Biamping med forskjellige høyttalerkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biamping med forskjellige høyttalerkabler

Jeg har nå ordna meg med en til effektforsterker og skal biampe frontene. Har idag Nordost Blue Heaven 2m høyttaler kabler, og lurer på om det har noe å si om det er samme kabel/lengde til bass og mid/diskant ? Vet ikke om jeg vil kjøpe et sett nye Blue Heaven enda, prøv å få noe brukt og bruke noe annet midlertidig/permanent.

Lurer også på om det har noe å si med forsterkerene som brukes. Har 2 sett 10 år gamle Rotel RB-993 3x200w, og har ordna meg en 4 år gammel rotel RB-1080. Har ikke tenkt å biampe senter, så det blir sløs å sette begge RB-993 fremme, har det noe å si at de er forskjellige ? RB-993 til mid/diskant og RB-1080 til bass.. Mener noen nevnte at effekten på forsterkerene forringes og at det kan skape problemer.

Edit: Der var det jo en annen Biamp tråd som ble oppdatert kun få minutter før jeg starta min med noen av svarene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har nå ordna meg med en til effektforsterker og skal biampe frontene. Har idag Nordost Blue Heaven 2m høyttaler kabler, og lurer på om det har noe å si om det er samme kabel/lengde til bass og mid/diskant ? Vet ikke om jeg vil kjøpe et sett nye Blue Heaven enda, prøv å få noe brukt og bruke noe annet midlertidig/permanent.

Lurer også på om det har noe å si med forsterkerene som brukes. Har 2 sett 10 år gamle Rotel RB-993 3x200w, og har ordna meg en 4 år gammel rotel RB-1080. Har ikke tenkt å biampe senter, så det blir sløs å sette begge RB-993 fremme, har det noe å si at de er forskjellige ? RB-993 til mid/diskant og RB-1080 til bass.. Mener noen nevnte at effekten på forsterkerene forringes og at det kan skape problemer.

Edit: Der var det jo en annen Biamp tråd som ble oppdatert kun få minutter før jeg starta min med noen av svarene..
    Jeg lurte på noe av det samme for noen dager siden. Her er link: http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...pe-kabler.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •