Lyd fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Lyd fra PC

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PC

Jeg har lest en del om eksterne DACer. De ligger vel stort sett på 2000kr.

Nå mener jeg at jeg skal ha en dugende DAC i min Onkyo TX-NR905 (Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels).

Det jeg tenke var å bruke et rimelig eksternt lydkort med optisk ut. Ala Asus Sonar. Komplett.no - Asus Xonar U1, 5.1 channel, SPDIF,
    Når jeg bruker den optiske utganger her er det vel lest rett av og sendt til recieveren sin DAC for behandling?

I stedet for å kjøpe en dyr og lang optisk kabel tenkte jeg å kjøpe en 5m lang USB kabel og en kort optisk. Komplett.no - eMagic USB 2.0 aktiv forlengerkabel 5 m,

Dette vil koste vel under 1500kr.

Jeg bruker forøvrig Xbox 360 til å spille av musikk jeg faktisk har for øyeblikket, men jeg bruker Spotify mye og må kunne sende direkte fra PC.

Noen andre forslag eller innvendinger?

Ed.

Alternativt Komplett.no - Creative SB1090 X-Fi Surround 5.1 EGS Billigere, men ser ikke tester

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg har lest en del om eksterne DACer. De ligger vel stort sett på 2000kr.

Nå mener jeg at jeg skal ha en dugende DAC i min Onkyo TX-NR905 (Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels).

Det jeg tenke var å bruke et rimelig eksternt lydkort med optisk ut. Ala Asus Sonar. Komplett.no - Asus Xonar U1, 5.1 channel, SPDIF,
    Når jeg bruker den optiske utganger her er det vel lest rett av og sendt til recieveren sin DAC for behandling?

I stedet for å kjøpe en dyr og lang optisk kabel tenkte jeg å kjøpe en 5m lang USB kabel og en kort optisk. Komplett.no - eMagic USB 2.0 aktiv forlengerkabel 5 m,

Dette vil koste vel under 1500kr.

Jeg bruker forøvrig Xbox 360 til å spille av musikk jeg faktisk har for øyeblikket, men jeg bruker Spotify mye og må kunne sende direkte fra PC.

Noen andre forslag eller innvendinger?

Ed.

Alternativt Komplett.no - Creative SB1090 X-Fi Surround 5.1 EGS Billigere, men ser ikke tester
    Vet ikke hvordan DAC det er i lydkortet du sikter til, men jeg har Asus Xonar D2 og det har samme DAC som recieveren din (PCM 1796). Om du mener den er god nok så kan du kjøpe et billig lydkort med digitalutgang. Hvis ikke tror jeg jeg hadde vurdert en ekstern DAC som feks. Cambridge DACmagic (hvorvidt denne er bedre er jeg ikke sikker på).

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Vet ikke hvordan DAC det er i lydkortet du sikter til, men jeg har Asus Xonar D2 og det har samme DAC som recieveren din (PCM 1796). Om du mener den er god nok så kan du kjøpe et billig lydkort med digitalutgang. Hvis ikke tror jeg jeg hadde vurdert en ekstern DAC som feks. Cambridge DACmagic (hvorvidt denne er bedre er jeg ikke sikker på).

Okei, men blir DACen i lydkortet brukt dersom jeg bruker optisk?

Trodde at jeg i utgangspunktet kunne kjøpe stort sett hvilket som hels rimelig kort som kan sende signalet digitalt og la recieveren omgjøre det til analogt. Ala det som skjer med CD-lyd fra Blu-Rayspilleren. Her er det jo DACen i reciever som gjør jobben da jeg bruker HDMI, mens hadde jeg brukt analog ut hadde spilleren sin blitt brukt. Stemmer ikke det?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, men blir DACen i lydkortet brukt dersom jeg bruker optisk?

Trodde at jeg i utgangspunktet kunne kjøpe stort sett hvilket som hels rimelig kort som kan sende signalet digitalt og la recieveren omgjøre det til analogt. Ala det som skjer med CD-lyd fra Blu-Rayspilleren. Her er det jo DACen i reciever som gjør jobben da jeg bruker HDMI, mens hadde jeg brukt analog ut hadde spilleren sin blitt brukt. Stemmer ikke det?
    Det skal stemme det du sier om at dac i lydkortet ikke blir brukt dersom man kjører optisk ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det skal stemme det du sier om at dac i lydkortet ikke blir brukt dersom man kjører optisk ut.

Supert, takk for hjelpen

Ser mitt snitt til å få ordnet meg en løsning for rundt 500kr nå, håper jeg

Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon Dual USB,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, takk for hjelpen

Ser mitt snitt til å få ordnet meg en løsning for rundt 500kr nå, håper jeg

Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon Dual USB,
    Hei,

Fungerte dette som ønsket ?

Får du DD og DTS ut via dette kortet med toslink ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i spec'en til dingsen så er det bare stereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •