Problemer med annlegget!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med annlegget!!

Hei. Dette er min første tråd btw.

Problemet er at når jeg ser film eller spiller på Ps3, hvis jeg pauser en film eller et spill, så er lyden borte når jeg starter igjen. Samme skjer når jeg spoler eller skipper ett kapittel.Dette er utrolig slitsomt ettersom jeg må nappe ut HDMI kabelen eller skru av og på forsterkeren hver gang (se for deg dette om du spiller et vanskelig spill og taper mye! nappe ut HDMI hver eneste gang:evil: )

Dette skjer ikke på xbox 360 hvor jeg kjører optisk lyd.

forsterkeren min er Harman/Kardon AVR 255 og jeg bruker Eagle 1,3b som hdmi.

Skjønner ikke hva prøblemet er! er det Ps3 som er fucked eller er det forsterkeren eller HDMI kablene? jeg kjører foresten 1 HDMI fra ps3 in i forsterker og fra forsterker til TV, hvis det har noe å si?

Setter stor pris på all hjelp:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker det hvis du kobler PS3 direkte til TV med en av HDMI-kablene? Har du prøvd å bytte om på HDMI-kablene? Har du testet samtlig HDMI-innganger på forsterkeren? Det er vel 3 innganger på AVR255 hvis jeg ikke tar veldig feil.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du teste ut å kjøre HDMI (bilde) rett i TV og så kjøre lyden i optisk i receiver?

Det virker som at når lydsignalene "opphører" fordi du pasuer/stopper filmen, så klarer ikke receiver å "hente tilbake" lydsignalene ved play igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kan du teste ut å kjøre HDMI (bilde) rett i TV og så kjøre lyden i optisk i receiver?

Det virker som at når lydsignalene "opphører" fordi du pasuer/stopper filmen, så klarer ikke receiver å "hente tilbake" lydsignalene ved play igjen...

Har nå testet dette..og det funker fint med optisk. kan spole skippe og pause så mye jeg vil uten at lyden opphører.

Men det er HDMI jeg vil kjøre,så jeg er like langt :P

Hvor kan problemet ligge? PS3?Kabel? eller Forskerker?

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er PS3'en din det er noe galt med.
    I og med at Xbox'en din funker...

Hva som er feil er vanskelig å si, men har forstått det sånn at PS3'en din ikke klarer å gjennoppta både lyd og bilde via HDMI når du starter etter spoling, skipping og pause. Men klarer det når du bruker optisk.
    Det kan bare være en software feil, eller i verstefall kan det være en hardware feil... Ville tatt en telefon til SONY kundesupport eller ta den med tilbake der du handlet den... Mulig den må på service Kjipe greier

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMerciLess
    Hei. Dette er min første tråd btw.

Problemet er at når jeg ser film eller spiller på Ps3, hvis jeg pauser en film eller et spill, så er lyden borte når jeg starter igjen. Samme skjer når jeg spoler eller skipper ett kapittel.Dette er utrolig slitsomt ettersom jeg må nappe ut HDMI kabelen eller skru av og på forsterkeren hver gang (se for deg dette om du spiller et vanskelig spill og taper mye! nappe ut HDMI hver eneste gang:evil: )

Dette skjer ikke på xbox 360 hvor jeg kjører optisk lyd.

forsterkeren min er Harman/Kardon AVR 255 og jeg bruker Eagle 1,3b som hdmi.

Skjønner ikke hva prøblemet er! er det Ps3 som er fucked eller er det forsterkeren eller HDMI kablene? jeg kjører foresten 1 HDMI fra ps3 in i forsterker og fra forsterker til TV, hvis det har noe å si?

Setter stor pris på all hjelp:-D
    Hei, hadde selv denne receiveren med PS3. Var en haug med bugs i AVR255 mot PS3 via HDMI. Harman/Kardon har fikset opp i disse problemene, og gitt ut en rekke bugfixes. Du må laste ned oppdateringer til receiveren og overføre disse via seriellkabell.
    Her ligger siste oppgradering; harman/kardon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah supert! :-D Godt å høre at det ikke er utstyret som er ødelagt!

Takker for hjelpen :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •