Rotels venner - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54

Tråd: Rotels venner

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Regner med det ja.. 2x380watt burde holde en stund.

Hehe,ja den der er et monster.Den bukker ikke av ved 1 ohm slik mange andre forsterkere gjør,men leverer stedet utrolige 2825 Watt!!! :shock:

Her er et bilde av målingene fra en test,foretatt av Thomas J Norton i bladet Stereophile.

Imponerende!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall fornøyd med min

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Hehe,ja den der er et monster.Den bukker ikke av ved 1 ohm slik mange andre forsterkere gjør,men leverer stedet utrolige 2825 Watt!!! :shock:
    Imponerende!
    Min erfaring er faktisk at den gav seg. Den slo seg rett og slett av når det ble spilt (veldig) høyt. Fryktelig varm ble den heller ikke, så det overrasket meg litt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Min erfaring er faktisk at den gav seg. Den slo seg rett og slett av når det ble spilt (veldig) høyt. Fryktelig varm ble den heller ikke, så det overrasket meg litt.
    Kan den ha hatt en defekt?Det er jo høyst merkelig at en slik forsterker skal knele i det hele tatt.Den gjorde jo ikke det da de testet den heller...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Kan den ha hatt en defekt?Det er jo høyst merkelig at en slik forsterker skal knele i det hele tatt.Den gjorde jo ikke det da de testet den heller...
    Tja si det. Høyttalerne er krevende så jeg satt det på den kontoen. Hegelen min har også knelet, men terskelen virker høyere på den. Neste eier av Rotelen har tydeligvis ikke hatt problemer på noe vis.

Synes å huske at jeg har hørt tidligere at Rotel ikke er så glad i at impedansen dipper, men det er mulig jeg husker feil.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess - da er vel jeg også en Rotel-venn da, siden jeg har kjøpt en RB-1572 effektforsterker. 8)

Den står og "varmes opp" nå, med litt lav musikk på repeat mens jeg er på jobb om dagen.

Bruker foreløpig 'bare' Onkyo 905 som forforsterker, og har JBL TL-260 høyttalere.

Det jeg lurer på er om noen andre her har (lengre) erfaring med RB-1572, og har dannet seg noen formening om hvor lang innspillingstid den trenger før man kan begynne å lytte 'kritisk'?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spille inn forsterker? må være noe jeg ikke har fått med meg, for det har jeg ikke gjort før. Men men. Flotte høytalere du har da har de samme selv med en denon avr 4308 og en rotel-1090

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel :)

Kjører en god gammel Rotel RB985 MkI på min nad t-744 da den ble for svak til mine dynavoice m65 høyttalere.

må si at lydbildet ble mye bedre, den har kontroll på høyttalerene og kostet ikke så mye når jeg kjøpte den brukt forrige mnd "2000kr".

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    spille inn forsterker? må være noe jeg ikke har fått med meg, for det har jeg ikke gjort før.
    Joda - det er da noen som påstår det ihvertfall. Med innspilling mener jeg ikke oppvarmingsperiode før hver bruk altså, men hvor lenge den trenger å spille når den er helt fabrikkny til den 'myker seg opp' så og si. Folk hevder ihvertfall at bassen, åpenhet og... alt - faller på plass etter så og så lang tid (forskjellig for hver forsterker). Leste f.eks. i Emotiva-tråden at noen mente de først fikk skikkelig 'fart på seg' etter 200 timers spilletid(!).

Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Men men. Flotte høytalere du har da har de samme selv med en denon avr 4308 og en rotel-1090
    Takk takk. Hadde egentlig "griseflaks" der, for jeg kjøpte dem "uhørt" (noe man jo bare ikke gjør! :shock: ), men de passer min 'lydsmak' helt perfekt så langt. Står nesten en meter fra bakvegg, og jeg tror det trengs for at ikke bassen skal bli for mye. Men som det er nå er det perfekt etter min smak. Så veldig fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte de selv uhørt faktisk!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe med at lytter eller kondiser eller noe "løsner" etterhvert? Jeg hører ikke forskjell på lyden siden august, men det er meg da.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått hørt den nye intergrerte Rotel RA-1520?Gi gjerne tilbakemelding på hvordan dere synes den låter i såfall.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter medlemskapet med en meget pent og lite brukt RA-1070 Integrert 100-watter. Brukt under 10 timer i følge tidligere eier og det ser jammen slik ut også. Som ny vil jeg si.

Fornøyd?

Jepp.

Først og fremst, merket jeg godt at det er en 100-watter. På papiret så er det vel en underdrivelse fra Rotels side som regel, da 60 watterne som regel er de som måler rundt 90 watt. De er også veldig stabile mht. impedanse, siden de som regel og med sikker hånd leverer varene helt ned i 1 ohm.
    Alt ble i allefall strammet opp litt og fikk mer kraft i forhold til 60-watteren jeg brukte fra før, som riktig nok var fra 1994. Signaturen og klangen var likevel velkjent. Hvorfor endre noe som fungerer?

Med Rotel`s velkjente, ukritiske gjengivelse, der musikken som helhet er fokus samme hva det måtte være for sjanger eller opptak, så må jeg si at jeg fremdeles er en ihugget fan av merket.
    Kjører kanskje litt "safe" ved å på nytt gå for en integrert fra samme mekret, i stedet for å satse på noe annet og dyrere som var planen. På en annen side føler jeg virkelig ikke at jeg går glipp av noe særlig her sammenlignet med mye av det andre og også dyrere enn denne jeg har prøvd/eid/lyttet til. Må inrømme jeg har blitt litt glad i Rotel-gjengivelsen.
    Det jeg går glipp av om det var noe jeg ønsket mer av, tar den i så fall igjen med mengder av ren og skjær spilleglede, tilgivende karakter, kraft og engasjement som simpelthen overskygger ønsket om mer av noe, da det også kan føre til begrensninger for overnevnte egenskaper. Da ville det jo kanskje ikke være en Rotel lenger . Altså mer vekt på musikalske termer enn på kirurgiske om man kan si det slik.

Engasjerende, friskt, detaljert, stramt og alltid musikalsk, med en touch behagelighet og varme i signaturen. Her blir det aldri for klinisk eller analytisk selv om man faktisk hører det meste. Får rett og slett ikke lyst til å beskrive enkeltparametre med Rotel, for alt er "bra nok", om det kan sies slik. Jeg kunne vært mer kritisk og krevd mer selvfølgelig, men å ikke være det for mye har jeg erfart kan være mer positivt enn antatt med hensyn til å kunne høre på alt av den forskjellige musikken jeg liker med fornøyelighet. Slik har alltid erfaringen vært med Rotelene jeg har hatt. Begrensingene er få i den retningen.

Rotel RA-1070 er rett og slett en solid underholder.

Nå vet jeg ikke om den trenger litt mer innspilling enn det jeg har gitt den, men blir det bedre så er det å regne for bonus.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat fått Rc 1550 og Rb 1562 i hus, gleder meg