Tilbake til stereo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spa 21 har 7.1 inngang så man kan bruke dekoder i spiller og sende analogt.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Det er jo absolutt det beste alternativet. Det er jo egentlig bare jeg som er vanskelig, eller rettere sagt samboer'n som helst bare vil trykke på 1 knapp for å se tv. (Jeg har lite å gå på for å si det sånn)

Så forutsetningne er 1 stk forsterker (stereo eller receiver)
    Men du trenger vel ikke mer en en knapp for å skru på tv uansett hvor mange forsterkere du bruker vel?:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Men du trenger vel ikke mer en en knapp for å skru på tv uansett hvor mange forsterkere du bruker vel?:twisted:
    For å skru på tv er det som regel 1 knapp. For å SE på tv sendinger derimot...

programmering av fjernkontrollen funker også fint, og jeg selv trykker på 1 knapp for å se tv. Men ikke sambo. Hu blir ikke kjempegira heller når jeg foreslår å lære henne om dette. He he.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her i huset! Fruen finner frem de gamle trauste kontrollene når hun skal se på tv, så kommer jeg og trykker med logitech'n så blir det tydligvis noe surr med to ulike kontroller og husfreden forsvinner som en fjert i en kurvstol.

Skulle jeg "bygget opp" fra grunn av i dag så hadde jeg gått for et heftig 2kanals oppsett fremfor hjemmekino. Har danset rundansen selv så mange ganger at jeg til slutt bare gav opp alle tanker om stereo, inntil jeg flytter til egnet hus med muligheter for to seperate oppsett.

Fordelene med stereo er jo at det blir mye enklere å oppgradere og bytte ut siden det blir færre komonenter. En bra stereo er moro på film det også og det blir trolig langt bedre på musikk!!! Som alt nevnt her i tråden så ville jeg også startet med en 2kanals effekt, den kan du jo beholde om du velger å gå over til stereo siden

Man kan ikke alltid få i både pose og sekk, men man kan rote litt rundt oppi begge:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Man kan ikke alltid få i både pose og sekk, men man kan rote litt rundt oppi begge:-D
    Gjett om

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan sikkert være andre typer høytalere som matcher 2808 bedre, men jeg vil i utganspunktet ikke bytte de siden det er den dyreste veien å gå når du teller sub, senter og fronter i samme serie. Har testet og hørt 685 på en integrert hjemme i stua, og det ble straks et helt annet engasjement og liv i musikken. Så da lurte jeg på om det er denon signaturen som er for "flat" på musikk for min smak. Jeg digger den på film, men ikke på musikk. Hvis f.eks en yamaha er like bra på film, men spiller mer dynamisk/rytmisk på musikk, kunne jeg byttet til denne. Men hvis det ikke finnes alternative receivere som spiller bedre på musikk vurderer jeg stereo.
    Hvis du er fornøyd med lyden i surround er det ingen som helst grunn til å bytte ut sub og øvrige høyttalere selvom du bytter ut fronthøyttalerne du bruker når du lytter til musikk.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg ble anbefalt en gang, men som jeg ikke fikk testet, å kjøpe en effektforsterker som har både balanserte og ubalanserte innganger sånn at du kjører feks Receiveren ubalansert til effektforsterker (som frontene er koblet på) og så feks ha en forforsterker med balanserte utganger inn på effekttrinnet. Du vil på denne måten nyte det beste av begge deler.

Tror ikke det skal være noe værre enn å kjøre to anlegg separat så lenge man husker å ha den ene delen til en hver tid stående av. Altså enten Receiver eller Pre må stå av.

Som sagt, ikke testet dette selv

EDIT: Burde kanskje lese hele tråden før jeg poster hehe. Skjønner at du ikke vil ha flere komponenter i anlegget

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter bra, men mangler litt snert, dynamik, og engasjement.

Jeg vi anbefalle deg at teste en t-amp med 2020 chip som effekt på frontene. Disse tar jo nesten ikke noen plass heller. Dette har reddet min musikkopplevelse. Jeg har en Denon 2308 og gadd rett og slett ikke høre noe særlig musikk i stereo på denne. Jeg trudde egentlig at det var høyttalene (JBL Balboa 30) mine som ikke var bra nok da jeg har et budjett anlegg. Når jeg koblet på t-ampen låt disse plutselig mer en bra nok for meg i stereo og nå koser jeg meg med musikk igjen.

Nå er jeg ikke noe "ekstrem" nær det gjelder utstyr og pengebruk på dette med jeg ønsker som alle andre å få det beste ut av hver krone jeg bruker og det føler jeg virkelig at jeg får nå. Jeg har nå akkurat den snert, dynamikk og engasjemnet som du etterlyser og som også jeg manglet tidligere.

Dette er jo en ekstermt billig løsning (400-600 kroner levert i Norge på e-bay) så det kan jo i alle fall være forsøket verdt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags CD-DVD kilde bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva slags CD-DVD kilde bruker du?
    Squeezebox eller denon blu ray med analoge utganger (denonen går for å ha bra dac). Alt fra squeezebox er ukomprimert..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Det låter bra, men mangler litt snert, dynamik, og engasjement.

Jeg vi anbefalle deg at teste en t-amp med 2020 chip som effekt på frontene.
    Hmm. Interessant tips! Blir jo litt skeptisk når det er snakk om så billige produkter, men skal sjekke det opp nærmere..

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du ikke er int i og ha flere komponenter i anlegget dit synnes jeg du skal vurdere sterkt en integrert med prossesor ingeng.

Da kan du få fult utbytte av anlegget på både surround og stereo. Og når du spiller på stereo så er reciveren din ikke med i kjeden.

Her har du to meget gode Integrerte med prossesor ingang:
    -Krell kav 400xi 2x200watt, går for ca 15000,- brukt.
    -Hegel h200 2x200watt, går for ca 13000,- brukt.

Det finnes også mange flere men de har jeg ingen kjenskap til.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å skru på tv er det som regel 1 knapp. For å SE på tv sendinger derimot...

programmering av fjernkontrollen funker også fint, og jeg selv trykker på 1 knapp for å se tv. Men ikke sambo. Hu blir ikke kjempegira heller når jeg foreslår å lære henne om dette. He he.
    HAHA, som om jeg skulle sagt det selv. Sliter med det samme her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av en dac fra camebridge, med oppsjon på retur innen mandag. Relativt billige saker (2300) men har samme dac som i en cd spiller til over 5000 visstnok. Har akkurat rigget opp nå, og så langt lover dette BRA, men får teste dette skikkelig i helga. Mye mulig at det kan være dette som avgjør om jeg trenger å gjøre noen større endringer eller ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    HAHA, som om jeg skulle sagt det selv. Sliter med det samme her
    Hjemme må jeg faktisk si at harmony one fungerer utmerket selv for madamen Før denne kom i hus ble aldri noe annet enn lyden fra tven brukt:P

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Interessant tips! Blir jo litt skeptisk når det er snakk om så billige produkter, men skal sjekke det opp nærmere..
    Ikke la deg lure av prisen. Sjekk nettet for informasjon om t-amp i forskjellige fasonger det finnes lesestoff i bøtter og spann.

Jeg kjører også en esktern dac (Advance Acoustic MDA 503) og denne hjelpet hos meg men BRA blev det ikke før jeg puttet på t-ampen.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Ikke la deg lure av prisen. Sjekk nettet for informasjon om t-amp i forskjellige fasonger det finnes lesestoff i bøtter og spann.

Jeg kjører også en esktern dac (Advance Acoustic MDA 503) og denne hjelpet hos meg men BRA blev det ikke før jeg puttet på t-ampen.

Lykke til
    Ja, det jeg leser er jo stort sett veldig positivt. Og det koster jo slikk og ingenting å prøve...Men jeg tror faktisk at dac'en gjorde susen her hos meg. Sitter og lurer på hvordan i all verden dac'en i squeezeboxen kan få skryt. Den duger ja, men akk så flatt og grøtete når musikken begynner å bli komplisert. Da særlig i bassen. Nå hører jeg ting jeg ikke har hørt før, lydbildet har en annen dimensjon og er krystallklart i forhold. I en annen liga helt enkelt. Strålende fornøyd :-D

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Er altid deilig når man blir fornøyd. Bare synd at det går over så fort............

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •