Cd spiller til en grei pris!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vågen
    skal anskaffe meg en god cd spiller!
    ser for meg en pris mellom 1500-3000! noen gode tips?
    bruker pr.idag dvd spilleren til cd, men vil tro en separat spiller vil bedre resultatet! er phono kabel det beste kabelvalget for cd kvalitet?
    takker for alle svar!
    Hei. Hva slags utstyr skal du koble dette til? Ren stereoforsterker eller en surround? Har du sub, og ønsker du å bruke den når du hører musikk?
    Grunnen til at jeg spør er hvor det er mest fordelaktig å gjøre DA-konverteringen.

-Dersom du har et rent analogt stereoanlegg vil du nok få best resultat av en separat DAC etter dvd-spilleren. Eller en god og stabil cd-spiller med god DAC.
    Sony f.eks har noen eldre meget gode cd-spillere med magnet du legger på plata. Jeg vil tro avlesningen er mye mer stabil da enn en dvd-spiller, og feilkorrigeringa trenger evt. ikke jobbe like hardt. Analogutgangen på en dvd-spiller er det bare å holde seg unna.

-Dersom du har surround og ønsker å bruke sub til musikk vil det lønne seg å kjøre signalet digitalt fram til forsterker så den kan dele og ordne lyden før den DA-konverteres. Om du bruker DAC imellom i dette tilfellet vil du ha: Digitalt fra dvd-spiller, analogt fra DAC, AD-konvertering i forsterkeren for å sette delefrekvens mm, for til slutt å DA-konvertere dette igjen før det forsterkes.

Det du kan gjøre (om du har surround) (og om dvd-spilleren har både coax og optisk digital ut,) er å koble optisk rett i forsterker for surround-lyd, og coax via en DAC inn en annen inngang på forsterkeren. Da kan du også høre forskjellen ved et knappetrykk.

...selvom jeg også har mye musikk rippet i FLAC og digger brukervennligheten med det, er det fortsatt en fin følelse å blåse på original-cd`n, åpne cd-skuffen og legge plata i for så å sette seg i sofaen...

Newcomer Vågen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile flotte svar!

må bare med en gang beklage min passivitet angående dette innlegget!
    har dessverre ikke hatt tid i det hele tatt og brukt dataen den siste uken!

mange spørsmål direkte til meg kan jeg se!
    og supert med så mange innvendinger, tusen takk!

angående innleggende så er det vel mest utstyret
    og bruken dere trenger svar på:

jeg har en H/K 970 integrert stereoforsterker
    audio pro stage 6, dobble 10" i hver
    samsung dvd m-205 drivverk!
    denne dvd spilleren er gammel, kjøpte den da dvd var temmeli nytt!
    derfor er valget å oppgradere denne kilden!
    har nylig gått i innkjøp av samsund bdp1500, blu ray!
    ser for meg att denne er kansje et bedre valg ved bruk av dac!

angående bruken, så er det igrunn like mye musikk bruk som film,
    vi kan si 60/40, der musikk har 60%!

planen er ett innkjøp av fremtidsrettet surroundreciever,
    har da tenkt på H/K avr 255/355, flere høyttalere og en god aktiv sub!
    har en stor stue så subben bør vere god!
    med tanke på planene så var derfor valget av blu ray på sin plass, fikk den billig pga. att elkjøp flyttet lokaler! 8)

håper dere kan hjelpe meg enda lengre på vei nå,
    beklager det sene svaret, men tusen takk uansett!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig tilleggsinfo, det du skriver om planene dine.

Med en surroundreceiver på innkjøpslisten i nær fremtid, ville jeg ha tatt det helt rolig med CDspiller, DAC og slikt. Vent til du får receiveren på plass. Så tester du hvordan den nye Blu-Ray spilleren gjør jobben sammen med receiveren - både med vanlig analog tilkobling og med digital tilkobling. Det er ikke utenkelig at i hvert fall den sistnevnte varianten kan gi deg CDlyd som du kan bli fornøyd med.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •