Abrahamsen + XTZ anyone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Yogi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen + XTZ anyone?

En kompis har spurt meg om anbefalinger på stereo-anlegg. Han sikter i prisklassen 15-20k. I første omgang er det snakk om forsterker + høyttalere. Musikk-kilden er først og fremst pc. Aner ikke noe om lydkort. Om det blir Abrahamsen hadde vel også en V6 dac vært på sin plass. Har store planer om å gå til innkjøp av en slik selv Det går mest i rock og pop f.eks killers og placebo og han liker litt bass.

Så jeg tenkte å foreslå Abrahamsen v2 + XTZ 99.36. Kritikerroste produkter begge to, og virker populære her på forumet. Hoen som har eller har hørt denne komboen? Ser at 99.36 med piano-lakk finnish veier 9kg mer enn i de andre finnishene. Har dette noe å si på lyden tro?

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at det vil fungere bra ilag. Har ikke hørdt XTZene men abrahamsen har jeg hørdt en del på å de er meget gode til mange typer høytalere. De drar ihvertfall all bassen som finnes utfra høytalerene

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme gubben (Abrahamsen) lagde i sin tid min Electrocompaniet ECI-1 Klasse A dual mono 2X100W forsterker, og det er i alle fall knallmatch til 99.36. Vil tro (og har hørt ) at mye av lydsignaturen er den samme så denne kombinasjonen vil sikkert funke.

Men så er det dette med smak da. Skal det være rått trøkk for alle penga er det muligens helt andre ting som vil være best, både forsterker og høyttalere. Dette er nok en mer 'musikalsk' kombinasjon hvis du skjønner hva jeg mener.

Pianolakk versjonen har tykkere MDF plater og mulighet for å heve/dempe dB på basselementet. Jeg valgte den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •