mp3 spiller med høy effekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mp3 spiller med høy effekt

Noen som kan hjelpe meg finne en mp3 spiller med "høy effekt"

Trenger mp3 spiller til hjelmen min på mc, har prøvd mange typer, men alle får for lav lyd da høytalerene ikke sitter i øret, men et stykke fra.

Finnes det evt, men booster (da på batteri) som kunne brukes ?

Knut

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det finnes små batteridrevne forsterkere til dette. Hvorfor ikke prøve å bytte ut eksisterende som sitter i hjelmen til noe mere lettdrevent?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Ja det finnes små batteridrevne forsterkere til dette. Hvorfor ikke prøve å bytte ut eksisterende som sitter i hjelmen til noe mere lettdrevent?
    Er nok ikke så enkelt, head settet er sammen med et opplegg som har komunikasjon med andre mc førere, blåtann til tlf, radio osv,,,

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oj_knut

Trenger mp3 spiller til hjelmen min på mc, [..]
    Det finnes mye i klassen portable forsterkere, og mer kommer til. Electric-Avenues.com har en versjon utvikla spesielt til MC-bruk, The AmpliRider.

Ser ut til å være et styr med ledninger, men forsterkeren har bl.a. innganger for tre kilder og byr sikkert på andre spesialsydde løsninger.

Til hverdagsbruk har jeg en Practical Devices XM4 som fyller mitt behov, spesielt etter at jeg flyttet på et par jumpere og fikk masse ekstra boost (beskrevet i manualen).

Den er kommet i en videreutviklet versjon, XM5. Ser av nettsida til produsenten at det var et "april-tilbud" på kjøp av forsterkeren forrige måned (om ikke en DÅRLIG aprilspøk). Oppslaget står der enda, kanskje verdt å e-maile og spørre... Manualer finnes å få tak i herfra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Det finnes mye i klassen portable forsterkere, og mer kommer til. Electric-Avenues.com har en versjon utvikla spesielt til MC-bruk, The AmpliRider.

Ser ut til å være et styr med ledninger, men forsterkeren har bl.a. innganger for tre kilder og byr sikkert på andre spesialsydde løsninger.

Til hverdagsbruk har jeg en Practical Devices XM4 som fyller mitt behov, spesielt etter at jeg flyttet på et par jumpere og fikk masse ekstra boost (beskrevet i manualen).

Den er kommet i en videreutviklet versjon, XM5. Ser av nettsida til produsenten at det var et "april-tilbud" på kjøp av forsterkeren forrige måned (om ikke en DÅRLIG aprilspøk). Oppslaget står der enda, kanskje verdt å e-maile og spørre... Manualer finnes å få tak i herfra.

Takker for hjelpen, dette er jo hva jeg trenger....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger mp3 spiller til hjelmen min på mc, har prøvd mange typer, men alle får for lav lyd da høytalerene ikke sitter i øret, men et stykke fra.

Finnes det evt, men booster (da på batteri) som kunne brukes ?

Knut
    Bare et skudd i blinde: Skrudde du av evt. begrensninger på spillerne da du forsøkte? Vet ikke om alle har det, men Apple hadde det ihvertfall på modellene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Bare et skudd i blinde: Skrudde du av evt. begrensninger på spillerne da du forsøkte? Vet ikke om alle har det, men Apple hadde det ihvertfall på modellene sine.
    Ja, har prøvd med mange,,,,,,, det mest idielle hadde vært å få en mp3 spiller som sender lyden via fm signaler,,,,

Eller, jeg har det også, prøvd litt forsjellige, biltema, clas ohlson og tom tom gps,,, men ingen av disse sender med sterke nok signaler, hjelmen tar jo inn radio (fm signaler) og de store kanalene (p4, p3) går helt fint, men disse fm sendere er ikke sterke nok, så det blir mye skurr.....:roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd med mange,,,,,,, det mest idielle hadde vært å få en mp3 spiller som sender lyden via fm signaler,,,,

Eller, jeg har det også, prøvd litt forsjellige, biltema, clas ohlson og tom tom gps,,, men ingen av disse sender med sterke nok signaler, hjelmen tar jo inn radio (fm signaler) og de store kanalene (p4, p3) går helt fint, men disse fm sendere er ikke sterke nok, så det blir mye skurr.....:roll:
    Og fæl lyd.

Det høres ut som hele anlegget ligger ihjelmen, inkl. radio og forsterker?
    Da vil du kanskje løse det hvis du bruker mp3-spillerens linjeutgang?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fæl lyd.

Det høres ut som hele anlegget ligger ihjelmen, inkl. radio og forsterker?
    Da vil du kanskje løse det hvis du bruker mp3-spillerens linjeutgang?
    Ja, er vel kommet dit, men to ting som er litt hinder der,,,,, Lyden blir for lav (derfor lyd forsterker) som jeg startet tråden med, og det andre er da at hjelmen må ha ledning.... systemet idag er kun i hjelmen ja,,, Men takker for alle tipsene

Knut

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke en telefon som spiller? Min N95 spiller for høyt på max med Koss Sparkplug. Mulig de er lettdrevne i forhold til hjelmen da. De fleste nyere med BT støtter vel A2DP og hvis ikke hjelmen gjør det så er det jo bare å bruke ledning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva med å bruke en telefon som spiller? Min N95 spiller for høyt på max med Koss Sparkplug. Mulig de er lettdrevne i forhold til hjelmen da. De fleste nyere med BT støtter vel A2DP og hvis ikke hjelmen gjør det så er det jo bare å bruke ledning.
    Så gøy at det er noen som gidder å bry seg om mine små problemer i livet,,,,,

Nå har jeg bestilt meg "forsterker" til mp3 spilleren.
    Jo da, har telefon med A2DP, men det ironiske er at når intercom`en tar imot dette signalet så tror den det er tale fra telefonen og gjør om lyden til en flat og rar lyd som sikkert fungerer veldig fint til tale, men ikke musikk.

Men i dat den tar imot fm signaler er lyden bra igjen,,, men som jeg har skrevet tidligere, så er senderene i disse for svake (sikkert regler på dette) at bare jeg vrir hodet, så skurrer det,,, Fm sender fra russland eller noe hadde sikkert vært tingen, eller noe annet ulovelige sterke greier,,,,

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan ikke være det at det skurrer hvis du har skrudd for mye opp på kilden til FM-senderen.. Da får du klipping som blir skurr..

Jeg fikk skurring på en billig FM-sender med for høyt volum.. Da er det bedre å skru opp på forsterkeren..

Det er vel volumkontroll på intercomen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    det kan ikke være det at det skurrer hvis du har skrudd for mye opp på kilden til FM-senderen.. Da får du klipping som blir skurr..

Jeg fikk skurring på en billig FM-sender med for høyt volum.. Da er det bedre å skru opp på forsterkeren..

Det er vel volumkontroll på intercomen?
    Skurringen kommer nok i overføringen, hodet til høyre er det bra, venstre blir værre,,, ja, er volum på intercomen, men denne går ikke på linje inngangen jeg bruker på mp3 spilleren,,,

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, er volum på intercomen, men denne går ikke på linje inngangen jeg bruker på mp3 spilleren,,,
    Heh?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh?

Sikker litt å sette seg inn i, men,,,, Radio, blåtann mot telefon, blåtann mot andre intercomer har volum på intercomen,,, men intercomen har en linje inn, som jeg bruker til mp3, denne er ikke styrt over volumkontrollen,,,,

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker litt å sette seg inn i, men,,,, Radio, blåtann mot telefon, blåtann mot andre intercomer har volum på intercomen,,, men intercomen har en linje inn, som jeg bruker til mp3, denne er ikke styrt over volumkontrollen,,,,
    Da er det vel heller ikke linje inn, eller? En linje ut kan jo sjeldent volumreguleres..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •