Hjelp til forsterkerkjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Anbefaler følgende:

Komplett.no - JBL LS80 Gulvhøyttaler
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE Integrert forsterker
    Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: NAD C545BEE CD-spiller

Om du spiller masse ifra PC, ville jeg også sjekka ut Logitech Squeezbox . Genialt å få musikken ifra PC til anlegg .

Sub trenger du ikke .

Det så ut som ett spennende oppsett Jeg vet ikke om jeg er villig til å gi så mye for høytalere. Da er det 3 ting som spiller inn , om jeg trenger sub noe du sier jeg ikke gjør. Og hva jeg evt kan få solgt dem for etter 3-5 år feks. Og hvor mye forskjell det er i kvalitet fra noen som er billigere.

Squeezbox leste jeg faktisk om i dag sånn helt tilfeldig og det ser kjempespennendes ut, talentløst av meg å ikke nevne at jeg spiller kun musikk direkte fra pc.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne anbefale Klipsch RF83 og Music Angel KT88. Dette er en kombo som kommer til å spille Musikk med stor M og låte veldig bra! kommer også til å være fint å spille høyt med!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg en god DAC og MA Rf83^^ da snakker vi anlegg da! snill pris også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av I-Love-Music
    Siden jeg er litt nybegynner så tror jeg ikke at jeg vil begi meg ut på 2 forsterkere , men kansje evt en gang om jeg skal oppgradere

Sjekker iallefall ut høytalere og sub Takk for tips
    Det er ikke noe problemer med front- og effektforsterker for en nybegynner og det glimrende med det er jo nettopp oppgradering. Finner du ut at du f.eks. vil ha surround så kan du selge forforsterkeren og beholde effektforsterkeren.

Sjekk også ut SVS på Welcome to L-Sound!.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music Angel KT88 kan måle seg med langt langt dyrere forsterkere! ca 5000kr Music Angel KT88
    Klipsch Rf83 er store gulvstående høyttalere og du trenger neppe subwoofer! Trives veldig veldig godt med rør! 22000kr Klipsch rf-83
    Cambridge DACmagic koblet til pc spiller som en cd spiller til mellom 5 og 10000kr, men koster knapt 2400kr! Cambridge DACmagic

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Music Angel KT88 kan måle seg med langt langt dyrere forsterkere! ca 5000kr Music Angel KT88
    Klipsch Rf83 er store gulvstående høyttalere og du trenger neppe subwoofer! Trives veldig veldig godt med rør! 22000kr Klipsch rf-83
    Cambridge DACmagic koblet til pc spiller som en cd spiller til mellom 5 og 10000kr, men koster knapt 2400kr! Cambridge DACmagic
    Den music angel ble litt i det særeste laget utseendemessig for min del hehe.

Begynner å bli en del i tråden her som har anbefalt Rf83 så den skal jeg absolutt få prøvd ut

Cambridge DACmagic ser også ut som noe jeg kunne tenkt meg etterhvert. Har du sånn selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Jeg drar litt på smilebåndet når du skriver at du ikke bryr deg om matching av produkter, at du ikke gidder bruke tid og penger på å finne match til en bestemt høyttaler. Det er vel strengt tatt det du har gjort når du har funnet høyttalere og forsterker som passer dine ører i forhold til musikksmak og rommet de står i Ingen kritikk, bare litt morsom lesing

Dessverre så er det nå engang sånn at hifi handler om matching av produkter, enten man vil eller ikke. Det som låter bra i et rom, kan låte rævva i et annet. Da kan det være så enkelt (eller vanskelig ) som å bytte ut et av leddene i stereon, og vips! så sitter lyden som den skal Her er det kun lytterens ører som avgjør. Hvis man ikke er fornøyd med det man hører, så er det bare å fortsette jakten på "den perfekte lyd"!
    At jeg ikke gidder var kansje å ta litt hardt i. For jeg har testet en del. Bla. Doxa, forskjellige onkyo mm. Jeg har vært litt på hifiklubben og diverse andre butikker Så jeg har jo gjort en del for å finne det jeg liker.
    Klipsch har jeg desverre ikke fått hørt på. Men diskusjonen om den skarpe diskanten skremte meg. Det jeg mente var at jeg hadde satt meg en ca. beløp jeg var villig til å betale og når jeg har kjøpt det jeg vil ha så har jeg tenkt å beholde det en stund og ikke lete videre etter utstyr for å matche noen høytalere eg absolutt måtte ha.
    Jeg tenkte at min subjektive mening kunne være til hjelp siden vi hadde noenlunde samme preferanser.
    Min (igjen subjektive) mening er at disse høytaleren er lett å like lyden på. Samtidig som de er veldig lett å plasere samtidig som de gir en liten smak av hifi om man drar på med noe mere musikalsk .
    Jeg var så heldig å få høre på et rent stereo oppsett til over 300k her om dagen. Helt klart noe annet. Men tror nok mange mener at 30-40 er såpass mye å legge ut at når man først har handlet inn så skal man være fornøyd.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    At jeg ikke gidder var kansje å ta litt hardt i. For jeg har testet en del. Bla. Doxa, forskjellige onkyo mm. Jeg har vært litt på hifiklubben og diverse andre butikker Så jeg har jo gjort en del for å finne det jeg liker.
    Klipsch har jeg desverre ikke fått hørt på. Men diskusjonen om den skarpe diskanten skremte meg. Det jeg mente var at jeg hadde satt meg en ca. beløp jeg var villig til å betale og når jeg har kjøpt det jeg vil ha så har jeg tenkt å beholde det en stund og ikke lete videre etter utstyr for å matche noen høytalere eg absolutt måtte ha.
    Jeg tenkte at min subjektive mening kunne være til hjelp siden vi hadde noenlunde samme preferanser.
    Min (igjen subjektive) mening er at disse høytaleren er lett å like lyden på. Samtidig som de er veldig lett å plasere samtidig som de gir en liten smak av hifi om man drar på med noe mere musikalsk .
    Jeg var så heldig å få høre på et rent stereo oppsett til over 300k her om dagen. Helt klart noe annet. Men tror nok mange mener at 30-40 er såpass mye å legge ut at når man først har handlet inn så skal man være fornøyd.
    Jeg ser så absolutt hva du mener. Og jeg er enig i at det finnes utstyr som er lettere å få til å låte bra nesten uansett hvor man plasserer det eller hva man matcher det med. Høyttalerne dine har jeg kun hørt på ei messe, og det med en HK 970, noe jeg syns ble litt for spinkelt. En kraftigere forsterker tror jeg hadde gjort seg. Men jeg har hørt Klipsch ved flere anledninger, og det merket treffer dessverre ikke meg. Da ville jeg nok heller gått for JBL ja

Enig også i at anlegg til 30-40 bør gjøre de fleste fornøyd, men det er inntil oppgraderingsspøkelset banker på døra

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke en slik selv. Den ser ganske gammeldags ut den MA forsterkeren og det er den også så utseende er nok litt elsk eller hat. Det virker bare som om alle elsker lyden den lager hehe =) Jeg har ikke DACmagic selv, men vurderer det da den er veldig god. Den har noen wolfson dac chip'r som visstnok skal være veldig gode (sitter i cd spillere til flere ganger prisen) og hadde nok vært en oppgradering fra mine nåværende Burr Brown 1796 eller hva de nå heter

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan jeg veldig varmt anbefale et anlegg som det i signaturen min! Bare med en bedre DAC seff. Ta en tur innom MinHifi om du ikke kjenner produktene. Koster vel rundt 30000 med en DAC

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke en slik selv. Den ser ganske gammeldags ut den MA forsterkeren og det er den også så utseende er nok litt elsk eller hat. Det virker bare som om alle elsker lyden den lager hehe =) Jeg har ikke DACmagic selv, men vurderer det da den er veldig god. Den har noen wolfson dac chip'r som visstnok skal være veldig gode (sitter i cd spillere til flere ganger prisen) og hadde nok vært en oppgradering fra mine nåværende Burr Brown 1796 eller hva de nå heter
    Mulig jeg tramper i det, men rørforsterkere er vel ikke laget for "tekno"-musikk? :-? Så for meg den type forsterker til mer jazz og vise og lett rock

Når det gjelder DacMagic så ville jeg heller anbefalt Abrahamsen sin V6.0. Den er langt bedre og ikke så veldig mye dyrere. Har testet de begge, og valget falt på Abrahamsen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Mulig jeg tramper i det, men rørforsterkere er vel ikke laget for "tekno"-musikk? :-? Så for meg den type forsterker til mer jazz og vise og lett rock

Når det gjelder DacMagic så ville jeg heller anbefalt Abrahamsen sin V6.0. Den er langt bedre og ikke så veldig mye dyrere. Har testet de begge, og valget falt på Abrahamsen
    Music Angel er visst ganske så altspisende og spiller bra på stort sett alle høyttalere som ikke fra før av har for mørk klang, men tror jeg har lest den testen dacmagic vs. abrahamsen og den ser jo unektelig mye bedre ut også den abrahamsen sin dac Selv har jeg desverre ikke prøvd ut noen av dem.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så hører jeg mye på house selv og kan anbefale XTZ som lydgjengiver!

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier at du kun spiller musikk fra PC kan jo kanskje denne forsterkeren være noe:
    XTZ Class A100
    http://www.surround.no/product/46924...2C_S%F8lv.html
    Den har innebygget dac, med 4 coax og en optisk inngang. Kombiner den med
    XTZ 99.26 høytalere
    http://www.surround.no/product/44031...Pianolakk.html
    og en
    XTZ 99 W10.16 sub
    http://www.surround.no/product/42828...pianolakk.html

så har du ett supert anlegg til en grei pris:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt noen ville rykter om at XTZ Class A100 bruker samme DAC chip som Benchmark DAC1!! WOoo!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Siden du sier at du kun spiller musikk fra PC kan jo kanskje denne forsterkeren være noe:
    XTZ Class A100
    XTZ Class A100 D3, Sølv
    Den har innebygget dac, med 4 coax og en optisk inngang. Kombiner den med
    XTZ 99.26 høytalere
    XTZ 99.26 Pianolakk
    og en
    XTZ 99 W10.16 sub
    XTZ 99 W10.16 pianolakk

så har du ett supert anlegg til en grei pris:-D
    Er redd det blir litt for spinkelt i forhold til hva jeg er ute etter men likte den innebygde dac funksjonen ^^

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd det blir litt for spinkelt i forhold til hva jeg er ute etter men likte den innebygde dac funksjonen ^^

Mulig det, men da foreslår jeg at du leser litt tester av disse produktene, for spinkelt er det iallefall ikke:-D

Men for all del, her er det snakk om smak og behag, og det er ingen som kan tvinge deg til å kjøpe det ene eller det andre oppsettet. Det som uansett er viktig (som ble nevt tidligere i tråden) er å bruke tid, lytte til forskjellige anlegg hos forhandlere, gjerne med dine egne cd´er. Hvis du har mulighet, kan det også være en idé å deponere. Da får du hørt på anlegget hjemme hos deg selv i ro og mak, uten en masete selger som prøver å påvirke deg til å kjøpe no du kanskje ikke har lyst på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Mulig det, men da foreslår jeg at du leser litt tester av disse produktene, for spinkelt er det iallefall ikke:-D

Men for all del, her er det snakk om smak og behag, og det er ingen som kan tvinge deg til å kjøpe det ene eller det andre oppsettet. Det som uansett er viktig (som ble nevt tidligere i tråden) er å bruke tid, lytte til forskjellige anlegg hos forhandlere, gjerne med dine egne cd´er. Hvis du har mulighet, kan det også være en idé å deponere. Da får du hørt på anlegget hjemme hos deg selv i ro og mak, uten en masete selger som prøver å påvirke deg til å kjøpe no du kanskje ikke har lyst på.

Var midt oppi noe så svarte litt fort hehe. Var ikke sånn spinkelt ment. Meeen jeg har ikke lyst på små høytalere selv om de er aldri så bra. Vil ha noe stort som ser slemt ut samtidig som designen er bra pluss at jeg må være 100% fornøyd med lyden i tillegg.

Så jess tror nok det er lurest å ta med en cd eller to og bare lytte til forskjellige anlegg og forsterkere og evt deponere. Egentli er jeg ikke typen som lar meg lure av en sleip selger anyways. Vet hva jeg vil ja ^^ Får mye bra råd her også for all del , men virker litt som alle anbefaler det de har selv hehe. Og når man får 20 forskjellige tips så blir det jo nesten som å stå hos forhandleren anyways. Meeen litt klokere blir man jo

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah Right MA på RF 83 er mildt sagt for pinglete. Jeg har kjørt MA på RF 82 og selv der slet den med volumet. Til elektronika blir det rett og slett feil uansett hvor mye du matcher. 2 * Mc 275 kan derimot få en del ut av RF 83 men en MA blir helt feil match.

Men dette skal ikke bli en rørtråd, er allerede nok av de.

Finnes også andre gode rørprodukter, men vet ikke om det er tingen på denne sjangeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var midt oppi noe så svarte litt fort hehe. Var ikke sånn spinkelt ment. Meeen jeg har ikke lyst på små høytalere selv om de er aldri så bra. Vil ha noe stort som ser slemt ut samtidig som designen er bra pluss at jeg må være 100% fornøyd med lyden i tillegg.

Så jess tror nok det er lurest å ta med en cd eller to og bare lytte til forskjellige anlegg og forsterkere og evt deponere. Egentli er jeg ikke typen som lar meg lure av en sleip selger anyways. Vet hva jeg vil ja ^^ Får mye bra råd her også for all del , men virker litt som alle anbefaler det de har selv hehe. Og når man får 20 forskjellige tips så blir det jo nesten som å stå hos forhandleren anyways. Meeen litt klokere blir man jo
    Vet ikke om noen har nevnt de men Focal og Monitor Audio er også 2 veldig gode høytalerprodusenter. Tror kanskje Focal kan matche smaken din ganske godt. Monitor Audio er også veldig mye morro for pengene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •