Ingen lyd på Domnerus SACD, trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd på Domnerus SACD, trenger hjelp!

Hei.

Fikk Arne Domnerus - Antiphone Blues cd i posten forleden. Dette er en SACD. Når jeg skulle spille den for første gang så kom det ikke noe lyd! Etter å ha loadet inn SACD'en, så trykte jeg play på cd-spilleren min som er en NAD M5, men det kom altså ikke noe lyd. Tellerverket talte sekunder og cd'en snurret i spilleren. Hva kan være årsaken til dette?
    Jeg prøvde imidlertid å heller velge å spille den av som CD og ikke SACD på spilleren, og da begynte den å spille som normalt! Synes dette virker merkelig... Kan det være feil med cd'en? Jeg har andre SACD'er, men har ikke støtt på dette problemet før.

Takker og bukker for tips

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du bruker de analoge utgange? Har ikke hatt noen problemer med den cd´en...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg bruker balansert. Har dette noe å si? Funker bare SACD gjennom de analoge inngangene? Når du sier det så har jeg ikke spilt av en SACD etter at jeg kjører balansert.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Hei.

Fikk Arne Domnerus - Antiphone Blues cd i posten forleden. Dette er en SACD. Når jeg skulle spille den for første gang så kom det ikke noe lyd! Etter å ha loadet inn SACD'en, så trykte jeg play på cd-spilleren min som er en NAD M5, men det kom altså ikke noe lyd. Tellerverket talte sekunder og cd'en snurret i spilleren. Hva kan være årsaken til dette?
    Jeg prøvde imidlertid å heller velge å spille den av som CD og ikke SACD på spilleren, og da begynte den å spille som normalt! Synes dette virker merkelig... Kan det være feil med cd'en? Jeg har andre SACD'er, men har ikke støtt på dette problemet før.

Takker og bukker for tips
    Nå er vel dette hybrid SACD
    Det vil si den har både vanlig CD spor og SACD lydspor

Velger du left + right utgang så får du vel ikke annet en CD sporet å kunne like godt kjøpt CD plate

Skal du ha high def lyden må du kople til multichannel analog utgangene
    (dette er vel SACD high def med 2.0 stereo men ofte er hybrid blater med vanlig CD spor + SACD spor som har multichannel lyd (feks 5.1 lyd) som gjør at du må kople til alle multichannel utgangene til reciver , prosessor for å kunne utnytte alle kanalene musikken er i å ikke bare få fronthøytaler lyden (ved bruk av 2 høytalere)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er en hybrid sacd, men den har ikke multikanal, bare stereo. Som Hygen siger, du må sikkert bruke de analoge multikanal utganger, altså Front L/R ut. Står der ikke noe om dette i manualen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Må beklage, men jeg er litt ny på dette området enda. Lyden skal jo være bedre når man bruker balansert. Men så skal jo også SACD være bedre enn CD. For å få best mulig kvalitet burde vel SACD'er også kunne blitt spilt av ved bruk av balanserte utganger?

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, dette er en hybrid sacd, men den har ikke multikanal, bare stereo. Som Hygen siger, du må sikkert bruke de analoge multikanal utganger, altså Front L/R ut. Står der ikke noe om dette i manualen da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •