Patos problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Patos problem

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos problem

Jeg har et par Patos 410 mk II, (ja da, kjøpt på Netthandelen) som har stått ubrukt noen uker, men nå har jeg satt dem i stua. Dette er ikke mitt primære anlegg, og brukes bare til tv-titting og bakgrunnsmusikk. Signalkilden er en iPod, og forsterker en gammel Kenwood receiver.
    Problemet er at den ene høyttaleren spiller en god del høyere enn den andre.
    Har byttet side osv. og dermed eliminert at problemet ligger i forsterkeren eller kablene. Den høttaleren som spiller "lavt" spiller fortsatt ok lyd, ingen skurring hverken fra bass eller diskant. Er det mulig å "sprenge" komponenter i delefilteret?
    Takknemmelig for tips og råd her.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - har du sjekket at det er skikkelig kontakt mellom de broene på høytaler-terminalene?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at flere har hatt fått patos høyttalere med løse ledninger på elemtenter/delefilter.... hvis det er tilfelle så er det en enkel fiks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket broene ja, og de er ok. Jeg har lyd fra både bass- og diskant-elementer, og lyden skurrer ikke, det er bare litt lavere enn den andre høyttaleren. Hadde det vært løse ledninger, burde det vel skurret litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Companiet
    Har sjekket broene ja, og de er ok. Jeg har lyd fra både bass- og diskant-elementer, og lyden skurrer ikke, det er bare litt lavere enn den andre høyttaleren. Hadde det vært løse ledninger, burde det vel skurret litt?
    Ja, det burde være skurring eller ingen lyd fra enkelt elementer. Feks hvis det ikke er lyd i diskanten så kan det lett oppfattes kun som lavere lyd, det sjekkes lett holde hånden over for å sjekke om lyden forandrer seg. Diskanten kan også være brent, da kan den gi lavere eller svak lyd fra seg.

Ellers så høres det ut som en garantisak for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er denne saken ordnet. En kabel hadde løsnet fra kabelskoen på den ene bassen. Dermed hadde jeg både bass og diskant, men den ene bassen var plutselig degradert til en slavebass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •