favoriserende av kjøper i en evt tvist. Det vil si at om det evt skulle oppstå noe og du ikke har dine papiper på det rene så komme de 100% sikkert å favorisere kjøperen. Så sørg for guds skyld for å sende pakken slik at den må signeres , be gjerne firmaet som leverer pakken om å få en kopi av dette. De siste årene etter at ebay kjøpte paypal så har det dukket opp flere og flere svindlere som ''ikke'' mottokk pakken sin. Og som jeg skrev litt lenger opp , da bør du ha ditt på det rene eller så ender kjøperen opp med både pose og sekk ,,,de får beholde produktet de ''aldri'' fikk og de får tilbake pengene.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Neida, det er ikke det utstyret, det å sende nesten halvt tonn med utstyr blir litt for drøyt Ser uansett ut til at jeg beholde det, har vært endel intereserte men frakt er og blir ett problem.

Det er mer dette jeg har tenkt å prøve å selge utenlands dersom en norsk kjøper ikke snart dukker opp
    Jeg tror det vil lønne seg å legge litt mer effort i annonsen, bedre og flere bilder og litt mer tekst og info slik du har gjørt med den den andre annonsen.

Kansje du får napp da.. Lykke til med salget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har hatt veldig god erfaring med salg på ebay! Pengene blir ført over fra kjøper til paypal som igjen fører pengene rett inn på din konto, kan ikke bli enklere, -eller tryggere for den saks skyld..

Et tips er å legge inn annonsen på ebay global, der er det mange flere fra Europa som handler, noe som betyr lavere fraktkostnader, som igjen gjør det mer attraktivt å kjøpe.

Skjønner ikke at ebay ikke blir brukt mer av norske brukere, alternatvene her til lands er ELENDIGE(!!).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •