Ripping til Squeezecenter: Ett enkelt spor vises som et eget album

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ripping til Squeezecenter: Ett enkelt spor vises som et eget album

Jeg har kjøpt meg en Squeezebox Duet og har installert SqueezeCenter på en Qnap nettverksdisk (med SlimServer), og er så smått begynt å rippe CDer og vinyl over dit.
    Bruker MediaMonkey til tagging, og har fått over en del album uten problemer. Men støtte i kveld på en sak jeg ikke finner ut av:
    Ett enkelt spor på et album kommer opp i SqueezeCenter som en egen miniversjon av albumet - med cover og det hele - men med bare dette ene sporet på. Resten av låtene i albumet ligger helt fint med det samme coveret rett under i albumlista.
    I filstrukturen på disken ligger alle låtene i den samme mappa (Jeg har artister i egne mapper med hvert album i undermapper). Så hvorfor "hopper" denne låten ut av albumet og starter for seg selv?
    Har sjekket taggene, men finner ingen avvik mellom filene i albumet. Jeg har slettet fila, kjørt oppdatering av databasen og kopiert fila over på nytt, men det samme skjer igjen når databasen oppdateres.
    Noen gode ideer som kan løse problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke variasjon i form av hvem som er med på låta?
    Feks de 9 første sangene er med Sputnik, mens den siste er Sputnik vs Enya, og så er det tagget i forhold til det?
    Finner du musikken via "artist" eller "album"? i såfall kan jeg anbefale å bruke "folder" istedet for...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ITunes f.eks. kan dette også skje om man ikke krysser av for "Samlealbum". Ellers sjekk formateringen i "Settings" i SqueezeCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Er ikke variasjon i form av hvem som er med på låta?
    Feks de 9 første sangene er med Sputnik, mens den siste er Sputnik vs Enya, og så er det tagget i forhold til det?
    Finner du musikken via "artist" eller "album"? i såfall kan jeg anbefale å bruke "folder" istedet for...
    Nei, det er et helt vanlig album med Queen. Jeg har lagt inn flere andre album som oppfører seg helt normalt. Har sammenlignet taggene på den låten som faller ut med de andre på albumet, og det er ingen avvik å se.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under innstillinger når du ripper, kan du slå av "albumartist" ? Dette forvirrer noen ganger Squeezecenter.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket queen album? er det greatest hits?
    På disse er det jo noen enkelt låter med bare freddy, og en feat david bowie (under pressure)

Dette er garantert et tag problem, kan være så enkelt at den ene sangen har stor bokstav mens de andre har liten.

Selv søker jeg altid på album (og ikke artist) det er jo tross alt slik man søker i en god gammaldags cd hylle. albumene sorteres av sc på artist og så årstall, slik at a-ha's debut skive er den første og best of zz top er det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezecenter trenger forhåndslagrede innstillinger som tas i bruk avhengig av kildeprogrammet.

Skjønt, det er litt som å tro på julenissen når selv en integrert funksjon som "use itunes" fungerer alt annet enn optimalt hva covervisning angår.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst.
    Jeg slettet filene og tagget dem på nytt. Da ble det i orden.
    Takk for gode innspill og tips.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •