Sitat Opprinnelig postet av HKO
At jeg ikke gidder var kansje å ta litt hardt i. For jeg har testet en del. Bla. Doxa, forskjellige onkyo mm. Jeg har vært litt på hifiklubben og diverse andre butikker Så jeg har jo gjort en del for å finne det jeg liker.
Klipsch har jeg desverre ikke fått hørt på. Men diskusjonen om den skarpe diskanten skremte meg. Det jeg mente var at jeg hadde satt meg en ca. beløp jeg var villig til å betale og når jeg har kjøpt det jeg vil ha så har jeg tenkt å beholde det en stund og ikke lete videre etter utstyr for å matche noen høytalere eg absolutt måtte ha.
Jeg tenkte at min subjektive mening kunne være til hjelp siden vi hadde noenlunde samme preferanser.
Min (igjen subjektive) mening er at disse høytaleren er lett å like lyden på. Samtidig som de er veldig lett å plasere samtidig som de gir en liten smak av hifi om man drar på med noe mere musikalsk .
Jeg var så heldig å få høre på et rent stereo oppsett til over 300k her om dagen. Helt klart noe annet. Men tror nok mange mener at 30-40 er såpass mye å legge ut at når man først har handlet inn så skal man være fornøyd.
Er helt enig. Doxa'en passet dårlig på de gamle høyttalerne dine. Det er vel hovedargumentet mot å kjøpe brukt. Altså får man ikke noe helhetlig inntrykk av hvordan lyd man vil ende opp med.
Vil tippe at om man legger 30-35000,- på bordet hos en forhandler og forteller om behovet sitt, så vil man ende opp med en veldig god løsning. Man vil gjerne får fine rabatter også, og veldig god service og hjelp om man gjør det på denne måten.

Det snakkes mye om forhold mellom høyttalere, forsterker, kilde og kabler. Hvor mye skal man legge i hver del osv. Man slippe å ta hensyn til dette ved å kjøpe en pakke hos en forhandler. For all del ikke bare gå på Hifi Klubben. Bra produkter der for all del, men det finnes mange andre butikker i samme prisklasse også.

Et (personlig) tips. Ikke la deg lure inn på dyre kabler. De sier ofte 10% av anleggets verdi bør ligge i kablene. 1000-1500,- for høyttalerkabler og signalkabler er maks. Ellers bør en begynne å tenke på å lage noen kabler selv. Synes jeg da