Skal kjøpe nytt anlegg, hjelp til hva jeg bør kjøpe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe nytt anlegg, hjelp til hva jeg bør kjøpe

Jeg er ny her, så hvis jeg har posta feil elns, så beklager jeg

Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg, skal ha det på ett rom og kanskje evt. stue senere. Gjerne noe som går an å kjøpe litt etter litt, f.eks at jeg begynner med sub., så kan jeg bruke noe jeg har til diskant midlertidig. Prisklassen bør ikke være over 15 k Men jeg er ny på dette, så for all del si det hvis det er noe jeg burde vite

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse tråder om dette her, men kort fortalt: Kjøp deg en reciver/ forsterker og høyttalere - dvd/cd først. Sub kan du jo vente med.

Skal du ha et stereoanlegg eller surround?
    Hvor stort er rommet du skal ha dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Masse tråder om dette her, men kort fortalt: Kjøp deg en reciver/ forsterker og høyttalere - dvd/cd først. Sub kan du jo vente med.

Skal du ha et stereoanlegg eller surround?
    Hvor stort er rommet du skal ha dette?
    Rommet mitt nå er jo ikke så veldig stort, men jeg vil ha ett som jeg kan ha noen år, så jeg kan etter hvert ta med meg på hybel osv. Så jeg trenger ett jeg kan bruke litt forskjellige plasser. Tror ikke jeg trenger surround, vil gå for stereo.

Det jeg er mest ute etter er forsterkere i litt forskjellige prisklasser kanskje (helst med link til nettbutikk elns) og hvilke høytalere jeg bør kjøpe først, og hva jeg bør vente med.

Takker for svar!

Edit: Må ha noe jeg kan bruke til både film og musikk Kanskje musikk først og fremst hvis det er store forskjeller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her er mine forslag:

surround.no (eller fyndbørsen):
    Høytalere: ztz 99.25 6500kr
    Forsterker: XTZ Class A100 D3 5800 kr

mpx.no: Blu ray/cd-spiller: Panasonic DMP-BD35 2000 kr
    (Denne har jeg selv. Lyden fra cd er like bra som min eisa vinnende cd-spiller fra h/k (hd970) som kostet et par tusen mer for noen år siden)

XTZ Class-A100D3 Anmeldelser, Beste XTZ Mottakere og forsterkere Anmeldelser - alatest.no

XTZ 99.25 Anmeldelser, Beste XTZ Høytalere Anmeldelser - alatest.no

Panasonic DMP-BD35 Anmeldelser, Beste Panasonic DVD-spillere Anmeldelser - alatest.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye ! Men jeg rekner med at jeg kan koble til sub på den forsterkeren.. Hvilken sub kan dere anbefale?

Og en ting til.. Hva skal jeg med så dyr cd spiller? Hvis det er for å få god lyd, så kan jeg vel heller kjøpe meg ett bra lydkort til Pcn? Bruker ikke CD så veldig mye heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W10.16 pianolakk

Denne har jeg, og den er meget bra. Koster bare 3000.

Å kjøpe en cd-spiller ville ikke jeg gjort dersom jeg ikke spillte cd-er. Gå heller for et lydkort. Men det kan være kjekt å ha mulighet for å ha en spiller du kan ha til filmer. Panasonic bd35 er også veldig bra på cd, oppskalerer dvd på en glimrende måte, og er i tillegg veldig bra på blu-ray.

Men for all del, du får mye bra lyd for 2000 kroner også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    XTZ 99 W10.16 pianolakk

Denne har jeg, og den er meget bra. Koster bare 3000.

Å kjøpe en cd-spiller ville ikke jeg gjort dersom jeg ikke spillte cd-er. Gå heller for et lydkort. Men det kan være kjekt å ha mulighet for å ha en spiller du kan ha til filmer. Panasonic bd35 er også veldig bra på cd, oppskalerer dvd på en glimrende måte, og er i tillegg veldig bra på blu-ray.

Men for all del, du får mye bra lyd for 2000 kroner også.
    Ok Får heller se etter hvert om jeg kjøper CD/DVD spiller. Men hvilken sub er å anbefale?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jomn
    Ok Får heller se etter hvert om jeg kjøper CD/DVD spiller. Men hvilken sub er å anbefale?
    XTZ w10.16,og w12.16 er veldig gode til prisen! 3000 og 4000 hos surround.no
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jomn

Du nevnte at du ville ha noe du kunne vokse på? Den Naden er veldig kraftig i forhold til at den bare har 50W men jeg ville nok valgt en NAD som var enda sterkere, siden de tross alt ikke har så stor prisforskjell....

Dessuten kan det hende at du vil ha noen fetere høytalere enn Dali concept med tiden, da kunne det jo vært greit å ha noe som kan dra de skikkelig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •