Bruke Zone 2 på receiver til å drive rumperister

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke Zone 2 på receiver til å drive rumperister

Jeg har nylig testet ut JL Audio Fathom f112. Den gav meg bassen man kjenner på kroppen og jeg digget det! Problemet er at jeg bor i en leilighet og naboene mine digget den nye subben særdeles lite..:???:

Nå er planen å feste en rumperister (Clark Synthesis Tactile Sound Transducer TST239) til undersiden av sofaen. Dette skal i utgangspunktet kunne gi en meget følbar basseffekt som naboene også kan forsone seg med.
    Jeg vil helst slippe å ha enda en forsterker, masse styring og ekstra elektronikk inn i bildet her. Tenkte da jeg ganske enkelt kunne bruke Zone 2 utgangen på forsterkeren til å drive rumperisteren. Dette er noe jeg ikke har erfaring med overhodet og søker derfor råd hos dere. Jeg går ut i fra at man bør sette et delefilter inn i mellom forsterker og rumperister, så hvis noen har forslag til hva jeg kan bruke og hvor jeg kan få tak i det, er det genialt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du kan bruke sone 2 men det jeg vet(jeg har en rumperister og nabo under meg)er at naboer ikke nødvendigvis kommer til å digge rumperisteren heller. Hvis du har "tregulv" mellom deg og naboen kan det høres rimelig greit at sofaen står og "hopper" . Jeg forestiller meg at dette er greiere med betong. Selv satte jeg på dempeføtter på sofaen uten noe særlig resultat. Så snart jeg satte på rumperisteren var hun oppe og ringte på døren. Nå skal det sies at hun var greit bitch...og at hun flyttet ut etter 2 mnd. Han som bor der nå "gir ****"

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he! Takk for tipset, men jeg har heldigvis betongdekke imellom meg og naboen

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TST risterne er 4 ohm og digger strøm! Så sjekk at reciveren din makter å håndtere 4 ohms laster. Ble selv ikke anbefalt dette på mine da reciver ville knele, så kjøpte egen TST amp for å drive min 329. Hadde 2xtst silver før og prøvde å drive disse med rimelige stereoforsterkere, det ble heller misslykket. Ettersom forsterkene tok kveld en etter en. Har nå bare en tst gold, men den sparker så brutalt at det gjør fysisk vondt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •