HD lyd fra Playstation 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD lyd fra Playstation 3

Hei dere! I morgen plukker jeg opp en LG50PG6000, har full surround men mangler en BlueRay / HD-kilde.

Det jeg lurer på er om en PS3 vil gi like god lyd som min Onkyo SR606 da jeg har hørt at PS3 koder om lydsignalet (og at en gj.snitt god reciver vil gjøre dette bedre). Altså: En blueray spiller vs PS3 (i ren lydkvalitet, ikke pris, bruksglede osv).

Er også i markede for en mediastreamer og har sett meg ut en Popcron Hour, men har hørt gode ting om Xbox 360 mediasenter også.

Noen tips?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på pengene du vil bruke, men selv bruker jeg ps3 til blue-ray og som media streaming av flac, 720p og 1080p og er veldig fornøyd. Er en egen tråd her på forumet om bilde\lyd kvalitet i ps3 kontra rene spillere. I en utgave hjemmekino ifjor ble det testet ps3 opp mot rene spillere og den kom fra det med hederen i behold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også PS3 som Bluray spiller og det fungerer utrolig bra syns jeg.
    Som nevt før her så kom den i god behold ut av testen den var med i.
    Pluss at du også kan bruke den som media senter og spille på den så det går nok en stund til jeg bytter til dedikert bluray spiller.(da skal hvertfall prisene falle mye først)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vincleif
    Det jeg lurer på er om en PS3 vil gi like god lyd som min Onkyo SR606 da jeg har hørt at PS3 koder om lydsignalet (og at en gj.snitt god reciver vil gjøre dette bedre). Altså: En blueray spiller vs PS3 (i ren lydkvalitet, ikke pris, bruksglede osv).

Noen tips?
    Eneste ulempen med PS3 er at den ikke sender HD lydformatene som bitstrøm, men kun som dekodet LPCM. Man kan dermed ikke la receiver dekode, men er avhengig av at PS3'en gjør det.

Enkelte hevder at receiver dekoder bedre enn PS3, og at det derfor er en fordel med en stand-alone spiller som sender bitstrøm slik at receiver dekoder.

Selv mener jeg at dekoding er dekoding, og bruker PS3 som Blu-ray spiller.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket ingen forskjell jeg, annet en at det ikke står fancy "True HD" i displayet. Bruker PS3 selv til bluray i skrivende stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i teorien skal det være absolutt INGEN forskjell på om PS3 dekoder og sender til receiver som LPCM istedenfor å sende som bitstream for å la receiveren dekode.

Merker du noen forskjell når du pakker opp en .zip fil med WinZip eller WinRar? Det er nettopp det som skjer i denne prosessen.

Som CrZ sier er nok den eneste grunnen til at folk mener det er en forskjell at det blir stående Multichannel istedenfor True HD i displayet på receiveren.

Leste imidlertid i en post på dette forumet eller avsforum at Sony ser på muligheten for å gi PS3 evnen til å sende som bitstream. Noen hevder imidlertid at PS3 ikke har mulighet til dette grunnet hardware.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •