Cd spiller til en grei pris!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Vågen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Cd spiller til en grei pris!?

skal anskaffe meg en god cd spiller!
    ser for meg en pris mellom 1500-3000! noen gode tips?
    bruker pr.idag dvd spilleren til cd, men vil tro en separat spiller vil bedre resultatet! er phono kabel det beste kabelvalget for cd kvalitet?
    takker for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Cambridge DacMagic eller en Abrahamsen V6 DAC - eller en hvilken som helst DAC i den prisklassen - er et bedre alternativ enn en dedikert CDspiller. Forutsetter naturligvis at DVDspilleren din har digitial utgang. Da bruker den bare som som drivverk når du skal spille CDer. Neste trinn blir å bruke PC som kilde - CDspillere er temmelig steinalder i dag, etter min mening. Med mindre du finner den med den helt spesielle og "rette" klangen - men da snakker vi nok en helt annen prisklasse.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz 5001 eller 5003! Eller tråle bruktmarkedet etter en rimelig godbit!
    Evt. er dac veien å gå. Finnes mange gode og rimelige via. ebay f.eks.
    Sjekk opp med forumbrukere, så kan nok de fleste være villige til å gi deg en tilbakemelding om produktet før du kjøper. Folk her inne er veldig hjelpsomme:-D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3910 DVD-spiller

Hør hvor mye han skal ha for denne. Hadde den modellen før.
    Like god som som de fleste budsjett cdspillere og du får svært gode bilder på dvd(uten at jeg vet hva du har som dvd-spiller i dag da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Samme her . Var en fin oppgradering fra NAD 512 og Denon 1940.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en Abrahamsen V6 dac.

Da har du muligheten til å få god lyd på musikk, film ( dvd ) i 2 kanaler, Fra pc- gjennom usb til spilling ol.. Denne dac-en slår de fleste cd-spillerene til under 10,000kr i mine ører. Jeg har valgt denne fremfor Marantz sa7001KI for å ta en god spiller. Den er meget god og du får 5 års garanti ved registering av produktet.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Neste trinn blir å bruke PC som kilde - CDspillere er temmelig steinalder i dag, etter min mening.
    Enig med Ulf-B. Selv har jeg lagt alle CD-ene mine på harddisk og spiller av via Squeezebox. Er strålende fornøyd med det :-)

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    En Cambridge DacMagic eller en Abrahamsen V6 DAC - eller en hvilken som helst DAC i den prisklassen - er et bedre alternativ enn en dedikert CDspiller. Forutsetter naturligvis at DVDspilleren din har digitial utgang. Da bruker den bare som som drivverk når du skal spille CDer. Neste trinn blir å bruke PC som kilde - CDspillere er temmelig steinalder i dag, etter min mening. Med mindre du finner den med den helt spesielle og "rette" klangen - men da snakker vi nok en helt annen prisklasse.
    Problemet med å bruke en DVD-spiller til CD, er den "vannvittig" lange lesetiden. DVD-spilleren må jo finne ut at det er en CD og ikke en DVD. Irritasjonsfaktor nok for meg:evil:

Jeg er glad i den dedikerte CD-spilleren min:-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak C06

Hva med Xindak C06?
    Ny 16 bits/176.4 kHz cd-spiller fra Xindak i samme design som den nye A06 forsterkeren lanseres nå til veil 3500,-. Som forsterkeren har C06 flott design og gode komponenter til en rimelig penge.

Mer info: www.audiofoni.no

Utdrag test av Roy Ervin Solstad Hjemmekino 7/2007:
    ”Jeg kunne selvsagt sagt at Xindak A06 og C06 samt Xavian Mia II gir en lyd man strengt tatt ikke kan forvente i prisklassen, men jeg skal la det være. For det er her lista ligger nå. Jeg er jammen glad jeg ikke er hifiprodusent med disse produktene å konkurrere mot. Mashang qu mai (løp og kjøp på kinesisk)!”

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-spiller - hvorfor det?

For meg er det utelukket å kjøpe ny CD-spiller idag. En bærbar (eller stasjonær) Mac (eller PC) og digitalkabel eller AirPort via DAC til anlegget gir bedre lyd enn den CD-spilleren jeg får for prisen av DAC+AirPort (3.200 tilsammen, om du velger Cambridges DAC) — og hele opplegget er uendelig mer fleksibelt: De fleste disk-formater kan spilles av, rippes og lagres (avhengig av spilleren i PCen), og ikke minst kan hele opplegget oppgraderes og utvides med gratis programvare ettersom nye standarder og formater dukker opp.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har full forståelse for ønsket om dedikert CDspiller ,men kunne vært greit å vite hva slags dvd spiller trådstarter har :-D ( ikke noe galt med DAC & sonos el. lign) Det står på listen over tillskudd i år

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker?

Jeg må jo føye til, at behovet for en DAC avhenger av resten av anlegget. Har man en rimelig forsterker og ditto høyttalere, tviler jeg på om man vil høre forskjell på en CD-spiller til et par tusen, og ukomprimert musikk fra iTunes via AirPort direkte til forsterkeren med analog kabel.

Da blir det totale utlegget kr. 790 til en AirPort Express. Med gratis iTunes på PCen kan man spille lyd fra CD/DVD eller harddisk (alle formater som ikke er låst til et operativsystem eller spesiell programvare).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker man ITunes som spiller må man se her for bedre lyd :
    iTunes/Foobar Users Audio Quality Guide - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio
    Dette gjelder jo ikke de der streamer med SqueezeCenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at dette bare gjelder Windows, og eldre versjoner av iTunes.

iTunes/AirPort-kombinasjonen har også begrensninger på Mac: Kort forklart består de i at den ikke støtter lyd med særlig høyere kvalitet enn CD-plater. Når man, som i denne tråden, sammenligner med CD-spillere i økonomiklassen, har dette absolutt ingen betydning.

Også på Mac er det mange som "forbedrer" standardløsningene med ekstra programvare. Denne kommer som regel fra open source-miljøer, er ustabil, og (uansett hva en lang rekke entusiaster måtte hevde) er ikke å anbefale om du også er avhengig av datamaskinen til arbeid, og/eller ikke er dataingeniør eller dedikert amatør på svært avansert nivå.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Problemet med å bruke en DVD-spiller til CD, er den "vannvittig" lange lesetiden. DVD-spilleren må jo finne ut at det er en CD og ikke en DVD. Irritasjonsfaktor nok for meg:evil:

Jeg er glad i den dedikerte CD-spilleren min:-D
    OK - de som er irritert over den "vanvittig" lange lesetiden på en DVDspiller, kan kjøpe seg en brukt CDspiller til en 2-3-400 kroner - slike godbiter dukker jevnlig opp på bruktbørsene rundt omkring. Man passer bare på at den har digital utgang, og kjøper deretter en DAC i stedet for ny CDspiller til 2-3.000 kroner og spiller i vei. Med lyd som om man hadde kjøpt en CDspiller til bortimot 10.000 kroner.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Beetlejuice sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, Vågen ba om tips til en CD-spiller, ikke grunner for hvorfor CD-spillere er gammeldags og teit.

Selv vil jeg foreslå å kikke på billige rørbaserte CD-spillere fra MHZS eller Xindak. Finnes massevis på Ebay.

Forøvrig er jeg selv så gammeldags at jeg synes det er mindre mas å kjøpe en CD enn å laste den ned i Lossless/FLAC-format fra nettet. Da får jeg også et trykt teksthefte, liner notes etc.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough - men han har altså en DVDspiller allerede. Sånn sett har han også allerede en CDspiller. Å bruke 1.500-3.000 kroner - som er trådstarter Vågens budsjett - på en CDspiller fremfor å bruke 1.500-3.000 kroner på en DAC, er temmelig bortkastet rent lydmessig.

Derfor:

Alternativ 1: Bruk DVDspilleren som drivverk og kjøp en DAC for pengene.

Alternativ 2: Kjøp en billig brukt CDspiller til en 2-3-400 kroner, bruk den som drivverk, og kjøp en DAC i tillegg. Hvis han absolutt skal ha CDspiller.

Å kjøpe CDspiller er verken dumt eller teit - harddiskbasert avspilling passer ikke for alle - men Vågen vil få mer godlyd for pengene hvis han bruker forholdsvis mer penger på DAC og forholdsvis mindre penger på drivverk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beetlejuice
    Altså, Vågen ba om tips til en CD-spiller, ikke grunner for hvorfor CD-spillere er gammeldags og teit.
    Hvis jeg selv spør om råd, er jeg like interessert i alternativer til det jeg selv har tenkt på, som bekreftelser. Hadde jeg visst hva jeg ville i utgangspunktet, hadde jeg rett og slett ikke spurt om råd.

Rådgivere som bare snakker folk etter munnen, er rett og slett dårlige rådgivere.

Noe ganske annet, naturligvis, når folk stadig anbefaler løsninger til 15.000 til folk som uttrykkelig sier at de har 1.500 å bruke.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden da jeg også vurderer å kjøpe ny cd spiller.

Jeg har i dag en Denon dvd 1930 og en Advanvce Acoustic MDA503 dac (denne er bare helt fantastisk). Jeg skal fortsatt bruke dac'en men lurer på om det vil bli merkbar forskjell med en annet drivverk (tenker meg da en eldre toppmodell fra bruksen) eller blir det bare en boks ekstra?

Og ja, jeg streamer også via dac'en men ønsker alikevel å bruke cd spiller noen ganger.

Mvh
    Peter

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •