Har hjulpet en venn av meg å montere lydanlegg i et solstudio i dag, men ting gikk ikke helt som forventet.

Han hadde fra før liggende noen bilhøytalere som han ville bruke. De passet utmerket til å felle inn i veggen ved solsengene. For at de solhungrige skulle få justert volumet til ønsket styrke tenkte jeg som så at det var smart å kjøpe inn noen potensiometer av typen L-pad 50 watt til å justere den med. Hele røkla koblet jeg til en Proson RV 2040 med tilsynelatende perfekt resultat.
Begge forøvrig kjøpt på ljudia.

L-pad L-PAD 50 Watt - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning
og
Proson RV 20 40 Proson RV 2050/B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Problemet startet da jeg skrudde potensiometeret helt ned. Da koblet rett og slett forsterkeren ut, og etter litt velpassende etterpåklokskap skjønte jeg at jeg hadde gått i en skikkelig ohm blemme.

Spørsmålet er om det i det hele tatt er en måte å få dette til å fungere på, eller er det bare å krype til korset og innrømme at en har kjøpt noe en slettes ikke kan brukes?

Håper noen har et svar der ute