CV VE-15F pris dumpet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV VE-15F pris dumpet?

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-15F Høyttalere

Har prisen blitt drastisk dumpet nå nylig?

Disse har vel kostet 4600,- eller noe slikt for noen uker siden? om ikke mot 5000 tallet? Ser CLS-10 koster det samme. Noe jeg ikke har fått med meg?

SVÆRT skuffende at jeg kjøpte mine brukt for 3800 for ikke så lenge siden:/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Komplett begynt å føre CV? De kjører vel ganske aggresiv prising på produktene fra start for å kapre en del kunder fra de andre etablerte selgerne. Vil tru det er derfor Hifiklubben også har dumpet prisen sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg ble litt irritert, men er vel svært lite å gjøre med! Er fornøyd med kjøpet uansett :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke veldig begeistret selv. Driver og skal selge unna noe CV når det nærmer seg sommeren. Nytter ikke å si at jeg betalte 6-7000kr for mine CV clsc-12 når de nå koster 3995kr på komplett :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har paralellimportert.. det er fortsatt HFK som er skandinavisk importør- Ettersom at HFK garanterer prisen så legger de seg under komplett så lenge de kan levere.. Bakdelen med denne type import vil være at de som handler steder som paralellimporterer ikke har krav på hjelp fra importøren om noe skulle skje..

Bare så man er klar over det, dette er ikke ett nytt fenomen.. Det har pågått så lenge det har vært nettbutikker, det er heller ikke bare HFk som får gjenomgå av nettbutikkenes sult etter hva de andre barna har.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok et salg med verditap så det synger ja.
    Nei huff, må slutte å se på høytalere jeg nå, blir varmt her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Komplett har paralellimportert.. det er fortsatt HFK som er skandinavisk importør- Ettersom at HFK garanterer prisen så legger de seg under komplett så lenge de kan levere.. Bakdelen med denne type import vil være at de som handler steder som paralellimporterer ikke har krav på hjelp fra importøren om noe skulle skje..

Bare så man er klar over det, dette er ikke ett nytt fenomen.. Det har pågått så lenge det har vært nettbutikker, det er heller ikke bare HFk som får gjenomgå av nettbutikkenes sult etter hva de andre barna har.. :P
    Ikke et nytt fenomén, og heller ikke siste gang vi ser noe liknende. Men for de forbrukere som er ute og handler og kun er opptatt av pris så er jo dette bare et pluss. Selv betaler jeg gjerne noen kroner mer for god service i butikker enn den "følelsesløse" handelen på nettbutikker. Er jo litt sjarm å gå rundt i butikker å titte og prøve, og få selgers input og meninger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av howard-
    Ikke et nytt fenomén, og heller ikke siste gang vi ser noe liknende. Men for de forbrukere som er ute og handler og kun er opptatt av pris så er jo dette bare et pluss. Selv betaler jeg gjerne noen kroner mer for god service i butikker enn den "følelsesløse" handelen på nettbutikker. Er jo litt sjarm å gå rundt i butikker å titte og prøve, og få selgers input og meninger!

2 + og 2 - som spiller inn for min del,.,.

+ med nettbutikker og paralellimport er lavere priser
    - er begrenset reservedeler avtaler med verksteder om service på produkter de ikke har agenturer

+ med "fysisk butikk" en du kan denge i hue om noe går galt og de vil kunne bistå på service siden så lenge det er nødvendig
    - høyere priser

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bittelitt på siden, men tenkte det kunne være interessant nok til å dele med noen:

Var litt nysgjerrig på Swans-høyttalere til Macen, og googlet på en modell:

Swans CBS600A - Google Search

På det 9 treffet, med tittelen "[PDF] Retailer Price List August 2007.xls" (sic) så bare klikket jeg på "View as HTML", siden jeg ikke orket å fyre opp Excel.

Retailer Price List August 2007.xls

Interessant nok så har de tydeligvis først lagt ut en full prisliste med avanse. Senere har de publisert en ny Excel-fil uten avanse, men google cache har ikke fått tak i den ennå.

Sakser:
    F2.2F+ 4,550 10,000 100%

(100% står i kolonnen som bærer tittelen markup. Prisene er i australske dollar, er fra 2007, og har ingenting med den norske importøren å gjøre, bare for å ha nevnt det. Dog gir det kanskje en viss indikasjon på hva en butikk legger på i prisene.)

Så, tilbake til topic:

Hvor mye support trenger du egentlig på noe som er kjøpt til bruk i hjemmekinoen? Som forbruker i Norge står du meget sterkt, og kjøper du fra en kjent butikk (Komplett, f.eks.) så kan du jo være sikker på at den vil finnes i nærmeste fremtid.

Selv er jeg en varm tilhenger av "instant gratification", dvs gå til en butikk, dra kortet og kjøre hjem med produktet umiddelbart. Dette gjør jo at en kan handle på impuls og få med seg varene hjem med en gang, men når prisene er helt hinsides i forskjell, og man i tillegg har en lovfestet returrett (angrefrist), så begynner jo forskjellene å jevnes ut.

Spørsmålet koker vel ned til

"Do I feel lucky?" og "Orker jeg å ta en tur på Posten for å returnere produktet?"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •