Cambridge's nye dacmagic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det er en forskjell uten sidestykke på f.eks. HD990 og PS3. Den forskjellen er DACen. En CD-spiller er i hovedsak en DAC med et CD-drev. Om du kobler din PS3 til DacMagic får du nøyaktisk samme lyd ut fra DacMagic som jeg gjør fra min Azur 640 - helt identisk. Det du kan si er at du i det eksempelet kun bruker selve drevet i PS3 og da DacMagic som DAC. Alternativt om du kjøper HD990 så lar du den gjøre all jobben.

Lydkortet i PS3 kan best sammenlignes med den i en bærbar PC - bruk digital ut og forbigå dens egne DAC omkranset av støy fra maskinen også. Bruker man HDMI ut fra PS3 er det forsterkerens DAC som avgjør lydkvaliteten.

Edit.

For øvrig er det vel verdt å nevne at lyden fra DacMagic vil ligge mellom HD980 og HD990, altså bedre enn 980, men dårligere enn 990. Tror også den er nokså lik den DACen jeg har i min TX NR905. Så bra er den for all del. Men hvis du i samme slengen vil ha en CD-spiller. . . HD990

Jeg ordnet meg faktisk ny løsning når det gjelder lyd fra PC til forsterkeren denne uken her! Om jeg hadde kjøpt et lydkort til 2000kr fremfor de jeg kjøpte til 200kr så hadde forskjellen på de to lagt i DACen, men når jeg kjører digitalt ut, spiller DACen i kortet ingen rolle. Det samme gjelder lyd fra alle CD-spillere om du velger optisk ut - DACen blir ikke brukt og det blir ingen forskjell. Bruker du optisk fra PS3 til DACmagic er det DM som gjør jobben med å lage lyden, lyden blir den samme om du hadde brukt en 199kroners United DVD-spiller med optisk ut.

Det jeg vil frem til er om at jeg nå hadde bestemt meg for å teste PS3 opp mot tja, si CLASSÉ Delta CDP-202 Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CLASSÉ Delta CDP-202 CD-spiller og brukt optisk/HDMI ut fra de begge hadde jeg hørt null forskjell. For de sender bare nuller og enere til DACen i forsterkeren min som lager lyden. Hadde jeg derimot brukt analogkabler i min test hadde lyden blitt av en annen verden fra den Classéen. PS3 en liten vits.
    Ok, tusen takk for allt hjelp. Spesielt fra deg Galnes. Du har forklart mye for meg og gjort ting litt lettere. Er fortsatt ikke sikker på hva jeg vil gjøre, om jeg bør kjøre PS3 med Dacmagic eller HD990.
    Jeg skal jo som sagt bruke pc'en en del til musikkavspiller men vil også spille av cd kolleksjonen min med god kvalitet.

Rent kvalitetsmessig burde jeg jo da gå for HD990 men denne er jo en del dyrere men gjør ting lettere for da slipper jeg å ha på tv'en når jeg skal velge sanger.

Og tusen takk for tips ang. Blue Jeans cable! Denne siden var jo genial!
    Men en ting, når jeg skal ha kabler så lange, blir prisen over 30£, da vil vel moms og sånt komme i tillegg når jeg henter de inn til Norge?

Mvh. en takknemlig MacManus.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Ok, tusen takk for allt hjelp. Spesielt fra deg Galnes. Du har forklart mye for meg og gjort ting litt lettere. Er fortsatt ikke sikker på hva jeg vil gjøre, om jeg bør kjøre PS3 med Dacmagic eller HD990.
    Jeg skal jo som sagt bruke pc'en en del til musikkavspiller men vil også spille av cd kolleksjonen min med god kvalitet.

Rent kvalitetsmessig burde jeg jo da gå for HD990 men denne er jo en del dyrere men gjør ting lettere for da slipper jeg å ha på tv'en når jeg skal velge sanger.

Og tusen takk for tips ang. Blue Jeans cable! Denne siden var jo genial!
    Men en ting, når jeg skal ha kabler så lange, blir prisen over 30£, da vil vel moms og sånt komme i tillegg når jeg henter de inn til Norge?

Mvh. en takknemlig MacManus.
    Bare hyggelig.

Et lett valg er det ikke. I mitt tilfelle er det som oftest lommeboken som setter grensen, men jeg strekker så langt jeg kan Om det kan bidra så husk at viften på PS3 også er en faktor.

Moms og tollgebyr tilkommer nok. Så da blir den nok kostende rundt 600kr (300+100 i frakt ca 100kr i mva på de og 100 i tollgebyr), dette er forsåvidt veldig billig for så lang optisk. Kommer litt an på hva frakten kommer på.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på hva frakten kommer på.
    Frakten fra Blue Jeans er genial. Første kolonne er det du har handlet for. Fraktpris i andre kolonne.

£0.01 - 9.99 £8.80
    £10.00 - 19.99 £6.60
    £20.00 - 29.99 £4.40
    £30.00 - 39.99 £2.20
    £40.00 - up free

Jeg pleier å høre rundt om det er fler jeg kjenner som skal ha kabler. Da kjøper vi mye og får gratis frakt.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Frakten fra Blue Jeans er genial. Første kolonne er det du har handlet for. Fraktpris i andre kolonne.

£0.01 - 9.99 £8.80
    £10.00 - 19.99 £6.60
    £20.00 - 29.99 £4.40
    £30.00 - 39.99 £2.20
    £40.00 - up free

Jeg pleier å høre rundt om det er fler jeg kjenner som skal ha kabler. Da kjøper vi mye og får gratis frakt.

Høres flott ut, vurderer å prøve deres Sub-kabel, kanskje også kabel til HT på soverommet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby

£0.01 - 9.99 £8.80
    £10.00 - 19.99 £6.60
    £20.00 - 29.99 £4.40
    £30.00 - 39.99 £2.20
    £40.00 - up free

Det var jo faktisk genialt! Da blir det bare moms som kommer i tillegg, og gjerne det forbanna gebyret som de skal ha for å legge på moms.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut, vurderer å prøve deres Sub-kabel, kanskje også kabel til HT på soverommet
    Kan anbefale å slenge på deres locking bananas hvis du skal ha høyttalerkabler. Disse er slik at du setter inn bananen og så skrur for å utvide den inne i terminalen. Skaper super kontakt, og man slipper trang inn- og utføring.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Vil en sånn Annet tilbehør: CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter en bety en oppgradering i mitt anlegg? (Se signatur) Altså,er denne dac'en mye bedre enn den som sitter i min pio lx 51?
    Som musikkavspiller bruker jeg min Syvio 200 mediastreamer til reciver via hdmi! Men den har jo også coax utgang da,som jeg kan koble til dac'en!

Noen som vet (eller mener noe)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten bare prøve, ellers kan du selge den igjen for det du betalte.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Har også kikket på denne Harman/Kardon HD990 CD-spiller | Soundgarden cd-spilleren.
    Jeg har HK forsterker og vil dermed passe bra inn designmessig men kan også bruke fjernkontrollen til forsterkeren da.
    Denne har jo innebygget DAC og man sende lydsignaler inn i den, som f.eks. pc.

Men den koster jo 4000kr, men har veldig lyst på en ren cd-spiller så jeg slipper å ha på tv'en for å spille av musikk fra cd (PS3)
    Jeg bruker selv PS3, PSP og dacmagic. Hvis du i tilegg kjøper en PSP slipper du å ha på tv/projektor for å få opp bildet fra PS3. PSP blir da som en avansert fjernkontroll til PS3. Med den kan du også starte/slå av PS3. :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •