akusitkk problemer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

akusitkk problemer...

Tror jeg har noen seriøse akustikk problemer i rommet mitt. Problemet er at når jeg skrur opp lyden virker det som det ikke blir spesielt høyere lyd, dette gjelder både diskant/mellomtone og bass. Har generelt lite bass i rommet, og uten sub skjer det ikke så mye.

En venn av meg har akkurat samme anlegget som meg, så vet hva systemet er god for, men lyden er en helt annen hjemme hos han.

anlegget består av kef XQ40 i front på en Abrahamsen V.4, Yamaha RXV663, kef IQ9 bak, kef IQ60c center og Kef Kube2 subb.

Andre bilder av rommet kan dere se i profilen min (er ikke helt oppdatert, men ser rommet litt bedre) http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Jonas_Blomster

Veggen bak stolene er nokså tynn, og merker at den vibrere en del.

Noen som vet hva problemet kan være, evt hva jeg kan gjøre?

mvh

Jonas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser av bildene dine at du har flotte prioriteringer og en fin innstilling 8) .

Du har jo ikke all verdens med plass, så det er jo ikke så mye du kan gjøre med tanke på plassering. Det eneste jeg kan tenke meg er å eksprimentere med tepper, lydmatter og bassfeller.
    Også flytte frontene rundt om for å finne best mulig plassering. Selv har jeg erfart voldsomme forskjeller hos meg ved små endringer i plassering.

Er ikke noe ekspert på akustikk, selv om jeg kanskje skulle begynt å lære meg mer på det området. Sliter en del selv kan du si
    Typisk et teppe foran frontene og en akustikkplate på veggen bak lytteposisjon og en bassfelle eller to i hjørnene bak frontene er mye brukt. Kanskje også noe akustikkplate på sideveggene, men det er vel ikke så mye muligheter for alt dette i rommet ditt vil jeg tro.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har du mulighet for å sette pc bordet på 3 meter veggen, imellom surround høyttalerne?
    Da kan du sette opp høyttalerne med mer symmetri i rommet, kanksje det vil hjelpe noe. Men, når jeg ser på bilderne virker det ikke som på tegningen..
    Du har kalibrert systemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mange andre måter å møblere rommet på nei, får se om jeg får mulighet til å teste med noen tepper og lignende.

Har prøvd å kalibrere etter beste evne ja, både med autosetupen og ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og subben hans står bak stresslessene. Om det skulle hatt noe og si (: Ser han glemte og tegne den inn.. Er der vi har fått best resultat så langt, plasserer vi den andre steder så står den bare blåster uten noen effekt i grunn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •