Vaske høytalere ?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ble ikke såret Trawn, vet jo at i diskusjonens "hete", så kan det gå hardt for seg:-)! og hvis du tror at jeg ikke kan innrømme feil, så er det fordi du ikke kjenner meg, men når det gjelder denne tråden, så blir vi altså ikke enige, og det fremmer jo selvfølgelig diskusjon! At det hele tiden skjer utvikling, nyter vel "mikrofiberteknologien" også godt av kan jeg tenke meg, så jeg kan jo ikke påstå at det ikke har skjedd ting på området. Uansett så klarer jeg meg med bomullsklut fuktet i lunkent vann til å tørke slike overflater med, og har til nå vedlikeholdt dem helt utmerket (ja, jeg er faktisk en ganske nøye type:-)), så mikrofiber kommer ikke i mitt hus, iallefall med det første!
    Ber man om å få striper, så er jo ikke det noe problem vhj av harde partikler, o.l. under kluten. Det er vel ikke slik at skitten gjemmer seg bedre under en mikrofiberklut enn under en vanlig bomullsklut heller:-)...nåja, skal ikke starte ennå en ny diskusjon nå...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Det er vel ikke slik at skitten gjemmer seg bedre under en mikrofiberklut enn under en vanlig bomullsklut heller:-)...nåja, skal ikke starte ennå en ny diskusjon nå...
    Jo, faktisk.

Mange seriøse merker innen bilpleie bruker utelukkende mikrofiber. Pusseskinn brukes mindre, bruker mikrofiber for å tørke bilen også. Og riper blir det ikke om du bruker hodet når du holder på med mikrofiber.

Har brukt fuktig mikrofiber ofte og ser ikke riper om jeg setter høyttaleren under en 4x50W spotskinne engang.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    wow.. du er mental :shock:

Hva behager?

OnTopic: MIcrofiberklut ser jeg ikke gjør noen skade på pianolakk og dess like.

mvh
    CookieMonzta

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Hva behager?

OnTopic: MIcrofiberklut ser jeg ikke gjør noen skade på pianolakk og dess like.

mvh
    CookieMonzta
    var det bildet manipulert eller har du fysisk "badet" hele høyttalern din i cola? madness!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    var det bildet manipulert eller har du fysisk "badet" hele høyttalern din i cola? madness!
    ser ganske manipulert ut ja..

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Hehe, ble ikke såret Trawn, vet jo at i diskusjonens "hete", så kan det gå hardt for seg:-)!
    Det var da godt å høre. :smile:

Men å teste vaskeredskapen (mikrofiber, bomull, pusseskinn osv.) på en blank CD før en begynner å vaske lakkerte ting er et noe jeg anbefaler alle som er redd for finishen.
    En CD vil som oftest ha en god del mykere overflate enn lakk, så riper i CD vil ikke garantere riper i lakkoverflaten. Men det vil gi en liten indikasjon på hardheten til vaskefilen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Det var da godt å høre. :smile:

Men å teste vaskeredskapen (mikrofiber, bomull, pusseskinn osv.) på en blank CD før en begynner å vaske lakkerte ting er et noe jeg anbefaler alle som er redd for finishen.
    En CD vil som oftest ha en god del mykere overflate enn lakk, så riper i CD vil ikke garantere riper i lakkoverflaten. Men det vil gi en liten indikasjon på hardheten til vaskefilen.
    CD rens kit blir også levert med mikrofiber klut

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn til info fulgte det med microfiberklut for rengjøring av mine B&W 804s med sine 7 lag klarlakk eller hva de har - så at disse lager riper må man nok lenger ut på landet med
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kanskje mikrofiber har en fremtid hos billakkerings verkstedene. Burde jo fungere bra som rubbing.
    Heisann, har jobbet som bilklargjører hos toyota, der de også hadde lakkverksted. Mikrofiber all the way.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinG^KaoZ
    Heisann, har jobbet som bilklargjører hos toyota, der de også hadde lakkverksted. Mikrofiber all the way.
    Det er vel for å få frem glansen.

Tenkte mer på å bruke det istedet for rubbing paste. Siden det visstnok hadde så gode slipe egenskaper. (Ironi selvfølgelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er vel for å få frem glansen.

Tenkte mer på å bruke det istedet for rubbing paste. Siden det visstnok hadde så gode slipe egenskaper. (Ironi selvfølgelig)
    Ja jeg tok ironien til en viss grad :-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •