Dreper nettbutikkene markedet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Ærlig talt, hva forventer du når du går inn i en bilforretning? En butikk som selger dykkerutstyr? En gullsmed? Kan du ikke faget, bør butikken heller ikke ansette deg. Så enkelt er det.
    Jeg har fått invitasjoner fra Hifiklubben til vinsmaking og restaurantbesøk. Er det dette de skal drive med?
    NB; har ingen anelse om hvor du jobbet, men jeg forventer at uansett hvilken spesialbutikk jeg går inn i, der vet de det aller meste om produktene de selger.
    Det å få vin samtidig som du får demonstrert spennende Hifiartikler, det må da bare være hyggelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den typen som liker å handle i lokale hifibutikker og betaler gjerne litt eksta kontra en nettbutikk for å få litt service. Mye av den servicen har falt bort de siste årene føler jeg og man får ikke det man forventer. Så da kan man liksågodt handle via nettbutikker.

Jeg bestilte en jvc hd350 projektor på soundgarden i begynnelsen av desember. Var innom mange ganger for å høre hvor den ble av og fikk alltid det samme svar "vi har deg på lista og ringer deg så fort vi har den". Dette er jo snart 4 mnd siden og jeg har ikke hørt ett pip fra de. Hva slags service er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel slik at de fleste hifi butikkene der ute ikke baserer sin drift på salg til entusiastene. det som er tilfellet, er at selgere som i entusiastenes øyne er ignorante, må dumme ned språket for at den gemene hop skal henge med. det er kanskje ønskelig at alle selgere der ute er like edruelige og kunnskapsrike som snickers men faktum er at folk flest baserer sine valg på helt irasjonelle kriterier, ikke nødvendigvis hva som egner seg best i forhold til hvilke behov de ønsker å få dekket. derfor er det ofte lite verdifullt å sitte på masse kunnskap hvis ikke man er entusiastisk og kundeorientert.

slik jeg oppfatter det, er ofte det viktigste at en selger er entusiastisk/engasjert og gir av seg selv, samtidig som han spiller på de irasjonelle tankene som farer gjennom hodet til kunden. fokus på design, merke, specs, tester, før/nå/tilbud/pris. kok dette sammen til en spiselig suppe og dryss med litt kvasivitenskap og noen røverhistorier om gamle kunder. presenter dette med et humør som minner en jomfru som får en blowjob i coca rus etter at han har blitt lottomillionær.

et annet spørsmål, når dere er i butikk og vurderer å handle:

føler dere at selgerne er et onde som står mellom din lommebok og ditt neste kjøp eller en behjelpelig informant som tilrettelegger for ditt neste kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg er av den typen som liker å handle i lokale hifibutikker og betaler gjerne litt eksta kontra en nettbutikk for å få litt service. Mye av den servicen har falt bort de siste årene føler jeg og man får ikke det man forventer. Så da kan man liksågodt handle via nettbutikker.

Jeg bestilte en jvc hd350 projektor på soundgarden i begynnelsen av desember. Var innom mange ganger for å høre hvor den ble av og fikk alltid det samme svar "vi har deg på lista og ringer deg så fort vi har den". Dette er jo snart 4 mnd siden og jeg har ikke hørt ett pip fra de. Hva slags service er det?
    hvis statusen ikke endrer seg, er det da nødvendig å ringe hver dag for å informere om at produktet ikke har kommet på lager? det er med stor sannsynlighet like irriterende for forhandlerne å vente på at produktet skal ankomme fra produsent/importør som det er for deg å vente på produktet fra dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    hvis statusen ikke endrer seg, er det da nødvendig å ringe hver dag for å informere om at produktet ikke har kommet på lager? det er med stor sannsynlighet like irriterende for forhandlerne å vente på at produktet skal ankomme fra produsent/importør som det er for deg å vente på produktet fra dem?
    Hver dag? Dette er snakk om en gi **** holdning som ikke hører hjemme noen plass.
    De fikk beskjed av importør at den skulle ankomme uken etter jeg har bestilt den. Vel jeg kjøpte den av en annen lokal hifi forhandler og han skaffet den i løpet av 2 dager, merkelig at soundgarden ikke klarte å få tak i den når alle andre som selger den ikke har/hadde noe problem med å få tak i.

Neste gang jeg handler ett System Audio produkt så skal jeg heller reise til danmark å kjøpe dem enn å handle av en sånn useriøs butikk som soundgarden har blitt. for 3-4 år siden når de var hifi center så var servicen bra. Jeg har flere bekjente som er meget missfornøyd med den arrogante og slakke holdningen av den kjeden her i området.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trist at det blir slik. håper de leser dette og tar det til etterretning...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det å få vin samtidig som du får demonstrert spennende Hifiartikler, det må da bare være hyggelig.
    Ja, det er vel velkjent hvor lett folk åpner lommeboken når dem får litt alkohol i blodet. Kansje dette blir det nye salgstrikset hvis kunden nøler med å handle så er det bare å skjenke oppi litt mer vin, hehe..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er unødvendig å kritisere utsalgssteder som gjør markedsaktiviteter for å tiltrekke seg kunder. Ganske vanlig praksis innen salg&marked.

Bilforretninger har kampanjer med nye modeller hvor de tilbyr kake, kaffe og is til barna.

Vinsmaking ispedd demonstrasjon av AV utstyr & film/musikk er helt greit det vel??

Hyggelige tiltak som verken er uetiske eller overdådige.

Og akkurat dette er noe en nettbutikk ikke kan gi deg, men de har da andre aktiviteter/ekstratilbud de markedsfører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg mener det er unødvendig å kritisere utsalgssteder som gjør markedsaktiviteter for å tiltrekke seg kunder. Ganske vanlig praksis innen salg&marked.
    Helt enig med deg, hvis dem klarer å lure meg med markedsaktiviteter så er det helt supert synes jeg. Så jeg tar gjerne et glass vin, men hvis dem ikke har kompetanse HI-FI så kommer jeg garantert ikke. Det hjelper ikke med kompetanse på vin hvis dem ellers ikke har kompetanse på deres produkter, på god service og på god kundebehandling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Ærlig talt, hva forventer du når du går inn i en bilforretning?
    ....
    NB; har ingen anelse om hvor du jobbet, men jeg forventer at uansett hvilken spesialbutikk jeg går inn i, der vet de det aller meste om produktene de selger.
    Jeg kjenner ikke mange bilentusiaster som er imponert over kunnskapsnivået til bilselgerne heller akkurat... De er mer opptatt av bakseteplass og størrelsen på originalfelgene samt ekstrautstyrspakker fremfor motorteknologi og merkets historiske godbiter. Naturlig nok..?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Jeg kjenner ikke mange bilentusiaster som er imponert over kunnskapsnivået til bilselgerne heller akkurat... De er mer opptatt av bakseteplass og størrelsen på originalfelgene samt ekstrautstyrspakker fremfor motorteknologi og merkets historiske godbiter. Naturlig nok..?
    Riktig. Kanskje 1-2% av potensielle kjøpere er opptatt av motorteknologi og merkets historie - den store massen er opptatt av farge/plass/utstyr/pris.

Sånn er det med AV utstyr også. Jeg synes ikke kunnskapsnivået i AV forretninger er dårlig med mindre man ser bort fra de største kjedene, Elkjøp & Expert. Dedikerte kjeder som HFK og Soundgarden, er ikke dårlig. Til den store massen med potensielle kjøpere er kvaliteten høy nok.
    Til dere superbrukere, er den sikkert ikke god nok, men kan den noen gang bli det? Dere har jo messa i Horten og i Trondheim - der bør man få brynet seg på det meste av egenkunnskap.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    nå er det vel slik at de fleste hifi butikkene der ute ikke baserer sin drift på salg til entusiastene. det som er tilfellet, er at selgere som i entusiastenes øyne er ignorante, må dumme ned språket for at den gemene hop skal henge med. det er kanskje ønskelig at alle selgere der ute er like edruelige og kunnskapsrike som snickers men faktum er at folk flest baserer sine valg på helt irasjonelle kriterier, ikke nødvendigvis hva som egner seg best i forhold til hvilke behov de ønsker å få dekket. derfor er det ofte lite verdifullt å sitte på masse kunnskap hvis ikke man er entusiastisk og kundeorientert.

slik jeg oppfatter det, er ofte det viktigste at en selger er entusiastisk/engasjert og gir av seg selv, samtidig som han spiller på de irasjonelle tankene som farer gjennom hodet til kunden. fokus på design, merke, specs, tester, før/nå/tilbud/pris. kok dette sammen til en spiselig suppe og dryss med litt kvasivitenskap og noen røverhistorier om gamle kunder. presenter dette med et humør som minner en jomfru som får en blowjob i coca rus etter at han har blitt lottomillionær.

et annet spørsmål, når dere er i butikk og vurderer å handle:

føler dere at selgerne er et onde som står mellom din lommebok og ditt neste kjøp eller en behjelpelig informant som tilrettelegger for ditt neste kjøp.
    Kult og riktig sagt. Jeg tror det handler mye om å gjøre ett kupp. Hvis man ikke får kupp følelsen handler folk ikke? Hva synes forresten folk om å bli fortalt ditt eller datt om det man har hjemme? Liker du å bli spurt: Hva har du i dag? Jeg merker dette er litt uggent når selger kommer og slenger ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Kult og riktig sagt. Jeg tror det handler mye om å gjøre ett kupp. Hvis man ikke får kupp følelsen handler folk ikke?
    Joda, det er rett. En bekjent kjørte i tre timer for å hente en TV; dette kosta han vel en tusing bare i bensin. Han sparte 500 kroner på å hente TV'en sa han. Hmm...
    Selv kjørte jeg en time for å "spare" en tusenlapp. Det blir jo som typisk harryshopping for indre østlendinger. Bruke bil/båt for et par tusen kroner for å spare noen hundrelapper over grensa.
    Noen av oss fokuserer jo kanskje hakket for mye på hva vi betaler for akkurat DEN varen, fremfor totalkostnaden ved kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    I blant får jeg en følelse av at folk ikke vet at det finnes andre butikker enn hfk og sg.

Skal man finne entusiastiske og kunnskapsrike personer er det vel først og fremst ikke i kjedebutikkene man skal lete.
    Skjønt, det er utenfor kjedebutikkene du finner mennesker som virkelig vet å ta seg provisjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Skjønt, det er utenfor kjedebutikkene du finner mennesker som virkelig vet å ta seg provisjon
    kan ikke se for meg at f.eks. audio royal har så fantastisk kalkyle, når de kan slå av 150 000,- NOK (580 000,- NOK til 430 000,- NOK) på marten coltrane jubileum. er jo tross alt hele 4 elementer i hver høyttaler, både diamant og keramikk er benyttet, skal ikke kimse a det...

:P :0 :I

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Du mener butikker som Hifi Klubben og Soundgarden har dårligere dekningsgrad på produktene enn frittstående butikker?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, det er vel velkjent hvor lett folk åpner lommeboken når dem får litt alkohol i blodet. Kansje dette blir det nye salgstrikset hvis kunden nøler med å handle så er det bare å skjenke oppi litt mer vin, hehe..
    Vel, det er faktisk noen få normenn som har en normal drikkekultur.

Selv regner jeg meg som en av de som kan ta en øl eller ETT glass vin uten å bli SydenSvein og kongen av Mallorca på fylla. :lol:

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, det er faktisk noen få normenn som har en normal drikkekultur.

Selv regner jeg meg som en av de som kan ta en øl eller ETT glass vin uten å bli SydenSvein og kongen av Mallorca på fylla. :lol:
    Da er du ikke ekte nordmann! din pinglegutt

Neida.. så..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Da er du ikke ekte nordmann! din pinglegutt

Neida.. så..

Kunne nok drekki deg under bordet.. lett. :smile:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du mener butikker som Hifi Klubben og Soundgarden har dårligere dekningsgrad på produktene enn frittstående butikker?
    Hifiklubben er jo håpløse på priser. Ene dagen betaler du gladelig 9000 og neste dag har de satt samme vare ned til 5000,-

Oisann det gikk vist å selge den billigere allikevel?

Eller også andre veien..

Med dette så regner jeg sef ikke med nåværende finanskrise og svak krone....

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •