Stereo i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo i flere rom

Jeg har nettopp kjøpt en brukt Pioneer VSX-AX5i-S. Det er mye futt i den, men jeg lurer på hvordan jeg bør sette den opp for mitt høyttaler- oppsett. Jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg vil ha stereo, ikke surround.
    I stua har jeg to CV CLSC10 samt en CV sub. I spisestua, som ligger vegg-i-vegg med stor åpning i mellom har jeg to, små CV som henger på veggen. Hvordan kopler jeg (og gjør innstillinger på receiveren) slik at det blir stereolyd i disse to rommene samtidig? Har prøvd å kople alle fire høyttalerne i samme utgang, men det ble grøtete og rart. Til nå har jeg fått til kun "hovedlyd" i stua, men i spisestua er det surroundlyd. Jeg er ingen wizard på dette (som du sikkert har skjønt), så jeg håper på litt lettfattelig hjelp her i forumet. I tillegg har jeg to stk. gamle, gode Tandberg-høyttalere som skal brukes innimellom ute på godværsdager. Vil også ha disse i stereo.
    Takknemlig for oppklarende svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det en surround receiver?
    Skal du spille stereo ville det beste være en stereo receiver jo....
    Å plugge alle høyttalere inn i terminalene halverer impedansen og forsterkeren kan brenne sammen......
    Har den Sone 2 utgang bruker du denne til det andre sett høyttalere.
    EDIT : ser nå du har flere tråder om dette emnet, det holder med én altså. Se den andre tråden for godt svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •