Deezer på Sonos!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Deezer på Sonos!

Da har jeg fått oppdatert min Sonos med musikktjenesten Deezer. Jeg kan søke opp en artist jeg ønsker å lytte til, og vips så er han der! Helt brilliant!!

Anbefales til alle Sonos-eiere, og til dere andre så er dette bare nok et argument for å prøve Sonos

Fra Hi-fi klubben sin hjemmeside:
    "Idag kan eiere av SONOS oppdatere programvaren sin online, og få tilgang til musikk via musikktjenesten Deezer. Helt gratis!

Deezer er en musikktjeneste som tar internettradio til nye høyder. Velg hvilken type musikk du vil høre på, og du får tilgang til 2.5 millioner sanger med ett klikk. Du kan dele dine spillelister med andre, bli oppdatert på artister og ny musikk, høre nye utgivelser, velge musikksjanger m.m"

Det eneste jeg er spent på, er hvor lenge dette kommer til å være gratis...

Sonos - Deezer

Edit: mulig dette burde vært postet under mediespillere og ikke her...

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd den i 2-3 dager nå. Er sånn passe fornøyd. Er ikke akkurat slik at man kan spille av hva man vil: Søker opp for eksempel Deep Purple og det kommer en tilfeldig Deep Purple sang, etterfulgt av en tilfeldig sang fra en "lignende" artist slik som Guns n'Roses, The Doors... Hvis man lar den spille av lenge nok begynner den dessverre å spille de samme sangene på nytt :|

Man kan velge å høre "Top Hits" innenfor en bestemt kategori, men da mister man muligheten til å kunne hoppe til neste sang. :evil:

Noe som er litt morsomt er at avspillerens geografiske plassering er med å påvirke spillelista: For eksempel søkte jeg på Katy Perry og den påfølgende sangen kom fra norske Annie...

Jeg har lest om flere som har klagd på lydkvaliteten, men med mitt litt mindre seriøse anlegg + lavt volum har det ikke vært noe stort problem.

Den store fordelen med Deezer slik jeg ser det er at det gjør at man kan oppdage nye artister og sanger. Dessuten kan visstnok Last.fm også scrobble de Deezer sangene man spiller av på Sonos. Det er dessuten godt å se at fler og fler (Spotify og Deezer) musikktjenester fungerer i Norge og at Sonos kontinuerlig jobber med å integrere nye tjenester.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Jeg har prøvd den i 2-3 dager nå. Er sånn passe fornøyd. Er ikke akkurat slik at man kan spille av hva man vil: Søker opp for eksempel Deep Purple og det kommer en tilfeldig Deep Purple sang, etterfulgt av en tilfeldig sang fra en "lignende" artist slik som Guns n'Roses, The Doors... Hvis man lar den spille av lenge nok begynner den dessverre å spille de samme sangene på nytt :|

Man kan velge å høre "Top Hits" innenfor en bestemt kategori, men da mister man muligheten til å kunne hoppe til neste sang. :evil:

Noe som er litt morsomt er at avspillerens geografiske plassering er med å påvirke spillelista: For eksempel søkte jeg på Katy Perry og den påfølgende sangen kom fra norske Annie...

Jeg har lest om flere som har klagd på lydkvaliteten, men med mitt litt mindre seriøse anlegg + lavt volum har det ikke vært noe stort problem.

Den store fordelen med Deezer slik jeg ser det er at det gjør at man kan oppdage nye artister og sanger. Dessuten kan visstnok Last.fm også scrobble de Deezer sangene man spiller av på Sonos. Det er dessuten godt å se at fler og fler (Spotify og Deezer) musikktjenester fungerer i Norge og at Sonos kontinuerlig jobber med å integrere nye tjenester.

Du har nok mange gode poeng her. Systemet ser, som du er inne på, ut til å ha noen begrensninger ja. Jeg syns uansett at er spennende at det kommer nye tjenester som tilbyr musikk direkte fra en database over nett!

Hvis jeg skal være litt fremsynt, så tror jeg ikke det er lenge til før man kan navigere i ubegrenset mengde musikk og at "private musikksamlinger" kan bli overflødige. At man f.eks kan abbonere på musikk fra en database på nett.
    Selv om Deezer nok ikke ser ut til å være helt der enda, så syns jeg det er et spennende skritt mot fremtiden!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SONOS & Deezer & Bliss

Det er fredag - music at your fingertipppps

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er fredag - music at your fingertipppps
    Men Deezer-playlister er vel fortsatt ikke tilgjengelig via Sonos?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •