Valg av Kabler til CV AL 1000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ja. Jeg har aldri sagt noe på utseende på MIT sine kabler. Ser bedre ut en de fleste Nordost kabler i mine øyer. Men har du dobbelsjekka at det kretskortet faktisk ligger inne i den boksen? For det finnes mange produsenter så lover mer en det de kan holde
    Nå har eg sjekka. Innmat var det. Masse lim var det. Eg vet ikkje hva eg kan kalle det som var inni. En stor svart sylinder med masse lim rundt er beste forklaring eg kan komme på. Skulle jo tatt bilde men kom ikkje på det i farten.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Nå har eg sjekka. Innmat var det. Masse lim var det. Eg vet ikkje hva eg kan kalle det som var inni. En stor svart sylinder med masse lim rundt er beste forklaring eg kan komme på. Skulle jo tatt bilde men kom ikkje på det i farten.
    Er du positivt eller negativt overrasket?

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skal være erlig og si negativt for en så stor sum penger hadde eg ønsket meg noe mer! Men sitter nå og nyter go lyden og er veldig fornøyd med dem. Er ingen kabel fanatiker, men føler det må stå i stil med resten

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig med deg dj-vega, i hvertfall på de fleste punkter

Biltema sin kabel er sikkert fin og flott den (bruker den i bilen, fungerer greit der) men direkte pen er den jo ikke.

Hadde de kommet med en ytterisolasjon som var f.eks svart eller hvit så hadde den hatt bedre WAF

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det må selvfølgelig være en sammenheng mellom komponentene og kablene som de er tilkoblet. Kabler er på langt nær alt som skal til for at det skal låte bra. Å smekke inn en N-O til 250K + bytta en komponent i ditt anlegg hadde på langt nær vært nok. Iallefall mtp hva du vil få igjen for pengene. Selv ikke en kabelnisse er så blåøyd

Ville nok da ha brukt bare 20-25K totalt på kabler og brukt resten på anlegget. Har selv ikke brukt så mye på kabler. Masse DIY i signaldelen med gode ledere og plugger. I tillegg til at jeg har gjort noen scoop på brukten. Totalt sett? Sikkert ikke mere enn 3000 vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentene mine er forresten en Rotel 1080 som effekttrinn, en Yamaha 2500 som forforsterker og selvsagt CV AL 1000 høytalere som jeg har nevnt.

Noen som vil forandre meningene sine om hvilke kabler jeg skal kjøpe nå som jeg har nevnt de ulike komponentene?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder høyttalerkabler så mener jeg fremdeles Biltema. Selvfølgelig trenger du ikke å kjøpe 25m du kjøper den lengden som passer for deg. Minimum 2,5mm2 så er du trygg. Skal du ha deg signal kabler så ville jeg valgt hakket over de billigste typen, med greie kontakter og skjerming.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Ganske enig med deg dj-vega, i hvertfall på de fleste punkter

Biltema sin kabel er sikkert fin og flott den (bruker den i bilen, fungerer greit der) men direkte pen er den jo ikke.

Hadde de kommet med en ytterisolasjon som var f.eks svart eller hvit så hadde den hatt bedre WAF
    Bare å kjøpe en kabelstrømpe det.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bare å kjøpe en kabelstrømpe det.
    Eller sprittusj. Liker du sølvfarge kan jo macgyver stiler være noe også å ta i bruk (alà gaffa)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper man en eventuel kablemstrøme eller "macgyver stiler" som du nevnte?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Kabelstrømper = http://avforum.no/forum/kabler/57151-kabelstrompe.html

Gaffa = Søvteip/vevteip og kan brukes til masse vis du er kreativ. (Biltema)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for multistrand-ledere med ok plugger og skjermede ledere.
    Tips: Monster 300i og Supra DAC kan være greie i signalveien.
    Gjerne også feks. Supra Rondo/Ply 3.4. til HT. Kimber's Kwik (installasjon) har fått ett godt renomè, og vil være bra for videre oppgradering Ellers kan også Biltema's HT-kabler være en grei investering. Iallefall ikke dyrere enn at det er verdt ett forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på denne kabelstrømpen.

https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/...do?tab=catalog

Søkeord: Kabelstrumpa

Noen som vet hvilken størrelse vil passe Biltemas 4.0 kvadrat?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du begynne å kjøpe kabelstrømpe og leke macgyver kan du vel like godt kjøpe van den hul og være ferdig med det, hvis du ikke skal ha mange meter.

Van den hul er hvertfall kabler som fungerer (i likhet med biltema sikkert), bruker det i mitt oppsett og er fint fornøyd.

Du hører neppe forskjell på disse kablene i en blindtest, men kjøper du van den hul kan det godt hende du blir fornøyd (placebo), og får noe som ser litt bedre ut - og det er jo kanskje verdt det?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an for en skeptiker å besudle en tråd med ordet placebo!?
    Synes det ordet er "fordummende" på mange måter.... Og får det til å virke som at vi "Nisser" mangler bedømmelsesevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Skal du begynne å kjøpe kabelstrømpe og leke macgyver kan du vel like godt kjøpe van den hul og være ferdig med det, hvis du ikke skal ha mange meter.

Van den hul er hvertfall kabler som fungerer (i likhet med biltema sikkert), bruker det i mitt oppsett og er fint fornøyd.

Du hører neppe forskjell på disse kablene i en blindtest, men kjøper du van den hul kan det godt hende du blir fornøyd (placebo), og får noe som ser litt bedre ut - og det er jo kanskje verdt det?
    Sant det, men hvis jeg skulle komme til å koble på en senter og noen bakhøytalere i fremtiden er det jo greit å ha noen meter til overs....Eller hvis jeg skulle finne ut at jeg vil flytte høytalerene

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en grøfte kabel på 4 meter til 300,-
    Og bestillte meg akkurat 20-40mm kabelstrømpe fra elfa nå. Blir så fint så. Da har du GROM kabel til en billig penge. Bruker krympestrømpe i endene og skrur på noen saftige banan plugger så ser de ut som en million kroner.

Et bilde av kabelen uten noen form for modifikasjon http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ml#post1082705

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil komme til å gå for Biltema sin 4 kvadrat. Det eneste jeg stusser litt på når det gjelder kablene, er at de ikke ser så bra ut og at de kanskje ikke er så flexible....Eller tar jeg feil?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Går det ikke an for en skeptiker å besudle en tråd med ordet placebo!?
    Synes det ordet er "fordummende" på mange måter.... Og får det til å virke som at vi "Nisser" mangler bedømmelsesevne.
    Det er ikke det minste fordummende, skeptikere er like utsatt som placebo som alle andre.

Hvis jeg kjøper nye kabler eller en ny audiokomponent og lytter til denne så er jeg alltid overbevist om at det låter mye bedre.

Placebo er en reell effekt som rammer oss alle, forskjellen på en kabelnisse og en skeptiker er at sistnevnte er bevisst denne effekten, mens førstnevnte av en eller annen grunn hardnakket benekter at det kan være sin egen hjerne han lytter til og ikke magiske kabler.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil komme til å gå for Biltema sin 4 kvadrat. Det eneste jeg stusser litt på når det gjelder kablene, er at de ikke ser så bra ut og at de kanskje ikke er så flexible....Eller tar jeg feil?
    Biltema sine er ganske fleksible etter min mening. Lederene er lette å bøye. Noe som etter min mening er noegativt med slike grøftekabler og tykke proson kabler. Men grøftekabler er jo gøy da. Tykke ledere som frakter MYE signal uten problem.

Ps: Noen som vet om nordost kabler tåler mindre effekt enn en 4 kvadrats OFC kabel?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •