kobling hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kobling hjemmekino

hei!
    har sett at hvis man har en stereo forsterker, kan man bruke den til og få mer effekt til frontene i hjemmekinoen. ved hjelp av fixed inn og pre out. på hjemmekino forsterkeren har jeg pre out, og på effektforsterkeren har jeg fixed in. Men på hjemmekino forsterkeren står det surround back. det er også en sub inngang. men den bruker jeg jo til sub.
    lurer på hvor jeg skal koble og med hvike ledninger?
    Nå kjører jeg med optisk signal. er det forsatt mulig med denne type kobling?
    har lakt linker til de forsterkerene jeg har.

http://sklep.rms.pl/galerie/z/zestaw...zmacn_8362.jpg

http://www.yeswehaveawebsite.com/Hom...272_Back_L.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kanaler skal du ha efekt på? De ligger jo der alle på forsterkeren. Du kobler en signalkabel mellom forsterker og effektforsterker, feks frontene, så kobler du fronthøytalerne til effekten.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du roter litt med inn og utganger.
    For at du skal kunne bruke en ekstern effektforsterker til å drive dine fronter må du ha "Pre Out Front" terminaler på receiveren, det ser jeg ikke du har....
    Såvidt jeg ser det har du en receiver for 5.1 der kan utvides til 7.1 via en ekstern effektforsterker til de to surround back kanaler.
    Kenwood Electronics Europe | AV Control Centres > KRF-V6200D (details)
    Så det ser ikke ut til du kan det, du må ha en receiver med Pre Out Front da...

Men ellers, har du en receiver med Pre Out Front er det bare å koble en rca kabel fra denne til Main INN på en integrert forsterker (om den har det), eller til en dedikert effektforsterker, og da koble front høyttalerne på denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •