Teste bilstereo inne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teste bilstereo inne?

Har kjøpt Pioneer DEH 88RS II, og er meget fornøyd. Den klarer å få ut det som bor i de orginale høyttalerene, og det var mer enn jeg kunne drømme om.
    Denne spilleren har DSP, dvs. den har automatisk frekvenskorrigering og tidskorreksjon. Det følger med egen målemikrofon, og en slik automatisk korreksjonsprosess tar ca 6 minutter. Den har også mulighet for aktiv 2- eller 3-veis deling. Jeg ble veldig imponert over hvor bra lyden ble i bilen, og spesiellt forskjellen før/etter korreksjon.
    Fikk derfor en ide om å teste denne spilleren inne, med 2-veis aktiv deling.
    Har noen selvbygde Seas 2-veis, og 2 stk Electrocompaniet AW60. Tenkte å endre internkabling i Seasene slik at delefilterene ble by-passet. Noen som har synspunkter på denne planen? Noen spesielle forhåndsregler?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bare være å kjøre på det om du får forsynt den med nokk strøm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke skal bruke den innebygde forsterkeren, drar den nok ikke så mye strøm. Jeg tenkte bare å bruke et bilbatteri, evt med en lader. Er jo ikke snakk om permament installasjon, bare for å teste.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig stor forskjell på akustikken i en bil og i et rom inne. Spørsmålet er om programvaren i spilleren faktisk "forstår" de akustiske problemene man har i et rom. Jeg tror ikke det. Jeg antar Pioneer har tilpasset dette til det formålet den er bygget for noe den gjør, som du sier, meget bra.
    Ingen praktiske problemer ved å teste, men anbefaler at du ikke bruker et bilbatteri og lader innendørs. Ihvertfall ikke et vanlig blybatteri.
    Spennende å høre hva du synes om det lydmessige resultatet. Endringer blir det garantert, men om det blir til det bedre........?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjenstår jo å se om Pioneers software klarer å håndtere et stort rom. Vet ikke om avstanden til høyttalerne tillates å være så stor, jeg får evt omplassere ht og sweetspot. Frekvenskorrigering burde vel uansett funke?
    Noen har nevnt at en bilspiller kombinert med hjemme-forsterkere ikke funker helt uten videre, noen som har hørt noe om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •