nye hodetelefoner! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig, zeezar. Jeg fikk mine ATH-AD700 for 955 kroner inkl. frakt and stuff, og til den prisen vil jeg nok si de er ganske uslåelige :-)

De er forøvrig kjent for sitt store og vide lydbilde. Men jeg synes ikke mine DT-770 Pro/80 har smalt lydbilde. Mener du det?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for at Beyerdynamic`ene har noe snevert lydbilde, nei. Men jeg mener ATH-AD700 er i den andre enden mtp. lydkarakter og hvordan type musikk de passer til.

Just nu hører jeg de spille fra en liste med musikk av f.eks. Luna, Lynyrd Skynyrd, Bliss, Daniel Lanois ..., musikk med et hovedsakelig akkustisk lydbilde, selv om det kan være elektrisk/elektronisk.

Informasjonen i disse `fonene ligger hovedsakelig i mellomtoneregistret og opp. Her bretter de lyden ut i rikt monn uten å mase og gjengir musikken mer detaljert enn nedover. Passer perfekt til jazz (grøs-ss), akkustisk gitarmusikk, vokal, kan jeg tenke meg. (Daniel Lanois kommer hvertfall gjennom klart og velklingende her.)

Alt etter sitt bruk..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Enig, zeezar. Jeg fikk mine ATH-AD700 for 955 kroner inkl. frakt and stuff, og til den prisen vil jeg nok si de er ganske uslåelige :-)

De er forøvrig kjent for sitt store og vide lydbilde. Men jeg synes ikke mine DT-770 Pro/80 har smalt lydbilde. Mener du det?
    Fant forresten en kjekk kalkulator på HeadRoom: The World's Best Headphone Audio Store.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Selv kjøpt meg hd650 og den nyeste beresford amp\dac´en med ny strømforsyning. Meget fornøyd.
    Har du kjøpt nye op-amper til beresforden? Eller spurt på en annen måte: Har du oppgradert den?
    Sorry for threadjacking. er LITT relatert da...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD595 er bra og gjør nytte av en god forsterker, gjerne med rør. at de bare duger til pcbruk og portabelt utstyr er jeg ikke enig i

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    HD595 er bra og gjør nytte av en god forsterker, gjerne med rør. at de bare duger til pcbruk og portabelt utstyr er jeg ikke enig i
    har bestilt meg hd595 nå.. venter i spenning!
    håper dei funker bra på denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/46880

kjøpte den og har fått den... virker veldi bra på mine koss "data" hodetelefoner til 300kroner så håper de blir bra med hd595`?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt en slik headbox med 2uttak i SE versjon.
    helt grei. litt steril og kjedelig sammenlignet med f.eks denne jeg hadde stående samtidig Xiang Sheng "708B" Headphone Amplifier - 6N3 + 6N11 × 2 + 6Z4 + 6N1 Tube Amp @ on9mart.com , men billig er den jo med nypris på 1400,-
    har desverre ikke så mange andre å referere til

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre forsterkere, hybrid eller rene rørtyper, ville kanskje være Darkvoice. F.eks THA336i eller 336se, rundt $300 med frakt. Siste er en modifisert (mtp. innvendig utførelse) og utvendig stiligere(?) utgave av første.

Eller Little Dot, f.eks. MKIII. Eller noe (litt dyrere) fra WooAudio.

Trends PA-10 er en hybrid sak. Det er også Head-Direct EF1.

Har Little Dot MKIII, men kunne like gjerne gå for Darkvoice, ikke minst mtp pris, fikk bekreftelse fra forhandler. Alle disse er vel for kvalitetsprodukter å regne.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •