Tannoy Revolution

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy Revolution

Jeg tenker å kjøpe meg noen brukte høyttalere som skal gå inn i et hjemmekinoanlegg. Høyttalerene det er snakk om er:

Tannoy Revolution r1 - surroundhøyttaler
    Tannoy Revolution rC - senter

Kan noen gi meg tilbakemeldinger på disse, noen som er fornøyd/ufornøyd etc..

Jeg har tenkt å bruke disse som fronthøyttalere i systemet mitt (disse har jeg fra før):

B&W DM601 S3 Høyttalere

Hvordan blir denne kombinasjonen mellom B&W og Tannoy? Vil dette skape problemer?

Jeg skal forøvrig ha disse i et ganske lite rom (20kvm).

Jeg har ikke kjøpt forsterke enda, noen anbefalinger?

Håper noen kan gi meg noen fornuftige svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Revolution R3 og RC,og er godt fornøyd med disse.Regner med at R1 lyder noenlunde likt.Revolution serien er nøytral og nesten litt laidback så her kan du velge og vrake i forsterkere.Har selv brukt Denon/Marantz/Cayin med godt resultat.Husker at f.eks Sony i UK anbefalte revolution til sine forsterkere.
    Ville brukt Tannoy i hele fronten for å få mest mulig lik lyd her,men R1 er muligens i minste laget?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror dette blir i minste laget med disse "bakhøttaleren" i front. Det som er dumt, er at jeg er utrolig fornøyd med B&W høttalerene og har lyst å bruke disse videre i en eller annen løsning. Men, dersom det ikke anbefales å mixe merker, så får jeg vurdere andre alternativ.

Kanskje noen kan komme med forslag til hva jeg kan bygge opp et hjemmekinoanlegg med, når jeg inkludere B&W høyttalerene (fungerende som fronthøyttalere)? Jeg er ute etter forsterker, center- og bakhøyttalere (sub blir ikke aktuelt pga naboene). Kvalitet går også før effekt. Som sagt skal anlegget stå i en liten stue med skrå vegger på cirka 20kvm. Har TV og DVD-spiller fra før.

Noen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •